با سلام در این مقاله به بررسی برخی ویژگی های تلویزیون سونی می پردازیم.

کیفیت تصویر 4K HDR

تلویزیون های سونی ؛ مشاهده تصاویر 4K که از فناوری HDR بهره می برد، نگاهی جدید را برای کاربران و مشاهده کنندگان تلویزیونهای سونی به همراه خواهد آورد. وجود کنتراست بالا ، نمایش کامل جزئیات ، روشنایی تصویر وسیع ، پشتیبانی کامل از رنگ ها و … از ویژگی های مهم تلویزیون های مجهز به HDR است. این قابلیت در تلویزیون ها تصاویر را به صورت واقعی و با کیفیت و وضوحیت بالا به نمایش در خواهد آورد.

فروشگاه سونی شهراد برای خرید انواع محضولات سونی در خدمت شما می باشد.

 

 

تراشه X1 جهت پردازش تصاویر با کیفیت 4K

برای پردازش تصویر با کیفیت 4K لازم است پردازنده ای قدرتمند موجود باشد. شرکت سونی با قرار تعبیه پردازنده X1 بر روی تلویزیون هایش این امکان را فراهم کرده است. تصاویر 4K با وضوحیت و کیفیت بالا جهت پخش بر روی تلویزیون توسط دستگاه های بلوری ، پخش کننده دی وی دیو تصاویر قرار گرفته بر روی اینترنت آماده خواهند شد و با این پردازشگر قوی به نمایش درخواهند آمد.

از امکانات خاصی که منحصر به سونی است TRILUMINOS است . این امکان پالت رنگ قوی را برای ایجاد تصاویر در اختیار دارد. رنگ های اصل یکه شامل قرمز ، سبز و آبی هستند با دقت بالا تولید خواهند شد و با ترکیب دقیق رنگ های زنده پدید خواهند آورد. به خوبی می توان رنگ ها و تضاد هر چند اندک را در میان تصاویر پخش شده دید و تصاویری با دانه بندی دقیق ایجاد خواهد شد.

موتور پردازشگر تصویر X-Reality PRO

این موتور پردازشگر تصویر، تصاویر 4K را با قدرت و دقت بالا ایجاد خواهد کرد. تمامی پیکسل های تصویر با وضوحیت فوق العاده پردازش شده و به نمیش در خواهند آمد. تصاویر ایجاد شده دارای کنتراست ، رنگ و تضاد رنگی فوق العاده هستند. در تصاویری که توسط موتور پردازشگر تصویر X-Reality PRO ایجاد خواهند شد می توان جزئیات را یافت و تضاد ها را هر چند هم کوچک دید

 

سیستم عامل Android TV

تلویزیون های هوشمند سونی با سیستم عامل محبوب Android TV برای کاربران این سیستم عامل آماده شده اند. اندروید که اکنون به لطف استفاده بالا در گوشی های هوشمند، محبوبیت بالایی را در میان کاربران یافته ، سیستم عامل اصلی تلویزیونهای سونی است. کاربران می توانند به راحتی توسط این سیستم عامل به وب گردی بپردازند و با تلویزیون هوشمندشان در تعامل باشند و از امکانات گنجانده شده در این تلویزیون ها سود ببرند. بدون شک کارایی این سیستم عامل در قاب بزرگتر، هیجان انگیزتر و دلپذیرتر خواهد بود.

جستجوی صوتی در تلویزیونهای سونی

از قابلیت هایی که سیستم عامل اندروید برای کاربران ایجاد خواهد کرد ، امکان جستجو در اینترنت یا به عبارتی دیگر وبگردیست. در تلویزیون های هوشمند سونی این امکان فراهم شده تا به صورتی صوتی به سرچ مطالب پرداخت و این راحتی بیشتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت. توسط ورودی صوتی این تلویزیون ها می توان در اسرع وقت ، مطالب مورد نظر را جستجو کرد.

منبع:https://it.baneh.com/%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%B4/