به دلیل آنکه ترکیه جزء کشورهای در حال رشد محسوب می شود؛ خرید خانه در ترکیه می‌تواند سرمایه‌گذاری پر سودی را برای ایرانیان به ارمغان بیاورد اما در روزهای اخیر، موجی از نگرانی و دغدغه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند؛ ایجاد شده است. اما به راستی سرمایه گذاری در ترکیه چه عواقبی را برای ایرانیان به همراه خواهد داشت؟ در این مقاله به پاسخ این پرسش می پردازیم.

مشاور خرید ملک در ترکیه

اولین گام برای آنکه بتوانید ملکی مناسب را برای سرمایه گذاری در ترکیه خریداری نمایید، باید با قوانین و چگونگی سرمایه گذاری در ترکیه اشنا شوید.
شما با خرید خانه در ترکیه می توانید اقامت و یا شهروندی این کشور را اخذ نمایید.

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک

با خرید ملکی به قیمت کمتر از 250 هزار دلار می توانید اقامت یکساله این کشور را دریافت نمایید و به سالانه اقامت خود را به وسیله آن ملک تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال که به صورت متوالی اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دریافت کردید؛ می توانید اقدام به اخذ شهروندی ترکیه نمایید.
البته دقت کنید که اقامت یکساله به تمامی اعضا خانواده اختصاص داده نمی شود. بلکه فقط به همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت داده می شود.

دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک

اگر ملکی به ارزش بالای 250 هزار دلار خریداری نمایید؛ می توانید شهروندی این کشور را دربازه زمانی 3 ماهه دریافت کنید و از تمام مزایای شهروندی کشور ترکیه بهره مند شوید.
 

مزایای خرید ملک در ترکیه

خرید خانه در ترکیه دارای مزایایی می باشد که می تواند موجب پیشرفت شما و افزایش سرمایه تان شود. این مزایا عبارت اند از:
•    دریافت اقامت و شهروندی ترکیه
•    قیمت ارزان خرید خانه در ترکیه
•    هم مرز بودن ترکیه با ایران
•    اجاره دادن ملک و دریافت اجاره به دلار یا لیر

دریافت اقامت و شهروندی ترکیه

مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه دریافت اقامت و شهروندی این کشور است.

قیمت ارزان خرید خانه در ترکیه

از مهم ترین مزایای خرید ملک در کشور ترکیه، قیمت مناسب آن نسبت به ایران می باشد.
می توان از ترکیه به عنوان ارزان ترین کشور اروپایی برای خرید ملک یاد کرد که با توجه به امکانات این کشور، رفاه خوبی را برای ایرانیان به همراه خواهد داشت و امکان رشد زیادی را برای شما ایجاد می‌کند.

هم مرز بودن ترکیه با ایران

از دیگر مزایای خرید خانه در ترکیه هم مرز بودن آن با ایران است. زیرا این 2 کشور از نظر فرهنگی بسیار به هم شباهت داشته و حس غربت و سختی دوری نیز کمتر می شود. علاه بر آنکه رفت و آمد به ایران نیز آسان است.
اجاره دادن ملک و دریافت اجاره به دلار یا لیر
یکی دیگر از مهم ترین مزایای خرید ملک در کشور ترکیه، کسب سودآوری از ملک خریداری شده می‌باشد. به این صورت که درصورت داشتن مشاوران باتجربه، شما می‌توانید از شرکت‌هایی اقدام به خرید ملک نمایید که خود آن شرکت تضمین اجاره‌ی ملک به لیرو یا اجاره دادن آن به دلار را به شما میدهند، بنابراین در این صورت شما علاوه بر سرمایه‌گذاری پرسود در بخش املاک، می‌توانید منبع درآمد بسیار عالی نیز برای خود فراهم آورید، برای اطلاع از شرایط چنین ملاکی می‌توانید با مشاوران فروش در شرکت تکینکوگروپ در تماس باشید.

منیع:

https://www.aftabir.com/reportages/view/2612