قطعا شما هم وقتی می خواهید کاری را انجام دهید، تمامی جوانب را می سنجید. بیشتر افرادی که قصد دارند از طریق خرید ملک در ترکیه ، مهاجرت این کشور را دریافت کنند، ابتدا می خواهند از هزینه های آن مطلع شوند.

خبر خوب این که تعرفه خرید ملک در کشور ترکیه نسبت به ایران بسیار مناسبتر است. اما قبل از این که بخواهید هر اقدامی در زمینه خرید ملک در یک کشور بیگانه داشته باشید، می بایست تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا در پایان بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

در این راستا شرکت آسیا ملک سعی کرده تا شما را از تمامی هزینه هایی که باید برای خرید ملک در ترکیه بپردازید مطلع سازد. توصیه می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه و یا خرید ملک در این کشور دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های خرید ملک در ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید.

 

کشور ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ اقتصادی و تجاری روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد. از آن جایی که این کشور دارای موقعیت خیلی خوبی است، بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که بتوانند در این کشور ادامه تحصیل دهند. همینطورخیلی از سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور در حال توسعه میباشند.

به طور خلاصه یکی از دغدغه هایی که ممکن است بیشتر افراد با آن روبرو باشند، سرمایه گذاری کردن در موارد خاص است. انتخاب یک حوزه خاص برای سرمایه گذاری کار ساده ای نیست، مخصوصا اگر این موضوع در کشوری غیر ایران باشد. موضوع سرمایه گذاری در ترکیه وخرید ملک در این کشور و البته اقامت دائم در آن، یکی از موضوعات جنجالی هست که این روزها، فکر بسیاری را درگیر خود، کرده است. این سوالات و ابهامات ممکن است در زمان فکر کردن برای سرمایه گذاری در ترکیه، برای شما ایجاد شود.

مراحل خرید ملک در ترکیه

لازم به ذکر است که برای خرید ملک در ترکیه لازمنیست شاخ غول بشکنید. در این قسمت منظور از مراحل خرید این است که در طی مسیر می بایست نکاتی را رعایت کنید تا در وسط راه دچار چالش نشوید. برای خرید ملک در کشور ترکیه لازم است چهار مرحله را طی کنید که در ادامه این چهار مرحله را به طور خلاصه شرح داده ایم:

  1. قبل از هرگونه اقدام ابتدا می بایست یک بلیط هواپیما تهیه کرده و به کشور ترکیه سفر کنید. با انجام این عمل با تمامی شهرها، آداب و رسوم و قیمتخانه ها آشنا می شوید. شاید بعد از این که به کشور رفتید، از خرید خود پشیمان شوید. به طور خلاصه بررسی تمامی جنبه ها مهم ترین نکته می باشد.
  2. بعد از این که به این کشور سفر کردید؛ باید یک گزارش جهت ارزیابی مستغلات تهیه کنید. در این گزارش باید ارزش املاک در ترکیه به طور واضح مشخص باشد. لازم به ذکر است که این گزارش به دست نماینده رسمی دادگستری تهیه می گردد . مهر آن هم باید در پایان گزارش درج شود. جهت دریافت این گزارش می بایست 3 روز کاری صبر کنید. اما خوشبختانه با تهیه این گزارش شما مطلع می شوید که آیا ملکی که قصد خرید آن را دارید، به قیمت واقعی فروخته شده است یا خیر.
  3. بعد از این که تمامی مدارک شما جمع آوری شد، باید آن ها را به اداره تاپو تحویل دهید و هزینه ملک خریداری شده را به حساب مالک واریز کنید. فرایند انتقال سند فقط یک روز کاری طول می کشد و همچنین سند ملک در همان روز به نام شما زده می شود. به این نکته توجه کنید حتی اگر ملک را به صورت قسطی هم خریداری کنید، بازهم سند ملک به نام شما ثبت می شود.

    هزینه های خرید ملک در ترکیه

    فکر می کنم رسیده ایم به بخش هیجان انگیز مقاله!

    بسیاری از افراد فکر می کنند برای خرید ملک در خارج از کشور باید هزینه های زیادی پرداخت کنند، در واقعیت این طرز فکر اشتباه است. چرا که قیمت خانه های ترکیه از املاک داخل ایران ارزان تر می باشد. برای مثال: برای خرید یک خانه 40 الی 50 متری در یک منطقه متوسط، باید 200 هزار لیر هزینه کنید که این مبلغ در برابر املاک ایران بسیار ارزان می باشد.

    به این نکته توجه کنید که هزینه های خرید ملک فقط به خرید آن خلاصه نمی شود چرا که یک سری هزینه های جانبی وجود دارد که پرداخت آن وظیفه خریدار است. این هزینه ها به شرح زیر می باشند:

  4. هزینه انتقال سند که 2% آن بر عهده خریدار است.
  5. هزینه تهیه گزارش ارزیابی که حدود 1.700 لیر می باشد.
  6. هزینه مالیات سالانه املاک ( مبلغ دقیق این مورد بستگی به مکان قرار گیری ملک دارد)
  7. هزینه های بیمه که بر اساس متر مربع محاسبه می شوند.
  8. هزینه کمیسیون بنگاه
  9. اگر به زبان ترکی مسلط نباشید، می بایست یک مبلغی را هم برای دستمزد مترجم کنار بگذارید.

در این مقاله سعی کردیم تمامی هزینه های خرید ملک در ترکیه را برایتان به طور واضح شرح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات شما را افزایش دادهباشیم. از این که تا پایان ما را همراهی کرده اید، از شما سپاسگزاریم.

منبع:

https://www.alef.ir/news/4000707035.html