اولین موضوعی که برای مهاجرت باید به آن بپردازید؛ بررسی حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه می باشد تا با توجه به بودجه و شرایط تان بتوانید بهترین روش مهاجرتی را برای خود برگزینید.

 

در ابتدا اصل مهم و طلایی برای مهاجرت را به خاطر داشته باشید. طبق این اصل باید برآورد تمام هزینه های ممکن برای 6 ماه ابتدایی مهاجرت تان را حساب نمایید و علاوه بر مخارج اولیه دریافت اقامت ترکیه، برای 6 ماه اول زندگی در ترکیه نیز پس انداز داشته باشید. زیرا ممکن است پروسه کاریابی در ترکیه زمان بر بوده و شما تا ماه ها نتوانید کسب درامد داشته باشید.

 

اما میزان سرمایه اولیه برای مهاجرت به کشور ترکیه با توجه به نوع اقامتی که می خواهید در این کشور داشته باشید؛ متفاوت است که در ادامه به میزان هزینه های هر یک از شیوه های مهاجرت به ترکیه می پردازیم.

 

روش های مهاجرت به ترکیه

شیوه های گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که به صورت اختصار به برخی از آنها می پردازیم.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

اگر قصد دریافت اقامت تحصیلی ترکیه را دارید؛ باید با توجه به رشته و نوع دانشگاه تان، میزان سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه را تخمین بزنید.

 

به عنوان مثال برای تحصیل در ترکیه در سال 2021، دانشگاه گالاتا ترکیه (Galata University Turkey) برای رشته فیزیوتراپی حدود 2000 دلار شهریه دریافت می کرد. پس باید علاوه بر برآورد هزینه های دریافت کیملیک و خورد خوراک، هزینه دانشگاه را نیز در نظر بگیرید. اگر برای سکونت در کشور ترکیه خانه اجاره کردید و یا می خواهید از خوابگاه استفاده کنید؛ هزینه های تان بیشتر نیز می شود.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

دانشگاه های ترکیه به 2 صورت خصوصی و دولتی است که تا اواخر سال 2021 فقط دانشگاه های دولتی نیاز به آزمون یوس داشت اما در سال 2022 باید برای دانشگاه های خصوصی نیز آزمون یوس را شرکت نمایید.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت، مهاجرت به ترکیه از طریق کار است. اگر شما جاب آفر از کشور ترکیه دارید؛ هزینه های شما برای مهاجرت بسیار کم است. زیرا اصلی ترین هزینه بابت دریافت کیملیک می باشد و به دلیل داشتن کار و کسب درآمد، نیاز به سرمایه زیادی برای امرار معاش ندارید.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

برخی از افراد اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه می نمایند که با توجه به نوع سرمایه گذاری میزان سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه متفاوت است.

 

به عنوان مثال، اگر قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارید؛ باید با توجه به نوع شرکت و هزنیه هایی که دارد، میزان سرمایه لازم را مشخص نمایید.

 

 

 

روش دیگری که برای سرمایه گذاری وجود دارد؛ خرید خانه در ترکیه است.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در این شیوه می توانید با هر مبلغی که می خواهید؛ ملکی را خریداری نمایید. اما با توجه به آن که تا پیدا کردن شغل و کسب درآمد باید از پس انداز خود هزینه های اقامت خود را پرداخت نمایید؛ پیشنهاد می کنیم از قانون طلایی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، پیروی کنید.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه

متداول ترین روش اقامت ترکیه، اجاره ملک است. در این شیوه باید هزینه دریافت اقامت توریستی، اجاره و هزینه های مربوط به خانه و مخارج روزانه خود را محاسبه نمایید.

 

تا اواخر سال 2021 هزینه دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه ، به طور میانگین 2500 لیر بود اما با توجه به افزایش قیمت بیمه، در سال 2022 این قیمت افزایش داشته است. علاوه بر آن، اجاره ملک نیز در سال 2021 افزایش داشته است. با توجه به تورم به وجود امده و عدم داشتن کار در ابتدای مهاجرت، دقت کنید که بودجه کافی را برای زندگی در این کشور داشته باشید.

 

برای اجاره ملک باید هزینه 2 ماه اجاره که به آن دپوزیت می گویند را زودتر پرداخت نمایید. البته بعضی از صاحبان ملک نیز هزینه 3 ماه، 6 ماه و حتی یک سال را زودتر دریافت می کنند که این نوع اجاره را ما پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است به صورت ماهانه انجام شود. همچنین هزینه آیدات (شارژ ساختمان) را نیز در نظر بگیرید