x تبلیغات
دانستنی ها

تمیزکاری خونه در چه فاصله زمانی باید انجام شود؟

چقدر وقت صرف تمیزکاری خونه می کنید؟ به نظرتان کافیست یا کم ؟ شاید بعد از خواندن این مطلب تعداد دفعات تمیز کردن لوازم منزل را کم و زیاد کنید.

ارقام و دفعات تکراری که گفته می شود توسط دانشگاه خانه داری درست منتشر شده است و کاملا اصولی و صحیح ارائه شده.

در میان وسایل منزل و گاها لوازم شخصی شما می تواند منتشر کننده باکتری و افزایش جرم باشد پس با دقت بیشتری برنامه تمیز کاری منزل را تنظیم کنید از طرفی امکان دارد وسایلی که شما بیش از حد آنها را تمیز می کنید نیازی به نظافت مکرر نداشته باشند.

در صورتی که در کار نظافت منزل خود در ازگل به کمک نیاز داشتید اینجا کلیک کنید.

تمیزکاری خونه

فاصله زمانی مناسب برای تمیز کردن هر کدام از وسایل منزل

آن دسته از کارهای منزل و تمیزکاری خونه که بایستی هر روز انجام شوند:

مرتب کردن تخت و رختخواب ها

تمیز کردن توالت

شستشوی حمام البته بعد از استحمام

شستشوی دقیق سینک ظرفشویی

طی کشیدن کف آشپزخانه

جدا کردن لباس های کثیف از لباس های تمیز در اتاق و کشوها

تمیزکاری هایی که هر هفته باید انجام شوند:

شستشوی حوله

شستشوی لباس ها (البته لباس های کثیف)

جارو برقی زدن تمام فرش و موکت ها

شستشوی سرویس بهداشتی با مواد ضدعفونی کننده

گردگیری تمام منزل

تمیز کردن آینه و جا مسواکی

تمیز کردن داخل مایکروفر(اگر بیشتر از 2 بار در هفته استفاده می کنید)

تمیزکاری خونه به صورت ماهیانه:

شستشو و تمیز کردن تمام پنجره ها و چهارچوب

جاروبرقی کامل به طوری که دسترسی به نقاط دور از دید داشته باشید ( زیر مبلمان - کابینت و..)

گردگیری پرده ها با جاروبرقی و یا وسیله ی دیگر

تمیز کردن درب ها و در صورت نیاز داخل کابینت ها ( کابینت هایی که ظروف پرمصرف در ان قرار دارند)

تمیز کردن دقیق و کامل ماشین ظرفشویی ، جاروبرقی و لباشویی

تمیزکاری هایی که باید هر 3 تا 6 ماه باید در خانه انجام شوند:

شستشوی روبالشتی ها ، پتو و ملحفه هایی که مداوم از انها استفاده می کنید

تمیز کردن کامل داخل یخچال و فریزر

تمیز کردن داخل فر اجاق گاز

تمیز کردن و مرتب نمودن انباری

تمیزکاری هایی که باید سالی یکبار انجام شوند:

تمیز کردن شومینه ( منظور قسمت بیرونی نیست)

تمیز کردن چراغ ها و لوستر

تمیز کاری عمیق تمام وسایل منزل اعم از فرش و مبل و ...

منبع:https://namnak.com/%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D9%86%D9%87.p45513


 

تلویزیون های برتر سونی در سال 2020

شاید شما هم در این روزها به دنبال خرید تلویزیون سونی باشید.برای انتخاب بهترین تلویزیون سونی شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم.

اگر تمایل دارید برترین نمونه های تلویزیون سونی رامشاهده کنید اینجا کلیک کنید.

ما بیش از ده تلویزیون سونی را در دو سال اخیر مورد بررسی قرار داده ایم. تلویزیون‌های سونی، به صورت کلی بسیار کاردرست هستند. تلویزیون های سونی معمولا تصاویر با کیفیت فوق العاده‌ای داشته و جلوه ای درخشان دارند. کیفیت ساخت شان از حد متوسط بالاتر است. از نظر قیمت، شاید از رقابتی ترین تلویزیون ها نباشند، اما تلویزیون های با قیمت بالا و به خصوص متوسط اش، در بین بهترین ها قرار گرفته اند. این ارزیابی در سایت RTING انجام شده است.

 بهترین تلویزیون های سونی

تلویزیون سونی X8000H

بهترین تلویزیون سونی LED

تلویزیون سونی X9000H 55 اینچ

تلویزیون سونی A9G OLED

اماکانات بهترین تلویزیون های سونی

تلویزیون سونی X9000H 55 اینچ

یکی از جدیدترین تلویزیون‌های که در سال 2020 ساخته شده است، تلویزیون سونی X9000H است. ویژگی و امکانات عالی تلویزیون سونی X9000H باعث شده است که یکی از بهترین تلویزیون‌های شرکت سونی باشد.

صفحه نمایشگر تلویزیون سونی X9000H 55 اینچ است و دارای کیفیت تصویر 4K می‌باشد. تلویزیون سونی X9000H مانند تلویزیون سونی X9500H به تکنولوژی‌هایی مانند HDR، فرمت Dolby vision ، Dolby Atmos ، Acoustic Multi_ Audio و X_ Motion Clarity مجهز است.

کنتراست تصویر فوق العاده و کیفیت صدای عالی تلویزیون سونی X9000H دارد. ؤ امکانات و فناوری‌های پیشرفته زیادی دارد و به این خاطر مورد توجه افراد قرار گرفته است. قاب دور نمایشگر بسیار ظریف است و نمای جذابی به تلویزیون سونی X9000H می‌دهد.

تلویزیون سونی X9000H مجهز به پنل VA با نسبت کنتراست عالی و ویژگی تاریکی موضعی باعث می‌شود رنگ تیره و سیاه در تاریکی بهتر دیده شوند. این ویژگی تلویزیون سونی X9000H برای اتاق‌های روشن مورد خوبی است.

در نور تصویر درخشنده و واضح دیده می‌شود. تلویزیون سونی X9000H لایه X_ Wide Angle را ندارد و نبود این لایه موجب محدودیت زاویه دید می‌شود.

ادامه مطلب

منبع:https://sony-co.com/showpost/37/--%D8%B3%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020

 

سمساری و فواید خرید و فروش در سمساری

در سمساری ها اغلب لوازم زیادی مبادله خواهند شد و بنا به نوع بازاری که هر نفر دارد کالاهای مورد نیاز خود را در فصول مختلف سال تهیه می کند و در بازه های زمانی خاص نیز به مشتریان واگذار می کند.این کالا ها دارای تنوع زیادی هستند.طبیعتا خرید هر نوع وسیله ای نیازمند سرمایه ای بسیار زیادی است به همین دلیل است که خریداران در تعدادی از حوزه های خرید و فروش صرفا فعالیت می کنند.

قیمت پایین و پیدا شدن لوازمی خاص و متفاوت در این مراکز فروش، اصلی‌ترین انگیزه خرید از این مراکز است.

این وسایل دست دوم که اغلب ملزومات منزل و لوازم آنتیک را شامل می‌شود، مجموعه جالب و گسترده‌ای هستند که از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

برای آشنایی با یک سمساری در شمال تهران اینجا کلیک کنید.

دست دو فروشی کالا از چه زمانی آغاز شد؟

سمساری کلمه‌ای با ریشه عربی است، اما شغل واسطه‌گری در فروش کالاهای دست دوم که با این نام خوانده می‌شود در اصل به فرهنگ سومریان بازمی‌گردد. در این دوران افرادی واسطه بین رد و بدل شدن اشیا و لوازم بین مردم می‌شدند. این دلال‌ها که بعدها سمسار نامیده شدند به‌دلیل سفرهای کاری به مناطق تجاری جهان آن روز مانند هند، چین و مصر با فرهنگ خرید و فروش آشنایی بیشتر داشته و از ذکاوت و هوش تجاری خوبی بهره‌مند بودند.

این شغل به‌ظاهر ساده تا رسیدن به فرم امروزی فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است.

از خرید لوازم دست دوم سود می‌کنیم یا زیان؟

وقتی پای خرید و فروش لوازم سمساری در میان باشد، تشخیص این موضوع قدری دشوارتر است.

در مورد اشیا دست دوم، بیشترین سود خریدار بستگی به میزان فایده‌ای دارد که از خرید کالای مورد نظر نصیب افراد می‌شود. پس از این مرحله، تعیین قیمت کالای مورد نظر اهمیت دارد. البته قیمت‌گذاری اجناس در این مورد، نسبت به لوازم نو قدری متفاوت بوده و تابع مسائل متفاوتی است که در ادامه مطلب با شما درباره آن گفتگو می‌کنیم.

چطور خرید و فروش کالا در سمساری و تعیین قیمت کالا

خرید و فروش کالا در همه جای دنیا تابع قوانینی است که توسط مجامع صنفی تعیین و کنترل می‌شوند. به‌علاوه یک سری قوانین عرفی و رسم و رسوم نانوشته نیز در نقاط مختلف در این مورد وجود دارد که به آداب و رسوم و فرهنگ ملل ارتباط پیدا می‌کند.

برای مثال رسم اصرار بر پایین آوردن قیمت توسط مشتری که به چانه‌زنی معروف است، از دیرباز بین ما ایرانیان مرسوم بوده و به نوعی قانون عرفی تبدیل شده است. حال آنکه در برخی موارد نیز بر قیمت نهایی تاثیرگذار بوده و اندکی آن را کاهش می‌دهد.

اما برای آنکه هر دو طرف از انجام معامله کالای دست دوم راضی باشند، لازم است برخی موارد کاملا مشخص شود.

از آنجا که اشیا دست دو معمولا تفاوت‌هایی با انواع نو دارند، لازم است وجود هر گونه نقص و کاستی در ظاهر یا کارکرد این لوازم و میزان استهلاک احتمالی آن مشخص شود. دراین‌صورت معامله با رضایت طرفین انجام شده و جای گله و شکایتی باقی نمی‌ماند. ذکر این موارد بی‌شک در تعیین قیمت نهایی نیز موثر است.

منبع:https://www.chetor.com/228233-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C

درباره تحصیل در دانشگاه غیرحضوری

قبل از شیوع بیماری های کرونا ، دانشگاه هایی وجود داشت با عنوان دانشگاه های مجازی و غیر حضوری . دانشگاه های غیرحضوری برای کسانی است که به علت مشغله های کاری یا دلایلی دیگر، فرصت شرکت در کلاس های دانشگاه را ندارند ولی در عین حال علاقه به ادامه تحصیل دارند در این زمان در دانشگاه های غیرحضوری ثبت نام به عمل می آورند.

 

موسسه اموزشی مشاوران برتر یک دانشگاه مجازی هست که برای تحصیل غیر حضوری در خدمت شما عزیزان می باشد.

مدرک دانشگاه‌های مجازی مورد تأیید وزارت علوم بوده و در سطح جهانی نیز موردقبول است. دانش‌آموختگان این دوره‌ها می‌توانند با استفاده از مدرکشان ادامه تحصیل داده و یا در مراکز مختلف استخدام شوند.

 

 

در دانشگاه مجازی یا الکترونیکی آموزش با استفاده از کامپیوتر، اینترنت، سی‌دی، نشریه‌های الکترونیکی، خبرنامه‌های مجازی و … صورت می‌گیرد. از همین رو شرکت در این کلاس‌ها وابسته به زمان و مکان خاصی نیست. دانشجویان می‌توانند هر زمان که مایل بودند از مطالب درسی استفاده کنند.

در این روش تدریس، امکان پرسش از استاد نیز وجود دارد. برای پرسش از استاد نیز نیازی به آنلاین بودن استاد نبوده و دانشجو می‌تواند سؤال خود را بپرسد و استاد درزمانی دیگر پاسخ وی را خواهد داد.

مزایای آموزش غیر حضوری

گذراندن آموزش های غیر حضوری برای دانشجویان مزایای زیادی را به همراه دارد که عبارت اند از:

زمان آموزش

اولین مزیت آموزش آنلاین نسبت به دوره های حضوری در میزان زمان لازم برای اتمام دوره است. به عنوان مثال شما برای گذراندن و دریافت مدرک کارشناسی نیاز به طی 4 سال دارید. اما اگر به جای آن از دوره لیسانس غیر حضوری استفاده نمایید؛ در زمان بسیار کوتاهی قادر به اتمام مقطع کارشناسی هستید که این موضوع برای افرادی که با کمبود زمان برای دریافت مدرک مواجه شده اند بسیار راه گشا خواهد بود.

دسترسی راحت به مطالب

از دیگر ویژگی هایی که دوره های غیر حضوری دارند این است که شما بدون محدودیت، به مطالب دروس مختلف دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این موضوع، در اکثر دوره ها نیاز به آنلاین بودن همزمان شما با استاد وجود ندارد و هر زمانی که آنلاین شوید، می توانید به مطالعه مطالب بپردازید.

 

اما ویژگی مهمی که این نوع آموزش ها دارند این است که حجم مطالب کمتری را در برمی گیرد و به دلیل آموزش از راه دور، اساتید فقط موضوعات مهم و کاربردی را مطرح کرده و مطالبی که حائز اهمیت نیستند را بازگو نمی کنند که این امر باعث می شود شما در بازه امتحانی حجم کمتری را برای امتحان مطالعه کرده و نتیجه مطلوب تری را نیز دریافت نمایید.

صرفه جویی در هزینه

دوره های آموزش از راه دور همیشه هزینه کمتری نسبت به سایر دوره های حضوری دارند. از همین رو باعث صرفه جویی مالی برای دانشجویان می شود.

 

به طور کلی دوره های آموزش غیر حضوری برای افراد کارمند و یا کسانی که از نظر زمانی وقت محدود و کمی دارند، بسیار کاربردی و مفید است.

 

در نهایت نیز این نکته را متذکر می شویم که دانشگاه غیرحضوری و یا سایر گواهینامه ها و مدارک به معنی خرید مدرک نیست. بلکه شما صرفا به جای حضور و صرف ساعت های طولانی در دانشگاه و کلاس ها، می توانید به صورت آنلاین و در زمان کوتاهی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های معتبر صنعتگران بگیرید. همچنین از ویژگی های این دانشگاه می توان به شهریه اقساطی کلاس ها، دریافت مدرک معتبر از وزارت علوم و امکان ثبت نام بدون کنکور اشاره کرد.

 

منبع:https://vrgl.ir/dDu86

 

https://vrgl.ir/HsiLy

نکاتی برای نظافت سریع منزل

 

در این مقاله نکاتی برای راحتی نظافت منزل به شما بانوان عزیز بیان شده است

در صورتی که در کار نظافت منزل خود به کمک نیاز داشتید شرکت خدماتی مهرگان اماده نظافت منزل صادقیه می باشد. فقط با یک تماس نیرو های متخصص ما به کمک شما می آیند.

1-استفاده کردن از دستکش ظرفشویی خیس جهت تمیز کردن موی حیوانات خانگی:

این روش بسیار راحت و بدون هزینه است که می توانید دستکش تمیز و خیس را روی چیزهایی مثل کاناپه و پرده ها و یا حتی لباسه بکشید و آنها را تمیز کنید.

2. استفاده از دمپایی لاستیکی یا پلاستیکی برای تمیز کزدن موی حیوان خانگی:

حتی به جای استفاده از دستکش خیس میتوانید از یک دمپایی لاستیکی تمیز برای تمیز کردن موی حیوانات و نظافت وسایل استفاده کنید.

3. استفاده از فیلتر قهوه جهت تمیز کردن راحت و عالی شیشه و آینه:

بدون استفاده از مواد شوینده و شیمیایی، می توانید به راحتی شیشه ها و آینه ها را فقط با یک جاروب و یک صافی قهوه تمیز کرد.

نکات ریز و طلایی خانه داری راحت

4.استفاده از جوراب برای کشیده نشدن وسایل کوچک به داخل جاروبرقی :

میتوانید با بستن جوراب بر سر لوله جارو برقی از کشیده شدن پول و اشیا کوچک با ارزش به درون جارو برقی جلوگیری کنید.

5. تمیر کردن راحت ماکروویو با یک فنجان آب و آب لیمو:

مشکل اصلی استفاده از مایکروویو کثیف شدن آن بوده که با انفجارهای غذایی که داخلش اتفاق می افتد به شدت آلوده می شود. اما این مسئله یک راهکار ساده داشته که می توان در یک چشم به هم زدن آن را به طور کامل با یک فنجان آب و عصاره یک نصف لیمو تمیز کرد. برای این کار کافی است مخلوط آب و عصاره لیمو را به مدت 5 دقیقه در مایکروویو گذاشته تا بخار شود، بعد از آن، داخل مایکروویو به راحتی قابل پاک شدن است.

6.استرلیزه کردن و از بین بردن آلودگی اسفنج های ظرفشویی با مایکروویو:

اسفنجهای ظرفشویی خود می تواند منبع بزرگی از باکتری و آلودگی باشد که دلیل آن باقی ماند مواد غذایی در ساختار آنهاست که می توان با قرار دادن آنها در مایکرو برای 2 دقیقه در دمای بالا این آلودگیها را از بین برد.

7.آماده کردن یک ماده تمیز کننده قوی برای کل منزل:

با مخلوط 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 لیتر آب گرم می توانید یک ماده تمیز کننده ارزان و غیر شیمیایی درست کنید و با آن سطوح، کف و هر جای دیگری را تمیز کرده و نظافت منزل را سریع انجام دهید.

8.استفاده از سرکه در تمیز کردن راحت و سریع سر دوش حمام:

یکی از مواد تمیز کننده بسیار مفید و غیر شیمیایی سرکه است. شما می توانید با قرار دادن سردوش حمام در خلوطی از آب جوش و سرکه ، آن را به راحتی تمیز کنید و گرفتگی روزنه های آن برطرف شود.

ترفندهای بینظیر و راحت در خانه داری

9.از بین بردن لکه و اثر انگشت از روی استیل با استفاده از روغن بچه:

برای تمیز کردن کاپوت ماشین و هر وسیله دیگر ساخته شده از استیل ضد زنگ می توانید از یک تکه پارچه آغشته با روغن بچه استفاده کنید و تمامی لکه ها را پاک کنید.

10.استفاده از مسواک نظافت منزل:

از مسواکهای کهنه غیر قابل استفاده می توان به عنوان برس های کوچک درنظافت جاهای مختلف خانه که جارو برقی به آنها دسترسی ندارد مانند دستشویی و روشویی و .. استفاده کرد. فقط قبل از استفاده، آن را در آب جوش بگذارید تا بار میکروبی آن از بین برود.

11.بهترین نکات نظافت منزل، استفاده مواد معطر برای رهایی از بوی بد سطل زباله :

همیشه بوی بد سطل زباله موجب آزار می شود به خصوص در زمان خالی کردن آن. شما می توانید با قرار دادن مواد معطر ورقه های خشک کن لباس و یا مواد دیگر در سطل زباله به همراه یک کیسه، تا حد زیادی مانع از بوی بد سطل شوید.

12.درمان بوی بد کفش با استفاده از جوش شیرین:

واقعا جوش شیرین یک ماده­ فوق العاده در امور نظافت است. در اینجا هم ، می توان با ریختن مقداری جوش شیرین درون کفش، خیلی راحت از شر بوی بد آن راحت شوید.

منبع:http://asayesh-gostar.ir/

ویژگی های تلویزیون سونی X9000H

ویژگی های تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون سونی X9000H : این بار مهمون میز نقد و بررسی ما یکی از محبوب ترین و بهترین مدل های سونی هست یعنی مدل 2020 از سری 9 کلاس ایکس های این کمپانی قدر که میشه X9000H. این تلویزیون همانند مدل های گذشته یک نمونه LED پنل VA بوده با چیپ تصویر X1 سونی که حالا دقیق متوجه نشدیم جریان این چیپ به چه شکل هست چراکه خبری از X1 Xtreme نیست و فقط نمونه های بالارده سونی از X1 و X1 Ultimate مانند X9500H بهره میبرند اما X1 معمولی هم در مدل هایی مانند X9000H با بهبود های بسیاری همراه بوده. این تلویزیون تنها مدل از کلاس ایکس های سونی محسوب میشه که به پورت HDMI 2.1 و استاندارد های اون مثل VRR بهره‌ میبرد و حتی مدل بالارده تر این سری که پرچمدار کلاس ایکس ها هم محسوب میشه یعنی X9500H از این پورت و استاندارد بهره‌ نمیبرد.

 

Image for post

 

پس با توجه به اینکه کارت های گرافیکی نسل جدید و کنسول های نسل نهم مانند پلی 5 و ایکس باکس سری ایکس همگی از خروجی HDMI 2.1 بهره میبرند و توان به نمایش گذاشتن محتوا در استاندارد 4K@120 هرتز رو دارند، این ورودی و استاندارد به خصوص برای گیمینگ نسل بعدی از جمله لزومات محسوب میشود و این تلویزیون سونی هم گزینه پیشنهادی سونی برای پلی 5 هست. پس با ما همراه باشید تا به بررسی جزء به جزء این تلویزیون ارزشمند بپردازیم و توانایی های اون برای گیمینگ و پخش بسنجیم …

طراحی تلویزیون سونی X9000H

سونی X9000H در خصوص طراحی ظاهری شباهت بسیاری به مدل بالارده تر خودش یعنی X9500H داره و طراحی اون هم بسیار شکیل و خیره کنندس. پایه‌ی فلزی و بسیار ظریف اون استحکام کافی رو به تلویزیون میده اما برخلاف مدل X9500H شما قادر نخواهید بود تا جای پایه‌هارو باهم عوض کنید. این تلویزیون همچنین حاشیه های بسیار نازکی داره و تنها در بخش پایینی که لوگوی سونی جای گرفته و چندین LED و سنسور حاشیه های کمی ضخیم تری رو شاهد هستیم. در نمای پشتی و اسمبل این مدل مانند X9500G سال گذشته باز هم شاهد قرارگیری بسیار واضح چندین پیچ در قاب دوری تلویزیون هستیم که کمی از زیبای ظاهری اون کاسته اما در هر حال با یک طراحی بسیار شیک و باکیفیت طرف هستیم.

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون سونی X9500H به یک نمایشگر LED از نوع پنل VA با بکلایت بالارده تمام آرایه نوردهی موضعی مجهز هست درست مانند سری 9 های قبلی که شاهدشون بودیم و محبوبیت بسیاری نیز به دلیل شفافیت و کیفیت تصویرشون داشتن چراکه نمایشگر این تلویز یون با چیپ X1 سونی و پنل Trilominus میتواند زنده ترین و شفاف ترین محتوای پخش رو به خوبی نمایش دهد. بکلایت تمام آرایه نوردهی موضعی بسیار خوب اون هم که یک ارتقای دقتی نسبت به مدل های گذشته نیز داشته موجب میشه تا دقت نور رسانی نمایشگر این تلویزیون به نزدیک ترین حالت بینقصی نزدیک شود.

نمایشگر این تلویزیون تماما از طیف گسترده رنگ ها پشتیبانی میکند و در عین حال با بکلایت و نوردهی موضعی عالی که داره میتونه روشن ترین و زنده ترین محتوای HDR رو هم آنطور که باید به نمایش بگذارد.

منبع:https://babanoel.net/x9000h/

چرا نظافت راه پله و مشاعات ساختمان مهم است؟

اولين جايي كه به محض ورود به ساختمان ديده مي شود، مشاعات و راه پله هاست؛ بنابراين نظافت راه پله و مشاعات ساختمان بسيار ضروري است كه نبايد آن را ناديده گرفت.

شركت مهرگان با تكيه بر يك دهه تجربه خود و به كارگيري نيروهاي قابل اعتماد و تميزكار آماده نظافت راه پله تهران ميباشد.

با استفاده از آسانسور شايد با خودتان بگوييد چه نيازي به تميزي راه پله‌ها هست؟
راه‌پله جزو مشاهاي يك مجموعه مسكوني است، و بايد بدانيد زيبايي و هماهنگي راه‌پله‌ها يكي از مهمترين نكاتي است كه بايد حتما رعايت شود. مثلا يك دست بودن جاكفشي ها، پادري‌ها، از آنها مهمتر نظافت راه‌پله‌ها به زيبايي و شيكي كل مجموعه كمك خواهد كرد.

 

نظافت راه پله و مشاعات شامل موارد زير است:

نظافت كف راه پله ,نظافت نرده ها , نظافت كليد پريزها, نظافت آسانسور, شيشه هاي لابي ها , قرنيزها , پنجره ها, شستشوي پاركينگ و حياط, شستشوي در ورودي و …

مراحل نظافت راه پله در تهران و مشاعات

نظافت راه پله ها فقط شامل پله و نرده نمي شود بلكه تمام اجزاي راه پله مي بايست نظافت شود كه اين اجزاء معمولا شامل جاكفشي ، كليد و پريز، گلدان هاي موجود و… مي باشد. لذا بايد دقت بسيار زيادي انجام شود. متاسفانه خيلي از افراد نظافتچي اين مقوله را مورد توجه قرار نمي دهند.

ابتدا راه پله را از بالا تا پايين جارو ميزنيم سپس شروع به تميز كردن نرده ها ميكنيم ، بعد از نرده ها قرنيز ها رو تميز كرده بعد به سراغ پنجره ها مي رويم . براي تميز كردن پنجره ها اول بايد با يه دستمال تميز دور پنجره ها رو تميز كرده سپس با شيشه پاك كن و رزنامه شيشه ها رو تميز ميكنيم .بعد از تميز كردن شيشه كليد پريزها رو از بالا از هرطبقه نظافت ميكنيم و بعد با يه طي نخي تميز و شسته شده از بالا تا پيين راه پله ها را طي ميزنيم( چند بار بايد طي شسته شود) بعد از آن حياط و پاركينگ را شسته و در آخر در ورودي را با آب كف ميشوريم سپس وسايل نظافت را تميز شسته به مدير ساختمان تحويل مي دهيم.

يك فكر خوب ، براي داشتن يك مجتمع زيبا و تميز

شايد بگويد خب هر كس مسئول راه‌پله منتهي به آپارتمان خود است. قطعا در اين هم شكي نيست همه افراد ساكن يك مجموعه مسكوني ساعات بيكاري يكساني ندارند و تميزي تكه تكه راه‌پله‌ها هيچ فايده‌اي ندارد. مثلا يك خانواده در طبقه چهارم بخواهد راه‌پله‌هاي خود را بشويد آب تا طبقه‌اي پايين‌تر خواهد آمد و اين طبقات پاييني را دچار مشكل مي‌كند.
قرارداد دوره‌اي با نيروهاي آموزش ديده و متخصص به شما كمك خواهند كرد يك راه‌پله زيبا و تميز داشته باشيد و ديگر درگير مشكلاتي چون هماهنگي براي تميزي راه‌پله با همسايه‌ها نشويد. در زمان مشخص نيروي خدماتي به محل خواهد آمد و كار خود را انجام خواهد داد.

منبع:

https://mehrehgan.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D9%84%D9%87




صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد