x تبلیغات
دانستنی ها

نکات پرکاربرد برای راه اندازی یک سمساری موفق

 

قاعدتا، راه اندازی یک کسب و کار با در آمد معقول در این اوضاع نابسامان کشور، کار بسیار سختی است و امروزه راه اندازی اکثر کسب و کارها نیاز به یک پشتوانه مالی قوی دارد. اما مردم، بخصوص جوان‌ترها که سرمایه‌ خیلی کمی دارند و بیکار هستند چه کنند؟ شغل سمساری ، یکی یک شغل واسطه‌گری است و نیاز به سرمایه اولیه کمی دارد. جالب است بدانید اکثر کسانی که دارای فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی هستند، از شغل سمساری شروع به کار کرده‌ده‌اند. اگر به دنبال کار هستید و سرمایه کمی دارید، راه اندازی   شغل سمساری، ایده بسیار خوبی است. به علاوه خطر شمیت در این شغل کم است چرا که شما نگران این نیستید که تاریخ انقضای وسایلتان تمام شود یا فاسد شوند و همیشه افرادی هستند که به دلایل مختلف، به دنبال کالای دست دو هستند.

برای مراجعه به یک سمساری در تهرانپارس به وب سایت دپوچی مراجعه کنید.

 

پس اگر قصد دارید شغل سمساری را راه اندازی کنید، در راه درستی قرار گرفته‌اید. در ادامه تمام کارهایی که باید برای شروع کار سمساری انجام دهید آورده شده است.

 

سمساری چیست؟

سمساری جایی است که در آن وسایل دست دو و کارکرده ، خرید و فروش می شود. از دیر باز تا کنون، خرید و فروش اجناس دست دو و استفاده شده در میان مردم ایران رایج بوده است مثل خرید و فروش انواع لوازم برقی دست دوم ، انواع فرش دست بافت و  ماشینی دست دو، خرید و فروش عتیقه‌جات، ظروف آنتیک و چینی و همچنین خرید و فروش طرف های کریستال دست دوم.

کلا،  هر گونه وسیله‌ای که قابل استفاده مجدد باشد، قابلیت خرید و فروش نیز دارد، که وسایل قدیمی و عتیقه جز این گروه قرار می گیرند.  رایج ترین روش برای خرید و فروش این اجناس،  مراجعه به سمساری ها است.

 

به چه کسی سمسار می گویند؟

 

سمسار فردی است که مهارتش در آشنایی با یک وسیله خاص خلاصه نمی شود. او یک شخص همه چیز دان است.  اکثر سمساران، با تمام وسایل منزل و ادارات آشنا هستند و کلیه برندهای وسایل برقی را می شناسند و به طور کامل از قیمت روز تمام اجناس باخبرند.

 

شغل سمساری چیست؟

شغل سمساری یکی از مشاغل واسطه گری است. بدین شکل که او یک کالا را از یک شخص می خرد و به شخص دیگر می فروشد اما تفاوت اساسی که این کسب و کار با سایر مشاغل دارد، قیمتی است که بین فروشنده و خریدار مطرح می شود.

 

استارت شغل سمساری

اولین قدم برای راه اندازی سمساری، گرفتن جواز کسب است. در ایران، هر کسی نمی تواند کسب و کار خرید و فروش وسایل دست دوم راه بیندازد. دلیل این امر مسائل امنیتی و جلوگیری از دزدیدن وسایل  خانه می باشد.

داشتن این جواز به فرد اجازه می دهد تا به عنوان یک سمسار در مکانی مشخص به کار خرید و فروش اجناس دست دو و کارکرده مشغول شود. برای گرفتن این مدرک، باید به شهرداری مراجعه کنید. اغلب برای کسب این مجوز باید هزینه ای پرداخت شود.  این مجوز از طرف شهرداری صادر می‌شود.  مسلما کسانی که بدون جواز کسب، یک مغازه سمساری راه اندازی کرده می کنند، یک کار غیر قانونی انجام می دهند.

 

چه کار کنیم تا یک سمساری پر درآمد داشته باشیم؟

برای داشتن سمساری با سود بالا انجام نکات زیر قطعا شما را به درآمد بالایی در زمینه خرید و فروش کالای دست دو می رساند. این موارد عبارتند از:

 

داشتن توانایی مدیریت

ممکن است که استفاده از کلمه مدیریت برای شغل هایی مثل سمساری و خرده فروشی، عجیب باشد اما حقیقت ماجرا این است که کار سمساری به مدیریت زیادی نیاز دارد که اگر به درستی انجام نشود، کارها طبق خواسته ما پیش نمی روند.  این مورد را هم در نظر بگیرید که شغل  سمساری به تحرکات بدنی زیادی نیاز دارد.

چیدمان مرتب وسایل

چینش و دکوراسیون لوازم در یک فروشگاه سمساری نظم و ترتیب آنچنانی ندارد و در نتیجه  مشتری احتمال دارد از  وسیله ای خوشش بیاید که در زیر کالاهای دیگر باشد و مجبور باشید آن را    برای خریدار در بیاورید. مشکل بودن این کار نیاید روی چندانی ندارد و درنتیجه ممکن است یک مشتری کالایی را بپسندد که در زیر وسایل دیگر قرار داشته باشد و مجبور هستید آن را برای مشتری بیرون بیاورید. سختی این مسئله نباید به‌هیچ‌عنوان روی خوشرویی شما و طرز برخورد تان با مشتری تأثیر بگذارد. برای دسترسی آسان به وسیله ها بهتر است که وسایل برقی ها را در یک طرف و ظروف آنتیک و عتیقه جات را در طرف دیگر بچینید تا هنگام جستجو برای یک کالای خاص معطل نشوید. این کار همچنین باعث می شود که مشتریان اجناس را بهتر ببینند.

آگاهی نسبت به وسایل پر طرفدار

به دلیل اینکه وسایل داخل سمساری از کالاهای اضافی مردم تهیه می شود، باید نسبت به اجناسی که برای مردم جذابیت بیشتری دارند، آگاهی کامل داشته باشید.اگر یک وسیله فرسوده و رنگ رفته را بخرید و بدون آن که دستی به سر و رویش بکشید آن را داخل مغازه بگذارید ، شک نکنید که تنها صاحب آن، خودتان خواهید بود.  مغازه سمساری نیاز به طراحی دکوراسیون و حتی ویترینی برای نمایش اجناس ندارد، اما شما چینش وسایل بسیار حائز اهمیت است. بهتر است از قفسه هایی استفاده کنید که بلندی آن ها تا سقف است تا با قرار دادن وسیله ها در این قفسه ها آن ها را در معرض دید عموم قرار دهید. این مغازه نیازی به ویترین ندارد، اما نوع چیدمان مغازه بسیار اهمیت دارد.

خرید وسایل با قیمت کم

در شغل سمساری، بیشتر سود شما از خرید کالاهای دست دوم است تا فروش آن ها. پس حتما در خرید این وسایل دقت کامل را به خرج دهید. توجه داشته باشید که اجناس کار کرده را نباید با قیمت زیادی بخرید، چون شما می خواهید خودتان هم سودی روی این وسیله های خریداری بکشید ، بنابراین قیمت این کالاها بسیار زیاد می شوند و در این صورت مردم ترجیح می دهند کالای نو را خریداری کنند که هم به صرفه است و هم کارایی بیشتری دارد و باعث می سود اجناس روی دستتان  بمانند. سودی که در این کار  بدست می آورید متغیر است و ممکن است روی یک کالا ۵۰ هزارتومان و روی کالای دیگر ۵۰۰ هزار تومان سود داشته باشید.

 

تمیز و مرتب بودن مغازه

نظافت و تمیزی سمساری مورد دیگری است که اکثر سمساران نسبت به آن بی توجهند. اما باید بدانید که یک مغازه تمیز و منظم می تواند یکی از دلایل اصلی جذب مشتری باشد. چرا که در لحظه ورود به سمساری ،  اولین چیزی که به چشم یک مشتری می آید، پاکیزگی و مرتب بودن آن است.

 

منبع:

https://semsarimahale.com/blog/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1/

 

ترفند نظم دادن به خانه های شلوغ !!

 

 

داشتن خانه ای مرتب و تمیز و زندگی در آن بسیار لذت بخش است . برای اینکه به خانه تان نظم و ترتیب ببخشید راه های زیادی وجود دارد که چند نمونه از این راه ها را می توانید در این بخش بخوانید.

برای نظافت خانه و محل کارتان میتوانید از وب سایت خدماتی مهرگان کمک بگیرید. اطلاعات بیشتر

نظم خانه

عاداتی که موجب بی نظمی میشوند پس برای نظم خانه ترکشان کنید

قبل از شروع کار به اندازه کافی فکر کنید

اگر همیشه دوست دارید خانه منظم و تمیزی داشته باشید ، قبل از مرتب کردن کمد یا قفسه فکر کنید که این فضا برای استفاده چه کسی است و چگونه می توانیم فکری برای حفظ نظم و ترتیب آن بکنیم. سپس با حوصله و بدون عجله وسایل مورد نیاز فردی که می خواهد از آن کمد یا قفسه استفاده نماید را درون آن بگذارید.

فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید

قبل از خرید وسایلتان فکر کنید که آیا حتما به این وسیله احتیاج دارید یا خیر ، بسیاری از افراد که اهل خرید کردن هستند بدون فکر کردن وسایل زیادی را می خرند که به آن نیاز ندارند و پس از خرید متوجه می شوند که فضای کافی برای نگهداری از آن وسیله را ندارند . بنابراین کمد آنها هر بار شلوغ تر و بی نظم تر می شود . برای جلوگیری از بی نظمی و شلوغی کمدتان قبل ازخرید فکر کنید و فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید.

وسایل به درد نخور را دور بیاندازید

اگر همه وسایلتان را همیشه نگهداری کنید و وسایل خود را دور نیاندازید ، رفته رفته خانه شما بی نظم می شود و جایی برای دیگر وسایل باقی نمی ماند پس وسایلی را که احتیاج ندارید را دور بیاندازید و یا وسایل نو و غیر قابل استفاده را به دوست یا آشنا یا موسسات خیریه بدهید.

برخی نظم دهنده ها موجب بی نظمی می شوند

بسیاری از ما محصولاتی مانند جای جوراب، قفسه، سطل و... را خریداری می کنیم که برای ایجاد نظم و انضباط به کار می روند تا به اتاق خود نظم و ترتیب بدهیم اما در بسیاری از موارد همین محصولات باعث به هم ریختگی و بی نظمی اتاق می شوند.

هر چیزی را سر جای خود قرار دهید

اگر همیشه هر چیزی را که استفاده می کنید را سر جای خود قرار دهید و هر روز طبق برنامه ریزی عمل کنید و بخشی از خانه را تمیز کنید خانه شما بی نظم و شلوغ نخواهد شد .

 

برای هر وسیله ای جایی در نظر بگیرید

اگر برای هر وسیله خود جایی را در نظر نگیرید و ندانید آن را کجا نگه دارید و یا به چه کسی دهید ، با این کار خانه خود را بی نظم می کنید پس هرچه زودتر در مورد اشیایی که اضافه به نظر می رسند تصمیم بگیرید.

عادت نگه داری از وسایل را ترک کنید

بسیاری از ما تحمل دور ریختن چیزهایی که زمانی از آنها استفاده می کرده اید را نداریم و یا می پنداریم برخی از این وسایل زمانی به دردمان خواهند خورد بنابراین همه وسایلمان را جمع می کنیم و خانه را بی نظم و شلخته می کنیم . اگر می خواهید اتاق ها و کمدهایتان مرتب و تمیز باشند این عادات را ترک کنید و همه وسایل را نگه ندارید.

برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید همیشه خانه شما مرتب و تمیز باشد و سریع بعد از تمیز کردن به هم نریزد ، باید برنامه ای بنویسید که به غیر از خودتان سایر کسانی که در آن خانه زندگی می کنند نیز از برنامه های شما پیروی کنند و اعضای خانواده باید از هر تصمیمی که می گیرید مطلع شوند تا نتیجه زحمات شما به هدر نرود.

کارها را بین خود و اعضای خانواده تقسیم کنید.

اگر تنها وظایف خانه بر دوش یک نفر باشد بالاخره آن فرد خسته می شود و نمی تواند از پس همه کارها برآید بنابراین اگر خانه ای مرتب می خواهید با اعضای خانواده صحبت کنید و وظایف را بین آنها تقسیم کنید.

روش مرتب کردن قسمت های مختلف خانه :

نظم بخشیدن به قسمت ورودی خانه :

اگر قسمت ورودی یا راهروی ورودی شما بی نظم است ، تمام لباس های بدون استفاده و قبوض آب و قرق و روزنامه و هر وسایل اضافه ای را بردارید و به محل دیگری منتقل کنید.

برای نظم بخشیدن به آشپزخانه :

قبلا هم در مطالب خانه داری نمناک ترفندهایی مفید برای این بخش مهم از خانه برایتان گفتیم که در ادامه ی همان موارد بهتر است بدانید :

  • ابتدا سراغ یخچال بروید و تاریخ قوطی ها و شربت ها را نگاه کنید، هر چیزی که تاریخ انقضایش رد شده بود را دور بیاندازید.
  • برای تمیز کردن کابینت های نگهداری مواد غذایی ، بطری ها و ظرف های نگهداری مواد غذایی مثل حبوبات یا ادویجات و شکر و چای را براساس رنگ درب ظرف ها مرتب کنید. ظروف داخل کابینت را نیز مرتب بچینید .
  • به سراغ گاز بروید و لوازمی که برای پخت و پز در اطراف گاز وجود دارند و هر چیزی که به صورت روزانه از آن استفاده نمی کنید را از آنجا بردارید.
  • از قفسه های جداکننده برای مرتب چیدن سینی، تخته آشپزخانه و حتی تابه ها استفاده کنید.
  • اگر کیسه های پلاستیکی را در زیر سینک ظرفشویی یا داخل فر نگه داری می کنید ، از سبدهای حصیری یا ساک کاغذی برای یکجا کردن آنها استفاده کنید.
  • چاقوهای بزرگ را داخل جا چاقویی های رومیزی یا دیواری قرار دهید.
  • برای نگهداری لوازم آشپزخانه از دیواره کابینت ها کمک بگیرید.

ادامه مطلب:

https://namnak.com/%D9%86%D8%B8%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.p52613

 

 

چه مارک تلویزیونی بخریم؟

 

شناخت دقیق از تلویزیونی که می خواهید خریداری کنید بسیار مهم است چرا که به واسطه آن انتظارات شما از یک تلویزیون برآورده می شود. شناخت دقیق از تلویزیون به آگاهی از امکانات، ویژگی ها، برند و شرکت تولیدی مربوط می شود. تلویزیون های زیادی در بازار وجود دارد و انتخاب یک تلویزیون خوب و عالی اغلب پیچیده خواهد بود. در این نوشته ما می خواهیم نحوه انتخاب تلویزیون را بررسی کنیم:
برای یافتن بهترین نمایندگی سونی کافی است اینجا کلیک کنید.

اقدام محافظه کارانه در انتخاب برند/ انتخاب برند با آگاهی کامل
بسیاری از کاربران بدون تحقیق در مورد برند های موجود در بازار به چند برند پر آوازه و مشهور بسنده می کنند اما چرا؟ شاید این دسته از خریداران تمایل به تحقیق در مورد برند ها ندارند و سعی می کنند از برند های مشهور خریداری کنند و احتمال می دهند که بهترین کار را انجام داده اند. این درست است که برند مشهور خود را ثابت کرده است اما باید در نظر داشت که تنوع مدل در یک برند بسیار گسترده است. دسته ای دیگر از کاربران ، خریداران حرفه ای هستند که بعد از بسیاری تحقیق و جستجو آنچه مد نظر دارند را خریداری می کنند و قطع به یقین این دسته از خریداران خرید بهتری را انجام می دهند.
انتخاب بهترین برند تلویزیون
برند های زیادی برای تلویزیون وجود دارد که می توان به برند ال جی سونی سامسونگ فیلیپس شارپ هیتاچی ویزیو تی سی ال و… اشاره کرد که در بازار کشور ال جی سونی و سامسونگ بسیار طرفدار دارند و در حقیقت کارایی بالایی در نمایش تصویر و صدا به جای گذاشته اند، اما هر برند در یک دسته از ویژگی ها و امکانات بر دیگری برتری دارد. کاربر و یا خریدار باید متناسب با نیاز خود از میان برند ها تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کند.
قبل از انتخاب تلویزیون باید تحقیق کاملی از مدل های متنوع هر برند را در اختیار داشت. در هر برند مدل های متنوعی هر ساله به بازار و کاربران ارائه می شود که با اطلاع دقیق از مدل ها می توان بهترین انتخاب را داشت، اما در کل برند ها ویژگی های جامعی دارند که با هم متمایز می شوند در زیر آنها را ارائه می دهیم:
برند ال جی
ال جی یکی از شرکت هایی است که در مقیاس وسیعی تلویزیون را تولید کرده است. این شرکت دو فناوری فوق العاده کاربردی را به کاربران خود ارئه داده است که این فناوری های نانوسل NanoCell و اولد OLED هستند که مدل های متنوعی با این فناوری ها در حال حاضر در بازار وجود دارد. تلویزیون های این برند دارای ویژگی هایی چون ضد ضربه بودن پنل، زاویه دید بالا، کیفیت نمایش تصویر در رده بالا، سیستم صوتی قوی بسته به مدل، طراحی متنوع و… هستند. همیشه انتخاب مدل های جدید از هر برند توصیه می شود چراکه فناوری های جدیدتری در آنها اتخاذ شده است. در میان تلویزیون های ال جی می توان به بالارده ترین آنها اشاره کرد که با تکنولوژی های بروز و کارا وارد بازار شده اند. در این میان تلویزیون SM9000 ال جی و تلویزیون اولد OLED ال جی مدل C9 جزئ پرفروش ترین ها بوده اند:
برند سونی
سونی یک شرکت تلویزیونی است که معمولا از پنل ها یا صفحه نمایش های دیگر شرکت ها استفاده می کند بنابراین تلویزیون های این شرکت هم خصوصیات تلویزیون های ال جی و هم خصوصیات تلویزیون های سامسونگ را دارند حالا چطور در میان تلویزیون های سونی بهترین را انتخاب کرد؟ تنهای با شناخت بیشتر مدل های تلویزیونی بهترین انتخاب ممکن می شود. در حال حاضر بالا رده ترین مدل از تلویزیون های LED سونی X8000H می باشد:
برند سامسونگ
سامسونگ تلویزیون های LED معمولی و تلویزیون های LED با فناوری QLED را وارد بازار کرده است. به طور کلی تلویزیون های سامسونگ زاویه دید کم دارند اما کیفیت تصویر آنها از روبه رو فوق العاده است. تلویزیون های کیولد هم به نمایش رنگ غنی و روشنایی زیاد صفحه نمایش مشهور هستند. از آنجا که در هر برند مدل های جدید تر توصیه می شود سامسونگ تولید تلویزیون های کیولد QLED را افزایش داده و در میان تلویزیون های سامسونگ انتخاب تلویزیون های کیولد QLED معقولانه تر است. در میان تلویزیون های سامسونگ تلویزیون Q70R پرفروش ترین بوده است:
دیگر برند ها
در حال حاضر علاوه بر برندهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم برند هایی دیگری نیز وجود دارند که این برند ها معمولا تلویزیون های کمتری را روانه بازار کرده اند و به این معنی نیست که کیفیت پایین تری دارند بلکه در بسیاری از موارد بالاتر هم عمل کرده اند. برند هایی چون فیلیپس و شارپ و… معمولا قیمت بالایی را دارند و جدا از کیفیت و کارایی نمایش تصویر قیمت تمام شده هم برای خریدار حائز اهمیت است.
جمع بندی
هر چند انتخاب تلویزیون به موارد زیادی بستگی دارد و نحوه استفاده و شرایط استفاده از المان ها موثر در انتخاب تلویزیون هستند اما بدون اغراق برند ال جی می تواند بهترین برند در انتخاب تلویزیون باشد که بعد از آن برند سامسونگ و سونی به ترتیب در رده دوم و سوم قرار می گیرند. از تلویزیون های ال جی می توان به تلویزیون نانوسل SM9000 و تلویزیون اولد OLED مدل C9 اشاره کرد که بسیار پرفروش بوده اند و در میان تلویزیون های سامسونگ مدل های کیولد QLED مانند Q60R و Q70R بسیار فوق العاده عمل کرده اند. تلویزیون های سونی هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند که می توان از میان آنها مدل های جدید تر را انتخاب کرد.
منبع:http://baneh90.com/what-tv-brand-should-we-buy-the-best-brand-to-choose-a-tv/

رنگ ترافيكي چيست و چه كاربردي دارد؟

رنگ ترافيكي چيست ؟

رنگهاي مورد استفاده در مقاصد ترافيكي رنگهاي مورد استفاده در مشخص كردن مسيرها و عالئم زميني ترافيكي عبارتند از اليه اي نازك از مواد تركيب شده. اين فصل به توضيح رنگهاي ترافيكي محلول در آب و محلول در حالل خواهد پرداخت. مهره هاي صيقلي در حين استفاده به سطح رنگ اضافه ميشوند تا به هنگام شب باز تابندگي داشته باشند.

 

براي خريد رنگ ترافيكي در تهران فقط كافي است اينجا كليك كنيد.

 

 
Image for post

خريد رنگ ترافيكي در تهران

 

 

رنگهاي ترافيكي :

نكاتي در مورد محوطه هاي پاركينگ با استفاده از نوع صحيح رنگ ترافيكي، نماي محوطه پاركينگ خود را حرفه‌اي كنيد. استفاده از ابزار صحيح از جمله استنسيل بتن و دستگاه خط كشي ، باعث ميشود كار شما همانگونه كه ميخواهيد حرفه‌اي و ماهرانه به نظر برسد. شما ميتوانيد تجربه مشتريان خود را با ايجاد پاركينگهايي بهبود بخشيد كه محل‌هاي توقف در آن به وضوح مشخص شده‌اند.

 

از ماشين محاسب رنگ ما استفاده كنيد. ميتوانيد هزينه رنگ را با پاسخ دادن به چند سؤال در مورد نيازهاي خط كشي خود مشخص نماييد. آنچه در مورد تمامي تجهيزات از اهميت برخوردار است اين است كه نيازي به استخدام فردي نداريد كه اين كار را براي شما انجام دهد. شما ميتوانيد اين كار را خود انجام داده و به نتيجه اي دست يابيد كه گويي كار توسط يك متخصص انجام شده است.

 

مواد تشكيل دهنده رنگ ترافيكي:

 

طراحي رنگ ترافيكي بر پايه رزين هاي اكريليك، ترموپالست، كلرو كائوچو و وينيلي ميباشد رنگ ترافيكي داراي مقاومت بالاي سايشي و مقاومت هاي خوب مكانيكي و ضربه پذيري وبا انعطاف پذيري بالا ميباشد.

 

انواع رنگ ترافيكي :

 

1 .رنگ هاي ترافيكي سرد رنگ هاي ترافيكي گرم

 

2 . رنگ هاي ترافيكي سرد رنگهاي سرد ترافيكي

 

نسبت به رنگهاي ترافيكي گرم و دوجزئي:

 

به دليل قيمت مناسب تر از رنگهاي سرد ترافيكي (رنگهاي تك جزيي) بيشتر در معابر فرعي و با تردد كمتر استفاده ميشود.

 

رنگهاي سرد ترافيكي:

 

طبق استانداردهاي سازمان ترافيك استان ها و وزارت راه بايد بعد از گذشت 9ماه از اجراي كار(يا تحويل موقت پروژه) حداقل ماندگاري 50درصد رنگ راداشته باشد. قابل ذكر است كه در پروژه هاي خط كشي پاركينگهاي شخصي استفاده از رنگهاي سرد ترافيكي به دليل مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادي و همچنين بدليل سهولت اجرا،نسبت به رنگهاي ترافيكي گرم و چند جزيي پيشنهاد ميشود .

 

رنگ هاي ترافيكي گرم :

 

از رنگ هاي ترافيكي گرم در پروژه هاي پرتردد كه ماندگاري بيشتري موردنياز هست استفاده ميشود. در پروژه هاي بزرگ و پاركينگ‌هاي عمومي و مجتمع هاي تجاري و اداري با حجم تردد بالاي ترافيكي، اجراي خط كشي پاركينگ عمومي با رنگ هاي دوجزيي يا سه جزيي اجرا ميشود.همچنين در محل هاي پرتردد و ترافيك بالا

 

مانند خط كشي هاي عابر پياده در سرتقاطع هاي پرترافيك، و يا رنگ آميزي سرعتگيرهاي با حجم بالاي تردد خودروها، بايد از رنگ هاي دو جزيي ويا سه جزيي داراي ماندگاري بالاي 18ماه استفاده شود.

 

آماده سازي سطح :

 

به ياد داشته باشيد كه سطح پاركينگ خود را آماده كنيد تا پيوستگي يكپارچه و هموار رنگ تضمين گردد. ( بتون جديد بايد براي حداقل 30 روز قبل از رنگ زدن در معرض هوا استحكام يابد).

 

تعمير ترك‌ها تعمير:

 

ترك‌ها گامي ضروري در آماده سازي سطح است. براي سطح آسفالت، با استفاده از برس استيل يا ماشين تميز كننده شكافها ، تركها را از مواد اضافي تميز كنيد.

 

استفاده از رنگ ترافيكي بر روي سطوح داراي ترك و شكاف كه تعمير نشده باشند، از نماي حرفه‌اي محوطه پاركينگ شما خواهد كاست.

 

پس از آماده سازي شكافها، آنها را با مايع يا مواد داغ پر كننده شكاف اضافه كنيد.

 

تميز كردن آسفالت، لكه هاي روغن و گريس را برطرف سازيد. اين لكه‌ها روكار آسفالت را از بين برده و سطح پاركينگ را در معرض عناصر مختلف قرار ميدهند. ماده پاك كننده و برطرف كننده گريس Universal AK توليد ما ، در محيط زيست تجزيه پذير بوده و مخرب آن نيست.

 

روكاري:

 

روكاري گامي ساده و سريع است كه عمر محوطه پاركينگ شما را افزايش ميدهد. اين مرحله قبل از استفاده از خطوط رنگ ترافيكي، آخرين مرحله محسوب ميگردد. آمادگي براي استفاده از رنگ با استفاده از شابلون به صورت دستي خطوط را با غلتك مشخص نماييد. ميتوانيد با صرف هزينه اي اندك بدهيد لبه خطوط را صاف كنند. اين كار وقت گيرتر و اجراي آن دشوار تر است. يا ميتوانيد يكي از دستگاههاي خط كشي ما را مورد استفاده قرار دهيد. قوطيهاي رنگ با سايزهاي مختلف متناسب با نياز شما بر روي اين دستگاه‌ها قابل نصب است. پيشنهاد ما دستگاههايي است كه با اندازه محوطه شما و انواع پروژههايي كه در دست اقدام داريد همخوان باشند. اين روش خط كشي، راهي ساده است و نياز به فعاليت زياد ندارد.

 

منبع : شركت رنگ آريا پارس . مجموعه فرت

 

معرفي و مروري بر انواع رنگ ساختمان!

اين روزها طرح‌هاي جديد رنگ‌آميزي ساختمان خيلي متنوع شده، درواقع ديگه ما تنها بارنگ‌هاي ساده روبه‌رو نيستيم بلكه انواع رنگ‌هاي طرح دار هم به‌عنوان گزينه‌هاي جديد پيش روي ماست. به همين خاطر مي‌خوام شما را با انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد آشنا ‌كنم تا بتونيد از ميان نمونه‌هاي مختلف، بهترين و زيباترين رنگ را با توجه به نياز خودتون انتخاب كنيد. در بازار رنگ‌هاي ساختماني، مي‌تونيد چند نوع رنگ، پلاستيك، روغني، اكريليك، رنگ نانو، مولتي كالر و حتي بلكا رو پيدا كنيد. ولي چقدر درباره مزايا و معايب هركدام از اين رنگ‌ها اطلاع داريد؟

براي خريد انواع رنگ ساختماني به وب سایت رنگ جمیل مراجعه کنید.

۱. رنگ پلاستيك

اين رنگ از قديمي‎ترين رنگ‌هاي ساختماني است. رنگ‌آميزي با اين رنگ، ساده است و خودتون هم مي‎تونين اين كار رو انجام بدين. فقط اگه تصميم به انجام اين كار گرفتيد، حواستون باشه كه رنگ رو خيلي غليظ و يا رقيق نسازيد. چون اگه رنگ شما رقيق بشه بايد چند بار بزنين (پوشش دهي ضعيف)، اگر هم غليظ بشه روي سطح پخش نمي‌شه و حسابي مشكل پيدا مي‌كنيد. از اونجايي كه رنگ پلاستيك زود كثيف مي‌شه براي سقف، داخل كمدها و انباري‎ها مناسبه؛ چون اين‌جور محيط‌ها خيلي كمتر كثيف و يا لكه مي‌شن.

مزيت‌هاي استفاده از رنگ پلاستيك

  • اين نوع رنگ بو نداره و خيلي زود خشك مي‌شه.
  • قيمت رنگ پلاستيك مناسب است.
  • رنگ پلاستيك، يك رنگ پايه آب است و براي حل كردن نيازي به حلال‎هاي نفتي نداره.
  • به دليل مات بودن ايرادهاي كارتان رو خوب مي‎پوشونه.
  • اجراي اون راحت و كم دردسر است و سرعت بالايي هم داره.
  • نيازي به چند دست رنگ زدن نيست، چون پوشش دهي رنگ‌هاي پلاستيك قابل قبوله.

معايب رنگ پلاستيك

  • عيب اصلي رنگ پلاستيك اينه كه زود چرك مي‌شه و قابل شستشو هم نيست.
  • ماندگاري اين رنگ پايين است و مقاومت كمي نسبت به نور خورشيد داره.
  • اين رنگ بر روي سطوح آهني و چوبي خيلي خوب نمي‌شينه.

 ۲. رنگ‌روغن

رنگ‌هاي روغني به سه دسته مات، براق و نيمه مات تقسيم مي‌شن كه هركدوم كاربردهاي خاص خودشون رو دارن.

رنگ‌هاي روغني براق رو استفاده مي‌كنن چون:

  • مقاومت، ماندگاري و پوشش دهي خوبي دارن و براي همين انتخاب مناسبي براي تمام سطوح ازجمله در و پنجره‌ها هستند. ولي بايد بدونيد كه حتي باوجود پوشش دهي خوبش، به درد مخفي كردن موج و ايرادات گچ كاري نميخوره.
  • اين رنگ قابل شستشوست.
  • به خاطر براق بودن نور را منعكس مي‌كنه و باعث روشنايي بيشتر فضا مي‌شه! ما از رنگ‌هاي مات استفاده مي‌كنيم چون نور را بازتاب نمي‌ده، اما خيلي راحت و عالي روي ديوار مي‌شينه.

از رنگ‌هاي روغني نيمه مات و مات استفاده ميكنن چون:

  • به علت مات بودن نور را منعكس نمي‌كنه و ايرادات گچ كاري را بهتر از قبلي مي‌پوشونه. دسته رنگ‌هاي نيمه براق خيلي ملايم و زيبا هستند. خيلي راحت تميز مي‌شن و مي‌تونن يك انتخاب عالي براي فضاهاي مختلف ازجمله آشپزخانه يا حال خصوصي باشن.

اما بايد بدونيد نسبت به رنگ‌روغني براق، پوشش دهي كمتر و بوي بيشتري داره؛ و اينكه مثل رنگ‌هاي براق صد در صد قابل‌شست‌وشو نيست و به‌راحتي نمي‌شه لكه‌ها رو گرفت.

رنگ‌روغني قابل شستشو است؛ اما به دليل اينكه بويي داره كه چندان به مذاق خيلي‌ها خوش نمياد، تقريباً براي ديوارهاي داخلي استفاده نميشه. امروزه كاربرد رنگ‌روغني بيشتر براي سطوح فلزي، چوبي و نيز خارج ساختمانه.

مزاياي رنگ‌روغني

  • رنگ‌روغني واقعاً قابل شستشو است. راحت تميز ميشه و آب ضرري به اون نمي‌رسونه.
  • پوشش دهي اون بالاست.
  • اين رنگ براي رنگ‌آميزي چوب و فلز مناسبه.

معايب رنگ‌روغني

  • رنگ‌روغني مضره؛ چراكه پايه اين رنگ، يك حلال نفتي به نام تينره.
  • اجراي رنگ‌روغني چندمرحله‌اي (بايد چند دست بزنيد تا كاملاً يك ديوار رو بپوشونه) و زمان‌بره كه هيچ‌كدام از سه رنگ ديگه اين خصوصيت رو ندارن.
  •  

۳. رنگ‌هاي نانو

رنگ نانو به‌صورت مايع در دسترسه و با هر وسيله‌اي از قلم‌مو گرفته تا غلطك قابل‌اجراست. معمولاً بدون حلال استفاده مي‌شه اما گاهي از آب هم استفاده مي‌كنن.

مزيت‌هاي استفاده از رنگ‌هاي نانو

  • در هر شرايط جوي‌اي از خودش مقاومت نشون مي‌ده، يعني به سرماي شديد و گرماي زياد حساس نيست، بنابراين گزينه‌ي خوبي براي نماي بيروني ساختمان شماست.
  • روي هر سطحي قابل‌اجراست، مهم نيست سيمان باشه چوب باشه و يا هر چيز ديگه‌اي!
  • رنگ نانو قابليت مقاومت به قارچ و باكتري‌ها رو داره و خيلي خوب با آب و صابون شست‌وشو مي‌شه.
  • اين نوع رنگ خيلي خاصه چون مي‌شه به‌صورت بي‌رنگ (شفاف) متناسب با جنس سطحي كه داريد از اون استفاده كنيد. همچنين مي‌تونيد به رنگ‌هاي متنوعي تبديلش كنيد، اگر رنگ‌دانه‌هاي حلال در آب رو بهش اضافه كنيد.
  • جالبه بدونيد ضد اشعه UV خورشيده و همين مسئله اين نوع رنگ رو در دسته رنگ‌هايي با مقاومت بالا قرار داده. رنگ نانويي به‌مرور عوض يا كدر نمي‌شه.

معايب رنگ نانو

  • خيلي مقرون‌به‌صرفه نيست.

 

۴. رنگ‌هاي اكريليك

اين نوع رنگ در دسته رنگ‌هاي ساختماني جديد قرار داره و مشتريان خاص خودش رو داره. از رنگ پلاستيك در بحث قابل‌شست‌وشو بودن خيلي بهتره. نسبت به روغني هم اينه كه پايه رنگ اكريليك آب است پس اون بوي آزاردهنده رنگ‌هاي روغني رو نداره و دوستدار محيط زيسته. به همين دلايل هم هست كه هرروز طرفداران اين رنگ بيشتر مي‌شن.

چه چيزي باعث ميشه از رنگ اكريليك در اتاق استفاده كنيم؟

  • رنگ اكريليك سريع خشك ميشه
  • ميشه راحت ديواره‌ها رو شست‌وشو داد
  • قيمت رنگ اكريليك به نسبت مزايايش واقعاً مناسبه.
  • بوي اين نوع رنگ خيلي كمه و پوشش دهي خوبي داره.
  • روي چوب يا فلز فرقي نمي‌كنه، روي هر سطحي خوب مي‌گيره.
  • نسبت به نور خورشيد هم حساسيتي نداره
  • يكي از مزاياي رنگ اكريليك هم اينه كه اين رنگ، طرح‎دار برجسته است. به بيان بهتر، بافت اين رنگ برجسته است و باسليقه خيلي‌ها جور در مياد.

معايب رنگ اكريليك

  • به‌اندازه روغني براق نيست و در قدرت شست‌وشو هم پاي رنگ‌هاي روغني نيست.
  • رنگ اكريليك رو بايد حتماً با غلطك زد. چون اگه با قلم‌مو كار كنيد رد قلم‌مو واضح روي سطح ديوار مي‌مونه.

۵. رنگ‌هاي مولتي كالر

رنگ مولتي كالر تركيبي از چندرنگ مختلف با طرح‌هاي متفاوت است كه ظاهرشون برجسته است و كاربرد تزئيني دارن. با اين رنگ ميشه راحت كار كرد چون به هيچ حلال يا تركيب نفتي‌اي براي استفاده نياز نداره درنتيجه ميشه تو فضاهاي بسته از اون استفاده كرد. از طرفي اين نوع رنگ به نسبت بقيه رنگ‌ها بيشتر دوستدار محيط زيسته و چون خاصيت چسبندگي خوبي داره روي هر سطحي قابل‌اجراست. رنگ‌هاي ساختماني مولتي كالر تنوع رنگ و بافت خيلي زيادي دارند كه بسته به سليقه و سبك دكوراسيون محيط شما ميشه انواع مختلفي از اين نوع رنگ رو انتخاب كرد.

علاقه‌مند مي‌شيد از اين نوع رنگ استفاده كنيد چون:

  • تنوع طرح و رنگ اون بالا است، بنابراين آزادي در انتخاب داريد.
  • بوي اون كمه و خيلي آزاردهنده نيست.
  • رنگ مولتي كالر نيازي به حلال نداره و مقاومتش نسبت به شستشو بالا است.
  • خيلي خوبه اگه از اين نوع رنگ براي پاركينگ، راه‌پله يا ديواره‌هاي خارجي استفاده كنيد، دليلش هم اينه كه اين نوع رنگ دوده و گردوخاك رو جذب نمي‌كنه.
  • زود خشك ميشه پس سرعت اجرايش بالاست.
  • اين رنگ موج و خرابي زير كار رو خيلي بهتر از ساير رنگ‌ها مي‌پوشونه.
  • رنگ مولتي كالر روي كليه سطوح اجرا ميشه.
  • نسبت به نور خورشيد هم حساسيتي نداره.

به نظر شما رنگ مولتي كالر عيبي هم ممكنه داشته باشه؟

البته كه هر چيزي ممكنه معايبي هم داشته باشه!

  • اين رنگ، پيستوله‌هاي خاصي مي‌خواد و اجراي اون كار هركسي نيست. پس نياز به متخصص داريد.
  • رنگ مولتي كالر حالت برجسته داره؛ يعني حالا اگه به هر دليلي، بعد يك مدت بخواين ديوار رو يك رنگ ديگه بزنين؛ بايد كل اون رو بتونه‌كاري كنين!
  • قيمت رنگ مولتي كالر و كيفيت اون در انواع مختلف متفاوته و خب كمي بالاتر از ساير رنگ‌هاست؛ بنابراين اگر مجري كاري هستيد اين قضيه ممكنه كمي آزاردهنده باشه.

6.  بلكا

اين پوشش رو نميشه خيلي رنگ دونست. درواقع، بلكا يك‌جور پوشش سلولوزيه كه از الياف طبيعي مثل پنبه ساخته‌شده. يك‌چيزي كه جايگزين خوبي براي كاغذديواري شده.

چرا بعضي‌ها بلكا رو انتخاب مي‌كنن؟ چون:

  • اين پوشش نياز به زيرسازي نداره و عيب‌هاي كار رو خيلي خوب مي‌پوشونه.
  • سبك با تنوع رنگ بالاست. از طرفي عايق سرما و حرارتي مناسبيه
  • بدون بو و حساسيت همراه باقابليت شستشو راحته
  • با استفاده از رزين‌هاي مخصوص مي‌تونيد بلكا رو ضد آب كنيد و يك عايق ضد رطوبت تحويل بگيريد.
  • اين پوشش برخلاف رنگ و كاغذديواري خيلي راحت قابل ترميمه.

 

سخن پاياني

تغيير رنگ ساختمون كار واقعاً لذت بخشيه و بيشتر از چيزي كه فكر شو مي‌كنيد روي حس حال شما و شيك كردن فضاهاي داخلي و خارجيتون تأثير داره. فقط بايد دقت كافي در انتخاب نوع رنگ به خرج بدي تا نتيجه‌اي خاص رو شاهد باشي. 

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86


 

آیا شما هم دوست دارید محصولات خانگی سونی را بخرید؟

 

در ادامه به خدمات و تاریخچه شرکت سونی می پردازیم و اطلاعات مختصری در اختیار شما فرار می‌دهیم.فروشگاه سونی شهراد در سال 1393 افتتاح شده است و در حال حاضر یکی از فعال ترین نمایندگان سونی در شهر تهران می باشد و در زمینه فروش تلویزیون های اصلی سونی با ارائه گارانتی اصلی و همچنین گارنتی طلایی فعالیت دارد.

برای یافتن بهترین نمایندگی سونی کافی است اینجا کلیک کنید.

قیمت های این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه های مشابه مقرون به صرفه تر و کیفیت محصولات و ضمانت آنها نیز از سطح بالایی برخوردار می باشد. با مقایسه قیمت های فروشگاه سونی شهراد با سایر فروشگاه های مشابه می توانید به این واقعیت پی ببرید. همچنین این فروشگاه به منظور رفاه حال مشتریان عزیز سیستم های صوتی، پخش کننده های DVD‌و BluRay، سیستم های خانگی و ساندبار، کنسول بازی و همچنین میز تلویزیون با گارنتی های معتبر را نیز ارائه می دهد.

 

خرید تلویزیون سونی در تهران
خرید تلویزیون سونی در تهران

حوزه های فعالیت شرکت سونی

شرکت بزرگ سونی تولیدات متنوعی را در مدت فعالیتش عرضه کرده است که پیشرفت در آن ها سبب شده است اکنون شاهد محصولاتی فوق العاده در این برند باشید. این برند خوش نام و مشهور سابقه ای درخشان در ساخت محصولاتش دارد و اکنو این تولیدات در رده های برتر جهانی قرار دارند.

لوازم خانگی الکترونیکی

موبایل

بازی و خدمات شبکه

موسیقی

سایر حوزه های فعالیت

بخش های دیگری نیز در شرکت سونی مشغول فعالیت اند که محدوده ی فعالیت این برند خوش نام را وسیع تر خواهند کرد. از جمله این بخش ها می توان به به تولید محتواهای تصویری، خدمات مالی، سخت افزار کامپیوتر، خدمات مال، تبلیغات و … اشاره کرد. سونی به عنوان یک برند خلاق و نوآور در تمامی این بخش ها خلاقیت به خرج داده است و اکنون شاهد پیشرفت فوق العاده در تمامی این بخش ها هستید.

تاریخچه شرکت سونی

شرکت سونی در سال 1946 با همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا با نام Tsushin Kogyo (شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو) تاسیس شد. Ibuka و Morita با 200000 ین ( کمی بیش از 1500 دلار ) در یک ساختمان فروشگاهی، شروع به کار کردند. این دو فرد که در زمان جنگ جهانی دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همدیگر ملاقات کرده و با ترکیب توانایی هایشان توانستند لقب جذاب ترین رابطه کاری در تاریخ تجاری را ازان خود کنند. ایبوکا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موریتا مدیریت و بازاریابی را بر عهده داشت، به گونه ای که این دو مکمل و کامل کننده سونی بودند.

اولین محصول سونی یک دستگاه پلوپز بود، که اولین شکست سونی نیز به حساب می آید، این محصول سونی نتوانست فروش موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولین شکست سونی مؤسسان آن با تلاش بیشتر توانستند اولین دستگاه ضبط ژاپنی را با الهام از مدل آمریکایی آن تولید کنند. این محصول که

به Type-Gمعروف بود نیز نتوانست نظر مردم را جلب کند و سونی باری دیگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شکست هایی که در ابتدای شروع کار سونی به بار آمدند، ایبوکا و موریتا به فکر راه چاره ای افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم کم کم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پیشرفت چشم گیری پیدا کرد. در آن زمان که ژاپن در جنگ بود، مردم می خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتیجه تقاضا برای رادیوی سونی به قدری افزایش یافت، که بنیانگذاران مجبور شدند تسهیلات خود را بیشتر کند.

 

لینکدین مارکتینگ چیست؟

فلسفه ی شبکه ی اجتماعی لینکدین بر پایه ی معرفی کسب و کارها و همینطور ساخت ارتباطات کاری برای متخصصان بنا شده است. برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، لینکدین کاربرد عمومی ندارد و پلتفرمی حرفه ای و مخصوص ارتباطات بیزینسی است. لینکدین مارکتینگ یا بازاریابی در لینکدین جزو جدایی ناپذیری از سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی است که آشنایی با قابلیت های آن شما را در رسیدن به اهداف شخصی یا تجاری خود هدایت می کند.

صاحبان کسب و کار از لینکدین مارکتینگ می توانند برای معرفی کسب و کارشان، برقراری ارتباط با دیگر بیزینس های مرتبط و همینطور جذب نیروهای متخصص استفاده کنند. لینکدین برای حوزه های کاری مختلف مثل طراحان گرافیک، حسابدارها و… بستری برای ارائه ی تخصصشان، کاریابی و همینطور برقراری ارتباطات ارزشمند با دیگر همکارانشان فراهم کرده است.

 

لینکدین مارکتینگ به چه معناست؟

شاید برایتان این سوال ها پیش آمده باشد که لینکدین مارکتینگ چیست؟ معنای لینکدین مارکتینگ چیست؟ برای شروع لینکدین مارکتینگ از کجا باید شروع کرد؟ یا اصلاً چگونه می توان لینکدین مارکتینگ را انجام داد؟ لینکدین مارکتینگ(linkdin marketing) به معنای بازاریابی لینکدین می باشد، و شامل تمام فعالیت هایی می شود که شما در این شبکه ی اجتماعی در راستای رشد کسب و کارتان و شخصیت کاریتان انجام می دهید. (به مجموعه فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار صورت می گیرد سوشال مدیا مارکتینگ social media marketing یا بازاریابی شبکه های اجتماعی می گویند)

 

نقطه ی شروع کار در لینکدین

قبل از اینکه بخواهید لینکدین مارکتینگ را شروع کنید، همانند هر شبکه ی اجتماعی دیگر، باید در لینکدین ثبت نام کنید و بعد از ساخت حساب کاربری به تکمیل آن بپردازید. اطلاعاتی اعم از ایمیل یا جیمیل که بهتر است ایمیل کاری شما باشد، مشخصات شخصی، عکس پروفایل و غیره که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

حساب کاربری شما در لینکدین کارت ویزیت دیجیتالی شماست و برای شروع لینکدین مارکتینگ باید یک کارت ویزیت جذاب طراحی کنید؛ پس بسیار مهم است که اطلاعات و تجارب کاری خود را، اعم از: سازمان ها و مراکزی که در آن ها فعالیت داشته اید، دوره های آموزشی که گذرانده اید و مهارت هایی که در حین کار کسب کرده اید، در صفحه ی خود ذکر کنید.

  • مشخصات شخصی: برای اینکه فعالیت های لینکدین مارکتینگ(linkdin marketing) شما به ثمر بشیند در قسمت contact and personal info اطلاعات شخصی مثل: ایمیل، برای برقراری ارتباط، آدرس سایت که باعث افزایش اعتبار شما می شود، شماره تلفن و دیگر کانال های ارتباطی مثل شبکه های اجتماعی، برای دیدن نمونه کارهایتان و آشنایی بیشتر وارد کنید. شما با قرار دادن این اطلاعات می توانید نتیجه ی همه ی تلاش هایی که برای لینکدین مارکتینگ انجام می دهید دریافت کنید.
  • عکس پروفایل: کسی که قصد شروع لینکدین مارکتینگ را دارد باید یک عکس پروفایل مناسب برای صفحه اش برگزیند، مناسب ترین عکس برای پروفایل لینکدین یک عکس پرتره ی واضح است، عکسی مشابه عکس پرسنلی که به خوبی در قاب دایره شکلِ پروفایل، چهره ی شما را نمایان کند، اینکار موجب برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در کاربران می شود.
  • عنوان شغلی: نوشته ای که در پایین اسم شما قرار می گیرد نشان دهنده ی تخصص، شغل و مهارت شماست مثل: ادمین، حسابدار و غیره، اگر فکر می کنید که در یک زمینه ی شغلی به صورت تخصصی و نیچ مهارت دارید حتما وارد کنید، برای مثال در زمینه ی گرافیک اگر در ساخت موشن گرافیک تبحر دارید حتما وارد کنید، با انجام این کار افرادی که دقیقا به همان خدمات نیاز دارند به سراغ شما خواهند آمد. نیچ مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که می تواند در لینکدین مارکتینگ به شما کمک کند و باعث می شود که شما بر گوشه ای از بازار لینکدین مسلط شوید.
  • عکس پس زمینه: مشابه عکس کاور در فیسبوک است و بهتر است از عکسی استفاده شود که نشان دهنده ی زمینه ی شغلی و کاری شما باشد، دقت کنید که از عکسی با کیفیت استفاده کنید، چون موجب افزایش اعتبار شما می شود و حس با کیفیت بودن کارتان را منتقل می کند.
  • تجربه های کاری: شما با نوشتن تجارب کاری می توانید دلیلی برای دنبال کردن صفحه ی خودتان به افراد بدهید و همچنین کسب و کارها می توانند روند رشد شما را در مسیر شغلی ببینند و راحت تر و با اعتماد بیشتر برای همکاری با شما اقدام کنند.
  • توانمندی ها و افتخارات: در این بخش می توانید دستاوردهای تحصیلی وکاری خود را به افراد دیگر معرفی کنید.
  • مهارت ها و توانمندی ها: مهارت ها و توانمندی هایی که در دوران کاری و تحصیلی خود کسب کرده اید می تواند برای تکمیل صفحه ی شما سودمند باشد، حتی اگر نامرتبط با شغل فعلیتان بود. برای مثال شاید یک حسابدار در نوشتن مهارت داشته باشد، اما تصور کند که این مهارت در حوزه ی حسابداری زیاد سودمند نیست، اما شرکتی وجود دارد که به صورت تخصصی خدمات حسابداری ارائه می کند و در بخش وبلاگ نویسی برای سایتش نیاز به نیروی متخصصی که مهارت نوشتن هم دارد داشته باشد.
  • تحصیلات: اگر تحصیلات دانشگاهی و آکادمیکی دارید که برای شما ارزشمند هستند در این بخش وارد کنید.

نکته ی تکمیلی: کاربران لینکدین ریزبین هستند، برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ باید به کوچکترین جزئیات توجه داشته باشید.

منبع:https://hamidsabaghi.ir/%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF/

بازاریابی چیست؟

تاریخچه بازاریابی

قدمت علم بازاریابی به قامت تمدن بشر می باشد. شما ممکن است فیلم هایی را در خصوص تاریخ یونان باستان یا روم دیده باشید که دارای تصاویری از غرفه هایی شلوغ و کاسبانی فعال می باشد که درگیر خرید و فروش هستند. مطمئناً این کاسبان، فعالیت های خود را بازاریابی نمی نامیدند. اصطلاح “بازاریابی یا مارکتینگ”، برای توصیف فعالیت های تجاری که درگیر خرید و فروش محصولات یا خدمات هستند استفاده می شود و در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده عموم قرار گرفت و همچنین مطالعه تاریخچه بازاریابی و خود بازاریابی به عنوان یک رشته دانشگاهی در اوایل قرن بیستم در مجامع علمی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بازاریابی به فعالیت هایی گفته می شود که شرکت ها برای افزایش خرید یا فروش محصولات یا خدمات خود انجام می دهند. مارکتینگ شامل فعالیت هایی مانند تبلیغات، فروش و تحویل محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگر می باشد. متخصصانی که در بخش های مختلف بازاریابی یک شرکت فعالیت می کنند، به دنبال جلب توجه مشتریان خود از راه های مختلفی، از جمله تبلیغات هستند.

پس اگر از شما پرسیده شود که بازاریابی چیست با این مقاله می توانید پاسخ دقیق آن را بدهید. Marketing در هر کسب و کاری مهم است. زیرا کمک می کند که محصولات یا خدمات خود را بفروشید. هدف نهایی تمام مشاغل، کسب درآمد است و بازاریابی، کانال بسیار مهمی برای رسیدن به این هدف می باشد. در واقع بدون مارکتینگ بسیاری از مشاغل وجود نخواهند داشت!

اصول بازاریابی

اصول بازاریابی، چندین رشته تجاری را شامل می شود. مارکتینگ از چهار اصل تشکیل شده است که به عنوان قلب استراتژیک هر فعالیت تجاری مطرح می شود. این اصول که به عنوان 4P شناخته می شوند عبارتند از: محصول(product)، قیمت(price)، مکان(place)، تبلیغ(promotion). در واقع، بازاریابی در تمام فعالیت های مربوط به انتقال محصولات یا خدمات از تولید کننده (یا فروشنده) به مصرف کننده (یا خریدار) درگیر می باشد. از جمله این فعالیت ها می توان تبلیغات، حمل و نقل، انبارداری و فروش را نام برد.

به طور خلاصه، بازاریابی تمام فعالیت هایی است که به آماده سازی محصول برای فروش انجام می شوند. در گذشته، بازاریابی بصورت مستقیم انجام می شد و فقط مسافران و رهگذران را درگیر می کرد. اما در دوران مدرن، مارکتینگ از طریق تلویزیون، اینترنت و سایر رسانه ها نیز انجام می شود.

منبع:https://hamidsabaghi.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

باطری ماشین خود را چگونه بفروشیم؟

برای آشنایی با خریدار باطری فرسوده بهتر است ابتدا با انواع باطری ماشین آشنا شوید.

هر باطری فرسوده بین 15 تا 18 کیلوگرم است که بخشی از وزن آن را پلاستیک تشکیل داده و بخش دیگری از آن شامل اسید باطری می­باشد و بقیه وزن باتری را سرب تشکیل می­دهد که قسمت سرب آن جزء مهم­ترین بخش و ارزشمند ترین قسمت باطری فرسوده ماشین به شمار می­رود. این سرب­ها به چرخه تولید باطری سالم بر می­گردند و موجب روتق و صرفه­جویی اقتصادی می­شود.

انواع باتری ماشین

باطری قابل سرویس

باتری سرب اسیدی

باتری اتمی

باتری قابل سرویس

این نوع باتری از استقبال پایینی در بین صاحبان خودرو و حتی خریدار باتری کهنه ماشین برخوردار است. دلیل این موضوع نیز این است که بیشتر افراد بعد از خرابی باتری ترجیح می­دهند که اقدام به تعویض کامل آن نمایند. اما این باتری­ها قابل تغییر هستند و بعد از سولفاته شدن و خرابی می­توان آنها را تعمیر کرد. اما به دلیل ذکر شده افراد تمایلی به تعمیر نداشته و باتری جدید خریداری می­کنند.

باتری سرب اسیدی

این نوع باتری­ها قابل شارژ بوده و به راحتی افراد می­توانند چگالی الکترولیت آن را مورد بررسی قرار دهند. باتری سرب اسیدی قابل تعمیر بوده و با هزینه­ای اندک به تعمیر آن می­پردازند.

باتری اتمی

باتری اتمی جز­ء باتری­‌هایی است که نیاز به نگهداری ندارد و اصولاً دچار خرابی نمی­شود. از همین رو، جزء باتری­های پرفروش محسوب می­شود.­

تفاوت باتری های اتمی و اسیدی

موضوعی که باعث تمایز باتری­های اتمی نسبت به سایر باتری­ها شده است؛ عدم نیاز به بررسی و رسیدگی به این نوع از باتری­ها است.

مزیت دومی که باعث می­شود باتری اتمی مورد توجه افراد قرار گیرد؛ عمر طولانی آن نسبت به باتری­های اسیدی می­باشد.

از ویژگی سوم باتری اتمی می­توان به عنوان مهم­ترین و اصلی­ترین مزیت آن نام برد. قطعا برای شما نیز پیش آمده که چند روز از ماشین استفاده نکنید. در این حالت اصطلاح خالی شدن باتری ماشین به کار می­رود و موجب روشن نشدن خودرو می­شود. اما اگر باتری ماشین، اتمی باشد؛ حتی بعد از چندین روز استفاده نشدن، باز هم به راحتی روشن می­شود. این حالت در باتری­های اسیدی وجود ندارد و دچار تخلیه و خالی شدن باتری می­شوند.

منیع:https://depochi.com/post-detail/60e85b33860a6dc7c00c0d62/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%7C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86


 

درباره سونی ؛ تاریخچه و محصولات سونی

شرکت سونی در سال 1946 با همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا با نام Tsushin Kogyo (شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو) تاسیس شد. Ibuka و Morita با 200000 ین ( کمی بیش از 1500 دلار ) در یک ساختمان فروشگاهی، شروع به کار کردند. این دو فرد که در زمان جنگ جهانی دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همدیگر ملاقات کرده و با ترکیب توانایی هایشان توانستند لقب جذاب ترین رابطه کاری در تاریخ تجاری را ازان خود کنند. ایبوکا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موریتا مدیریت و بازاریابی را بر عهده داشت، به گونه ای که این دو مکمل و کامل کننده سونی بودند.

اولین محصول سونی یک دستگاه پلوپز بود، که اولین شکست سونی نیز به حساب می آید، این محصول سونی نتوانست فروش موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولین شکست سونی مؤسسان آن با تلاش بیشتر توانستند اولین دستگاه ضبط ژاپنی را با الهام از مدل آمریکایی آن تولید کنند. این محصول که به Type-Gمعروف بود نیز نتوانست نظر مردم را جلب کند و سونی باری دیگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شکست هایی که در ابتدای شروع کار سونی به بار آمدند، ایبوکا و موریتا به فکر راه چاره ای افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم کم کم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پیشرفت چشم گیری پیدا کرد. در آن زمان که ژاپن در جنگ بود، مردم می خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتیجه تقاضا برای رادیوی سونی به قدری افزایش یافت، که بنیانگذاران مجبور شدند تسهیلات خود را بیشتر کند.

برای خرید تلویزیون سونی  کافی است فروشگاه سونی شهراد را در گوگل سرچ کنید.

درباره شرکت سونی

انتخاب نام مناسب برای شرکت تازه تأسیس سونی یکی از چالش های پیش روی موسسان بود. در ابتدا تصمیم بر آن گرفته شد که از TKK که سرحرف کلمه های Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شرکت Tokyo Kyuko با این نام در ژاپن شناخته شده بود. ایبوکا و موریتا در ژاپن غالباً سونی را با نام Totsuko معرفی می کردند، اما موریتا طی سفری که به آمریکا داشت، دریافت که تلفظ واژه Totsuko برای آمریکایی ها دشوار است. در نهایت این دو تصمیم گرفتند نام شرکت خود را ترکیب دو کلمه Sonus (به معنای صدا و صوت در لاتین) و کلمه Sony ( کلمه ای برای صدا کردن یک پسر جوان در آمریکا) بگذارند. در واقع آن ها می خواستند نامی را برای شرکت خود برگزینند که در تمام دنیا به یک روش تلفظ شود و آن چیزی نبود جز؛ سونی. 

درباره شرکت سونی

اقدامات ابتدایی کمپانی سونی

سونی که یکی از شرکت های تازه نفس آن زمان ژاپن بود، تمام تلاش خود را می کرد تا با تولیدات متفاوت و نوآورانه خود نظر مردم را به خود جلب کند. Morita Akio که یک مدیر توانا و فردی ماهر در کسب و کار بود، فهمید که بازار آمریکا بیش از هر کشور دیگری می تواند برای سونی مفید واقع شود و در صورتی که در آن جا خودی نشان دهند، می توانند به فروش جهانی برسند. پس از موفقیت های حاصل از فروش Type-g و رادیوهای ترانزیستوری، سونی دست به تولید اولین تلویزیون قابل جابه جایی زد. فناوری های آن زمان به گونه ای بودند که تلویزیون ها به قدری سنگین بود که توسط چند نفر با مشکل جابه جا می شد، اما شرکت سونی ادعا می کرد که تلویزیونی با قابلیت حمل را تولید کرده است. در این تلویزیون از امواج رادیویی برای پخش تصاویر استفاده شده بود که باعث شد مردم به جای خرید تلویزیون های سنیگن وزن و جاگیر به سمت این محصول جادویی رویی بیاورند.

بنیانگذاران سونی اولین شرکت ژاپنی با نوآوری های خارق العاده را تاسیس کرده بودند، که هر ساله اختراعات و محصولات جدیدی را در خط تولید خود قرار می داد. Sony در سال 1971 از یک پخش کننده ویدیویی رونمایی کرد که قادر بود نوارها را در تلویزیون به صورت رنگی نمایش دهد. به دنبال آن سونی از اولین نوار کاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمایی کرد. این دستگاه با قابلیت پخش نوار کاست ها در هر مکانی به کاربران اجازه می داد در هر جایی که دوست دارند به محتوای دلخواه شان گوش دهند. از دیگر محصولات سونی پخش کننده CD، دوربین عکاسی، موبایل و PlayStation بودند، که در ادامه هر کدام را به صورت تخصصی بررسی می کنیم.

محصولات شرکت سونی

شرکت سونی یکی از کمپانی های خوشه ای و چند ملیتی ژاپنی است، که رقیب سرسخت دو برند سامسونگ و ال جی به شمار می آید. در طی سال های متوالی شرکت سونی همواره یکی از برترین تولید کنندگان در صنعت های مختلف بوده و هنوز هم این برند جهانی در رتبه بندی ها همیشه جایگاه خاصی را گرفته است. در ادامه به مهم ترین محصولات و حوزه های فعالیت شرکت سونی می پردازیم.

کنسول های بازی سونی | Gaming

دوربین های عکاسی شرکت سونی

لپ تاپ های برند سونی

تلویزیون های سونی

تلویزیون های سری Master

سیستم های صوتی 

تلفن های هوشمند

منبع:https://bargobad.com/blog/about-sony-sony-history-and-products/

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد