x تبلیغات
دانستنی ها

بیزینس کوچینگ چیست؟ و چه نقشی در کسب و کارتان دارد؟

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس چیست؟ فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار نه چندان بزرگ هستید یا قصد دارید یک شرکت چند ملیتی تأسیس کنید، بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید، اما چگونه؟ برای دانستن مزایای این نوع بیزینس مقاله مزایا بیزینس کوچینگ را مطالعه کنید.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ مهندسی امیر طه نوروزی مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند در کسب و کارتان به موفقیت برسید. بیزینس کوچ به صاحب کسب و کار کمک می‌کند تا به درکی عمیق‌تر از توانمندی‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست یابند، نسبت به اهداف شخصی و کسب و کارشان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت به چندین و چند سایت بر می‌خورید که ادعا می‌کنند می‌توانند کسب و کار شما را متحول سازند، اما بیشتر آن‌ها راهکارهایی بیش از حد کلی‌نگر و عمومی ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر منحصراً برای کسب و کار شما و نیازهای آن طراحی نشده‌اند، برای همین هم تأثیر و کارایی چندانی ندارند.

شرایط هر کسب و کار با کسب و کارهای دیگر متفاوت است، نمی‌توان یک فرمول جادویی نوشت و ادعا کرد که افزایش حجم فروش و سود دهی همه کسب و کارها و سازمان‌ها را در پی خواهد شد.

با ایجاد فرهنگ کوچینگ در کسب و کارتان می‌توانید پتانسیل رشد خود و کارکنانتان را به حداکثر برسانید تا عملکردشان بهبود یابد و در نتیجه راندمان کسب و کارتان بیش از پیش شود.

تاریخچه بیزینس کوچینگ

در دهه 70 میلادی، تیموتی گالوی نویسنده آمریکایی مجموعه‌ای از کتاب‌ها را به نام سری درونی (Inner Series) منتشر کرد. گالوی در این کتاب‌ها مجموعه‌ای از ایده‌های جدید در مورد کوچینگ (مربیگری) و دستیابی به موفقیت همه جانبه در ورزش‌هایی مثل اسکی، تنیس و دیگر حرفه‌ها مانند موسیقی را مطرح کرد که به قدرت درونی و نظم و انضباط فردی نیاز داشت.

مدل گالوی آنقدر محبوبیت پیدا کرد که بسیاری از غیر ورزشکاران هم در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود آن را پیاده‌سازی کردند. آمریکا آن روزها تشنه ایده‌های جدید تیموتی گالوی بود و از سراسر آمریکا او را برای سخنرانی‌های مشاغل تجاری و کسب و کارها دعوت می‌کردند.

سال‌ها بعد متفکران زیادی مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هردو آمریکایی) به گسترش ایده‌های گالوی در زندگی و کسب و کار پرداختند. با آن حال این “جان ویتمور” بود که تا حد زیادی از آموزه‌های تیموتی گالوی در بیزینس کوچینگ استفاده کرد.

تفاوت بیزینس کوچینگ با مشاوره در مکالمات بیزینسی

بیزینس کوچ، مشاور کسب و کار نیست!

یک مربی فوتبال هیچ‌گاه همراه بازیکنان دور زمین نمیدود همین مورد در کوچینگ کسب و کار هم صدق می‌کند. اما یکی از تفاوت‌های عمده کوچینگ کسب و کار با سایر شاخه‌های کوچینگ در این است که بیزینس کوچ باید در زمینه تجارت و رهبری کسب و کار چندین و چند سال تجربه داشته باشد.

به علاوه بیزینس کوچ می‌تواند توصیه‌هایی کاملاً اختصاصی برای کسب و کار شما ارئه دهد؛ توصیه‌هایی مختص شما، مشتریان، محصولات، خدمات و موقعیت تجاری شما. در واقع بیزینس کوچ یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه است که به شما می‌گوید چه باید بکنید.

بیزینس کوچ به مانند سایر کوچ‌ها به شما کمک می‌کند تا استعدادها و قابلیت‌های خود را ارتقا دهید، اهدافی برای خود مشخص کنید، به این اهداف متعهد باشید، در تصمیم‌گیری‌های مهم و سرنوشت‌ ساز یاری‌تان خواهد کرد، می‌کوشد تا موفقیت کسب و کار شما را مخصوصاً از لحاظ مالی تضمین کند. بیزینس کوچ تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را به دست می‌آورد تا چشم‌انداز شما را به خوبی درک کند. بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله کوچینگ سازمانی چیست را مطالعه کنید.

چرا بیزینس کوچینگ؟

فرقی نمی‌کند که صاحب کسب و کاری هستید که مشکلات زیادی دارد یا یک کسب و کار موفق که قرار است از این هم موفق‌تر شود، مهم نیست که کارتان را تازه شروع کرده‌اید یا در میانه راه هستید و چندان هم بی‌تجربه نیستید، یک شرکت کوچک و نوپا هستید یا یک برند بزرگ و خوش آوازه، بیزینس کوچینگ به رشد و ارتقای روز افزون کسب و کار شما کمک خواهد کرد. بیزینس چیست؟

اریک اشمیت مدیرعامل اسبق گوگل می‌گوید؛ استخدام بیزینس کوچ بهترین تصمیم حرفه‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش‌برانگیزی بود چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نیازی به یک بیزینس کوچ نمی‌دیدم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت‌ انگیز کوچینگ کسب و کار مرا شگفت‌زده کرد.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای رشد و توسعه کسب و کارتان به یک بیزینس کوچ نیاز دارید؟

اریک اشمیت در مصاحبه با مجله Fortune به نقل از بیل گیتس گفت؛ همه انسان‌ها به یک کوچ نیاز دارند. بیل گیتس و استیو جابز از دیگر صاحبان کسب و کار بسیار موفق هستند که از خدمات بیزینس کوچینگ بهره گرفته‌اند.

منبع:

https://alimeschi.com/what-is-business-coaching/

ویژگی‌های تلویزیون سونی

 

 تلویزیون سونی به عنوان یکی از برند‌های قدیمی و با سابقه در بین محصولات دیجیتال محسوب می‌شود. محصولات این شرکت با توجه به کیفیت بسیار بالا و مزیت‌هایی که دارند، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های مهم و قابل توجه این برند می‌توان به کیفیت فوق العاده و بسیار بالای تصویر و قطعات درجه یک و با کیفیت آن اشاره کرد. کیفیت تصویر در بین سایر ویژگی‌ها برای کسانی که قصد خرید تلویزیون سونی را دارند، بسیار حائز اهمیت است.

برای خرید اقساطی تلویزیون سونی به فروشگاه سونی شهراد مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات برند سونی در کارخانه با بهترین کیفیت تولید می‌شوند، همان طور که می‌دانید قیمت مناسب تلویزیون‌های این برند نشان از کیفیت دستگاه و قطعات داخلی آن می‌دهد. بسیاری از مردم به واسطه مزیت‌های تلویزیون سونی اقدام به خرید این محصول می‌کنند. اگر می‌خواهید با انواع تلویزیون‌های SONY و ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی جدید‌ترین تلویزیون‌های سونی

جدید‌ترین تلویزیون‌های برند SONY دارای امکانات بسیار متنوعی هستند، یکی از مهم‌ترین و جدید‌ترین امکانات این محصول تصویری، قابلیت استفاده از اندروید تی وی Android TV می‌باشد. شرکت گوگل به واسطه این فناوری، خدمات مختلفی را به مشتریان برند SONY ارائه می‌کند. مردم هنگام خرید تلویزیون سونی انواع مدل‌های آن را بررسی می‌کنند و مطابق با بودجه و سایر معیارهای خود بهترین مدل آن را انتخاب می‌نمایند.

در جدید‌ترین تلویزیون‌های SONY از بهترین امکانات و فناوری‌های بسیار پیشرفته ای استفاده شده‌ است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت استفاده از تکنولوژی و فناوری سه بعدی، استفاده از وای فای داخلی، طراحی نوین و مدرن، پشتیبانی از کیفیت HDR، امکانات اشتراک گذاری و اتصالات بی سیم اشاره کرد. تمامی این امکانات و تجهیزات در خرید تلویزیون سونی و قیمت گذاری آن تاثیر مستقیم دارند.

قیمت متفاوت و مهم‌ترین ویژگی تلویزیون سونی

فروشگاه‌های معتبر سونی ارائه کننده بهترین انواع تلویزیون‌های SONY با قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته و متفاوت هستند. جدید‌ترین سری تلویزیون‌های SONY از کیفیت بسیار بالا و بی نظیرK 4 پشتیبانی می‌کنند. سایر کیفیت‌های این تلویزیون شامل کیفیت تصویر LED, HD, FULL HD می‌شود. قیمت تلویزیون‌های سونی با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارند، با هم متفاوت اند. هر فردی با توجه به بودجه که برای قیمت تلویزیون سونی در نظر گرفته ‌است، می‌تواند بهترین مدل آن را خریداری کند. در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره امکانات تلویزیون‌های SONY همراه شما خواهیم بود.

جدید‌ترین تلویزیون‌های سونی دارای چه امکانات و قابلیت‌هایی هستند؟

در تلویزیون سونی به ویژه سری جدید آن، شاهد بهترین امکانات و قابلیت‌های این محصول ژاپنی هستید. همان طور که می‌دانید، محصولات متنوع SONY و تجهیزات استفاده شده در آن باعث می‌شود قیمت تلویزیون SONY همواره در حال تغییر باشد. تنوع در مدل‌های مختلف این تلویزیون، مشتریان زیادی را برای خرید به سمت خود می‌کشاند. در ادامه این مطلب به امکانات و قابلیت‌های مهم و پیشرفته ی تلویزیون‌های SONY می‌پردازیم.

معرفی امکانات تلویزیون‌های سونی

یکی از مهم‌ترین تکنولوژی و فناوری‌هایی که در تلویزیون‌های مدل میان رده یا متوسط و پایین رده استفاده شده ‌است، تکنولوژی LED-backlit  می‌باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی در تلویزیون‌های SONY جدید‌ترین مدل این تلویزیون‌ها با قابلیت و فناوری OLED تولید و به بازار عرضه شدند. مهم‌ترین معیاری که توسط مشتریان مورد توجه قرار می‌گیرد، کیفیت تصویر تلویزیون است. شما با ورود به سایت یا حضور در فروشگاه‌های معتبر برند SONY می‌توانید، انواع تلویزیون‌های این برند را با کیفیت‌های تصویر بالا و متفاوت تماشا کنید.

کیفیت تصاویر در مدل‌های مختلف تلویزیون سونی با یکدیگر متفاوت است، اگر می‌خواهید تفاوت واقعی را از نظر کیفیت تصویر احساس کنید، باید تصاویر با کیفیت SD, HD. FULL HD, 4K را در کنار یکدیگر قرار دهید. همان طور که می‌بینید، تفاوت زیادی میان کیفیت تصویر SD با کیفیت4K  احساس می‌شود. بعد از ارائه فناوری و کیفیت تصویر 4K، تلویزیون‌های منحصر به فردی به کیفیت تصویر SUPER 4K وارد بازار شد و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. از دیگر امکانات جالب تلویزیون  سونی می‌توان نمایشگر  3D و پشتیبانی از سیستم عامل‌های لینوکس و اندروید اشاره کرد.

منبع:https://vrgl.ir/gVK0S

 

با 7 تکنیک اعتماد به نفس خود را زیاد کنید

اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند.

اگر می خواهید در دوره های اعتماد به نفس فرشته ایران نژاد شرکت کنید اینجا کلیک کنید.

برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

چگونه اعتماد به نفس خود را اندازه بگیریم؟

اعتماد به نفس همانطور که گفته شد، بسته به موقعیت و مهارت مورد نظر متفاوت خواهد بود. برای اینکه با اعتماد به نفس خود و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید، به نکات زیر توجه کنید:

- چقدر برای خودتان اهمیت قائل هستید؟

- چقدر به خودتان می پردازید؟

- تا چه میزان مهارت های خود را می شناسید؟

- در چه مکان هایی اعتماد به نفس بالاتری دارید؟

- در کنار چه افرادی اعتماد به نفس بیشتری دارید ؟

- در چه مکان هایی بیشتر نیاز به اعتماد به نفس را در خود حس می کنید؟

برای اینکه بتوانید به ارزیابی دقیقی از میزان اعتماد به نفس خود دست یابید لازم است که به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید. روانشناس با انجام آزمون های روانی و مصاحبه های بالینی می تواند اطلاعات دقیق تری در این باره به شما ارائه کند.

چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم

1 - لباس مناسب به تن کنید

وقتی که شما خوب به نظر برسید دیگران دید متفاوتی نسبت به شما پیدا می کنند. با حمام و مرتب کردن سر و صورت و پوشیدن لباس تمیز می توانید اعتماد به نفس لازم را کسب کنید اما آراستگی به این معنا نیست که پول زیادی خرج کنید. می توانید به جای تهیه انبوهی لباس ارزان قیمت، چند تکه لباس با کیفیت مناسب خریداری کنید و با این کار ظاهر خود را آراسته تر کنید.

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، همه‌ی اینها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می‌شود. لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد. لوازم شخصی شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت کنید.

2 - به نحوه ایستادن خود توجه کنید

اگر با سستی و بی حالی و شانه های افتاده صحبت می کنید، وقتی نسبت به آنچه انجام می دهید علاقه نشان نمی دهید و به خودتان عشق نمی ورزید این به این معناست که شما اعتماد به نفس کافی ندارید. در هنگام صحبت کردن صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و تماس چشمی داشته باشید. با تمرین این موارد نه تنها احساس مثبتی در دیگران نسبت به خود ایجاد می کنید بلکه احساس قدرت بیشتری نیز می کنید.

باید با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید سعی کنید با تمرین و ممارست راست ایستادن را تمرین کنید برای راست ایستادن سعی داشته باشید ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بکشید و شانه ها را به سمت عقب کشیده و سینه را به طرف جلو بیاورید.

3 - در ردیف و صف جلو قرار گیرید

اکثر مردم در مدرسه، اداره و جلسات ترجیح می دهند در ردیف عقب قرار گیرند چون از مورد توجه قرار گرفتن وحشت دارند و در واقع "اعتماد به نفس" ندارند. تصمیم بگیرید برای رفع آن در ردیف جلو بنشینید و بر ترس خود غلبه کنید. نکته دیگر آنکه افراد با اعتماد به نفس بالا سریع راه می روند، آن ها همیشه جایی برای رفتن و دیدن دارند. حتی اگر عجله ندارید با انرژی حرکت کنید این باعث می شود مهم به نظر برسید.

4 - با صدای بلند ،جسورانه و جذاب صحبت کنید

اگر جزو گروهی هستید که از صحبت کردن با صدای بلند در جمع وحشت دارید از همین حالا شروع کنید. سعی کنید با لحن جسورانه، جذاب صحبت کنید؛ از این روش نه تنها اعتماد به نفس خود را بالا می برید بلکه در جمع دوستان تان محبوب تر نیز می شوید.

فراموش نکنید در هر موقعیت لازم است از نوع مناسبی از لحن و گفتار بهره ببرید. ما از یک نوع گفتار برای یک پیرمرد و یک کودک استفاده نمی کنیم. برای این منظور ابتدا به تمرین گوش کردن و سپس مزه مزه کردن گفتار بپردازید. در این تمرینات آنچه را می آموزید به عمل درآورده و آنچه مناسب است را استفاده کنید. در این بین نکات مهمی مثل قاطعانه بودن به جای تهاجمی؛ محکم اما مودب را فراموش نکنید.

5 - سخنران خود باشید

۳۰ تا ۶۰ ثانیه از سخنرانی هایی که اهداف و آرزوهای شما را در بردارد بر روی کاغذ بنویسید و آن را در جلوی آینه با صدای بلند مانند یک سخنران بازگو کنید حتی می توانید در ذهن خود نیز آن را مرور کنید. شاید این کار برای تان قدری خنده دار به نظر برسد اما باور کنید که می تواند معجزه ای را در بالا بردن اعتماد به نفس تان ایجاد کند.

6 - سپاسگزار باشید

به جای آن که به نداشته ها و نقاط ضعف خود تاکید کنید لیستی از چیزهایی که دارید تهیه کنید و هر روز زمانی را به قدردانی و سپاسگزاری اختصاص دهید. موفقیت های گذشته، مهارت های منحصر به فرد و حرکت های مثبت خود را مرور کنید.

7 - از دیگران تعریف کنید

وقتی ما نسبت به خود احساس مثبت نداریم به توهین و غیبت دیگران می پردازیم. برای تغییر آن باید یاد بگیرید از دیگران تعریف و از شایعه پراکنی در مورد دیگران خودداری کنید. با یافتن بهترین ها در دیگران بهترین ها را در خود می یابید.

و سخن آخر این که یادتان باشد طولانی‌ترین مسیرها با یک قدم کوچک آغاز می‌شوند و اگر صبور و ثابت‌قدم باشید، می‌توانید به راحتی اعتماد به نفس‌ تان را زیاد کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/techniques1-increase-confidence.html


 

خانه تكاني هال و پذيرايي را چطوري انجام بدهيم؟

 

كار را با گردگيري اوليه شروع كنيد. يك عدد جاروي بلند برداريد و با آن گوشه‌هاي سقف را براي زدودن تار عنكبوت‌هاي احتمالي تميز كنيد. سپس باقي جاها را گردگيري كنيد. گردگيري اين موارد را فراموش نكنيد:

اشيا و كتاب‌هاي موجود در كتابخانه؛

ظروف و زيورآلات نقره يا هر وسيله‌اي را كه غبار گرفته و تار شده.

اكنون با جاروي عادي يا برقي، محيط را جارو بزنيد.

 

براي نظافت منزل خود در ازگل ميتوانيد از شركت نظافتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

 

پرده‌ها را بررسي كنيد اگر به‌تازگي آنها را شسته‌ايد احتمالا يك گردگيري ساده با گردگير جاروبرقي كافي است. اگر پرده‌ها نياز به شست‌وشو دارند و امكان شست‌وشوي پرده در منزل را نداريد، از خشك‌شويي كمك بگيريد. بهتر است تكليف شستني‌ها ديگر را هم در اين مرحله مشخص كنيد، از جمله:

 

روكش مبل‌ها،

روبالشي‌ها؛

پارچه‌هايي را كه براي حفاظت از وسايل خانه استفاده مي‌شوند.

آينه‌ها و شيشه‌هاي نشيمن و ورودي‌هاي منزل را تميز كنيد. براي تميز كردن پنجره‌ها، يا خودتان دست به كار شويد يا از يك فرد حرفه‌اي كمك بگيريد. توري پنجره‌ها را كنار بگذاريد و با جاروبرقي گردگيري كنيد. بعد با صابون و كف، آنها را شست‌وشو داده و آب‌كشي كنيد.

 

برخي لوازم علاوه بر گردگيري نياز به تميزكاري هم دارند:

 

كنترل‌ دستگاه‌هاي مختلف منزل؛

تلفن همراه، تلفن ثابت، تبلت، رايانه؛

صفحه نمايش رايانه، كي‌بورد و صفحه تلويزيون؛

طاقچه پنجره‌ها و قاب‌شان.

مدارك و كاغذهاي به‌دردنخوري كه فقط فضاي كمدها و كشوهايتان را تنگ مي‌كنند، دور بريزيد. اگر امكان دارد، مدارك را اسكن كنيد و نسخه فيزيكي آن را دور بريزيد.

 

اكنون اگر شومينه داريد، آن را دريابيد. اگر شومينه‌تان تزئيني نيست بهتر است اين مرحله را قبل از گردگيري و نظافت سطوح و لوازم انجام دهيد تا گردوغبار شومينه دوباره آنها را كثيف نكند.

 

پس از نظافت سطوح و خرده‌ريزها و اطمينان از اينكه دوباره آشغال روي كف نمي‌ريزد، ابتدا زمين نقاط مختلف زير ميزها و صندلي‌ها را جارو بزنيد و غبارگيري كنيد و بعد با جاروبرقي براي تميزكاري، آستين‌ها را بالا بزنيد. زير اسباب و وسايل سنگين منزل مثل مبل‌ها و… را با جاروبرقي تميز كنيد. سپس با سر باريك جاروبرقي، درزهاي مبل را پاك كنيد و گرد و غبار ميان لايه‌هاي مبل و وسايل ديگر را بزداييد.

 

اگر ديوارهايتان رنگِ روغني دارند، امكان شست‌وشوي آنها وجود دارد. در غير اين صورت بايد فقط به پاك كردن و غبارزدايي بسنده كنيد. بهتر است به رنگ‌پريدگي‌ها و نقاط مخدوشي كه رنگ‌شان را از دست داده‌اند هم رسيدگي شود. براي بخش‌هايي از نظافت منزل كه دشوار است و از عهده‌شان برنمي‌آييد، از افراد حرفه‌اي كمك بگيريد.

 

چيزهايي را كه متعلق به دكور زمستاني منزل‌تان هستند، كنار بگذاريد و از عناصر بهاري براي تزئين بهره ببريد. مثلا شمع‌ها، كوسن‌ها، گلدان‌ها، پتوهاي كنار مبل و هر چيزي را كه تِم زمستاني دارد كنار بگذاريد و بهار را به خانه بياوريد.

 

منبع:https://www.chetor.com/161662-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C/

 

 

چه کسی می‌تواند یک بیزینس کوچ عالی باشد؟

 پنج گروه از متخصصان حرفه‌های مختلف وجود دارند که احتمال بیشتری دارد که بیزینس کوچ شوند. چه اینکه یک کوچ اجرایی شوند یا بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز کنند؛ شاید هم به یک سولوپورنر (کسب‌وکارهای یک‌نفره) برای توسعه کسب‌وکارش کمک کنند.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ آرش اسماعیلی مراجعه کنید.

یک بیزینس کوچ به صاحبان کسب‌وکار، مدیران عامل و مدیران سازمان‌ها به‌وسیله درون‌بینی و حمایت کمک می‌کند برای مواردی از قبیل افزایش فروش، توسعه مهارت‌هایشان، راهبری کسب‌وکارشان یا مدیریت بهتر تیم خودشان.
آن‌ها در نقش یک ساندینگ بورد عمل می‌کنند. سؤال می‌پرسند و به شما یادآوری می‌کنند که کجا می‌توانید برای به دست آوردن عملکرد بهتر (شخصی یا کسب‌وکار) تمرکز کنید.
بنابراین چه کسانی می‌توانند برای افرادی که در کسب‌وکارها هستند و از آن نفع می‌برند، الهام‌بخش باشند؟ پاسخ این سؤال این است: درحالی‌که هرکسی می‌تواند با آموزش و اقدامات صحیح تبدیل به یک بیزینس کوچ شود ولی متخصصانی وجود دارند که مهارت‌های خاصی برای کوچینگ در دنیای کسب‌وکار دارند.
این پنج گروه از متخصص‌ها، می‌توانند بیزینس کوچ‌های عالی باشند. چرا؟

۱- مشاوران مالی
مشاوران مالی برای پروژه‌ها و ارتباطات بلندمدت مناسب هستند. آن‌ها درک چگونگی ایجاد روابط قوی با مشتریان خود بر پایه اعتماد و احترام متقابل را دارند. علاوه بر این، مشاوران مالی می‌دانند که چگونه کسب‌وکارها کار می‌کنند و می‌توانند، صاحبان کسب‌وکارها را قادر به مشاهده بازار خود از یک دیدگاه تازه نمایند.

۲- حسابدارها
حسابدارها اعداد و ارقام را خوب درک می‌کنند و در مورد ایده‌هایی که روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، نقطه کور ندارند (همه جوانب آن را می‌بینند). به این معنی که آن‌ها قادر به گوش دادن به نیازهای مشتریان خود هستند بدون اینکه وارد راهبردهای تجاری جدید و هیجان‌انگیز شوند (حتی گاهی اوقات مخاطره‌آمیز). این ویژگی‌ها می‌تواند برای حسابدارانی که در مسیر بیزینس کوچینگ هستند مفید باشد زیرا طبیعت تحلیلی و محتاطانه می‌تواند به آن‌ها در گوش دادن به مشتری و پرسیدن سؤال‌های مناسب برای انجام اقدام سریع کمک نماید.

۳- صاحبان کسب‌وکار
صاحبان کسب‌وکار چه صاحبان فعلی چه آن‌هایی که بازنشسته شدند یا در حال بازنشستگی هستند می‌توانند بیزینس کوچ‌های خوبی باشند. آن‌ها درک مناسبی از ابتدا و انتهای اجرای یک کسب‌وکار دارند (از ورود تا خروج) و دیگر صاحبان کسب‌وکار به آن‌ها اعتماد دارند.
صاحبان کسب‌وکار به‌عنوان یک کوچ توانایی ساختن این ذهنیت که “وجود دارد و انجام‌شده است” را دارند و این موضوع اعتبار آن‌ها را در ذهن مراجعین تقویت می‌کند درحالی‌که همچنین از مهارت‌های جدید در جهت قدرت دادن به دیگر صاحبان کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

۴- مشاوران کسب‌وکار
مشاوران کسب‌وکار شبکه قدرتمندی از مشتریان بالقوه دارند و این توانایی را دارند که کوچینگ را به مجموعه مهارت‌های فعلی خود اضافه کنند. آن‌ها همچنین دارای مهارت لازم برای کسب‌وکار و درک نحوه ارتباط با صاحبان آن هستند. در عوض، آن‌ها در موقعیتی سخت قرار دارند تا مهارت‌های کوچینگ را بیاموزند و سپس آن‌ها را در کسب‌وکار فعلی خود اعمال کنند یا از مشاوره به کوچینگ به‌راحتی نقل‌مکان کنند.

۵- مدیران
مدیران دیگران را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه با افراد و تیم‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنند. آن‌ها در نقش یک ساندینگ بورد* عالی هستند و در گوش دادن به نیازهای دیگران با حفظ تعادل در همدلی و حرفه‌ای بودن، مهارت دارند. این ویژگی‌ها به‌خوبی به بیزینس کوچینگ کمک می‌کند، زیرا مدیران مهارت‌های ذاتی برای کسانی که نیاز به یک هدایت مؤثر دارند را در اختیار دارند.

منبع:

https://icoachtraining.com/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF/

چگونه پارکینگ خانه خود را خط کشی نماییم؟

 

براي مرز بندي و تفكيك پاركينگ ها در مجتمع هاي مسكوني و آپارتمانها خط كشي پاركينگ يكي از ضروريات شده است. صنايع رنگ جميل جهت آموزش خط كشي پاركينگ توسط خود مالكين و تهيه رنگ مشاوره زير را ارائه مي نمايد جهت كسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد با مشاوران فني و فروش با خطوط ارتباطي شركت تماس بگيريد.

محاسبه مقدار رنگ مورد نياز براي خط كشي پاركينگ خانه :

 

- براي هر متر طول به عرض 15سانتيمتر 150 گرم رنگ مورد نياز است.

- جهت رقيق نمودن رنگ از تينر مخصوص رنگ ترافيكي يا تينر فوري 20000 به بالا استفاده گردد كه هر دو محصول در صنايع رنگ جميل موجود مي باشد. تينر روغني رنگ ترافيكي را از بين ميبرد و تينرهاي فوري 15000 و پايين تر بخاطر داشتن الكل كيفيت و چسبندگي رنگ ترافيكي را تضعيف مي كند در صورت عدم دسترسي مي توانيد از بنزين نيز استفاده نمائيد.

 

 جنس مناسب كف پاركينگ: سنگ، سيمان، موزائيك، كاشي و آسفالت سطوحي مي باشند كه رنگ ترافيكي چسبندگي خوبي به آنها دارد.

 

نحوه اجراء: پس از انداره گيري و مشخص نمودن محل خط كشي پاركينگ آن را علامت زده و چسب هاي قهوه اي رنگ نايلوني 5 سانتي كه در بازار به چسب مخصوص چسباندن كارتن ناميده ميشود با آن چسب ها دو طرف محلي كه قرار است خط كشي شود را چسبانده و بعد توسط غلطك رنگ آميزي 12سانتي كه در بازار وجود دارد و قبلاً تهيه نموده ايد رنگ ترافيكي بين اين دو چسب با ضخامت مناسب اعمال نمائيد و بلافاصله قبل از اينكه رنگ ترافيكي رويه ببندد و خشك شود چسب ها را از زمين جدا نمائيد . بعد از جدا نمودن چسب ها خطوط صاف خط كشي پاركينگ رويت مي گردد. بعد از يك ساعت رنگ ترافيكي خشك مي شود و روي آن مي شود تردد نمود.

منبع:

https://jamilpaint.com/post-detail/55/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%85%D8%9F

 

حضوري درس بخوانيم يا مجازي؟

تعاريف مختلفي درباره دانشگاه مجازي وجود دارد. البته اين تعاريف با يكديگر خيلي تفاوت دارند. اما تعريفي كه از آن بنده دارم اين است كه دانشگاه مجازي، دانشگاهي است كه نياز به حضور دانشجو در آن، در حداقل ممكن باشد تا از اين رهگذر دانشجو بتواند از عدالت آموزشي بهره‌مند شود يا از خيلي از فوايد ديگري كه آموزش مجازي دارد، استفاده كند.

براي تحصيل در دانشگاه مجازي و اخذ مدرک مجازی ميتوانيد به موسسه آموزشی مشاوران برتر مراجعه كنيد. اطلاعات بیشتر

نظر ما اين است كه اگر دانشگاهي در كنار برگزاري دوره‌هاي حضوري وآموزشي‌اش از فرصت‌هاي IT استفاده كند، نمي‌توان به آن دانشگاه مجازي گفت. پس در اين حالت اين اقدام، مساوي با دانشگاه مجازي نيست.

با توجه به اين حجم از دانشگاه‌هاي حضوري كه در داخل كشور داريم، توجه به دانشگاه‌هاي مجازي چقدر ضرورت دارد؟ به عبارتي اين دانشگاه‌ها چه مزيت‌هايي دارند؟

 

در كل آموزش مجازي فوايد زيادي دارد، ازجمله آنها اين است كه افرادي كه فرصت حضور در دانشگاه ندارند، از آموزش‌هاي مختلف آن استفاده مي‌كنند. افرادي كه به‌واسطه زندگي در يك موقعيت جغرافيايي خاص داراي محدوديت‌هايي هستند، مي‌‌توانند با آموزش مجازي راحت‌تر ادامه تحصيل دهند. يا اينكه با آموزش مجازي به محيط‌زيست كمك مي‌شود، چون از رفت‌و‌آمدها كاسته مي‌شود و در نتيجه تبعات مثبت محيط‌زيستي دارد، يا اينكه در آموزش مجازي امكان استفاده از محتواهاي مالتي‌مديا وجود دارد كه كمك به افزايش كيفيت آموزشي مي‌كند، اما اينكه چقدر مجري آموزش مجازي از اين فرصت‌ها استفاده كرده و كيفيت را هم حفظ مي‌كند، خيلي اهميت دارد. متاسفانه در برخي مراكزي كه آموزش مجازي ارائه مي‌شود، گردانندگان آنها از نكات كيفي آموزشي غافلند. در نتيجه به دليل اين غفلت، در بعضي موارد اين نحوه از آموزش تبديل به تهديد مي‌شود تا يك فرصت.

 

بعضا نگاهي به دانشگاه‌هاي مجازي وجود دارد مبني‌بر اينكه نخبگان در اين مراكز آموزش عالي حضور ندارند؛ يعني افراد نخبه بيشتر در دانشگاه‌هاي حضوري تحصيل مي‌كنند. اين ديدگاه چقدر مي‌تواند صحيح باشد؟

 

قطعا اين‌طور نيست. لااقل ما در دانشجويان واحد الكترونيك دانشگاه آزاد اسلامي شاهد عكس اين نكته هستيم. بسياري از دانشجويان ما افرادي با پتانسيل بالاي علمي هستند و از نظر استعداد و رزومه تحصيلي در مراتب بالا قرار دارند. اما به واسطه موقعيت‌هاي كاري و مشكلات زندگي يا به دليل كمبود وقت به جاي تحصيل در دانشگاه‌هاي حضوري، تحصيل در اين واحد مجازي را انتخاب كرده‌اند. در حال حاضر حضور اين دانشجويان سطح بالا در واحد، خود گوياي صحت صحبت بنده است.

 

ارزيابي شما از كيفيت آموزش و سطح علمي دانشگاه‌هاي مجازي ما چيست؟ اين دانشگاه‌ها تا چه ميزان توانايي رقابت با دانشگاه‌هاي حضوري را دارند؟

 

لااقل واحد الكترونيك دانشگاه آزاد اسلامي از خيلي دانشگاه‌هاي حضوري كشور جلوتر است. چون در اينجا بحث رقابت علمي مطرح است، قطعا از نظر كيفيت و سطح علمي استادان از بسياري از دانشگاه‌هاي حضوري ديگر جلوتر هستيم و با بعضي از دانشگاه‌هاي حضوري مطرح كشور هم برابري مي‌كنيم. رزومه علمي استادان ما گوياي اين حرف است. اين استادان و پيشينه علمي آنها، خود نشان‌دهنده سطح علمي ماست.

 

همواره دغدغه مهمي كه درباره دانشگاه‌هاي مجازي پررنگ است بحث اعتبار مدارك اين دانشگاه‌هاست؛ اينكه فارغ‌التحصيلان بعدها با ارائه اين مدارك به محل كار يا دانشگاه‌هاي ديگر براي ادامه تحصيل يا عضويت در هيات علمي با مشكل دچار نشوند. ارزيابي شما از اعتبار مدارك تحصيلي دانشگاه‌هاي مجازي چگونه است؟

 

البته هيچ فرقي در اعتبار مدارك آموزش مجازي با حضوري وجود ندارد؛ يعني براي ادامه تحصيل يا ارائه مدرك به محل كار هيچ مانعي وجود نخواهد داشت، اما ممكن است افرادي كه تصميم‌گير و تاثيرگذار در امور هستند نگاه مثبتي به مدارك آموزش مجازي نداشته باشند. اين امر در تصميم‌گيري و سياستگذاري‌هاي آنها موثر است. مثلا در مصاحبه دكتري يا مصاحبه‌هاي كاري، نگاه منفي به اين مدارك وجود دارد. افرادي كه نگاه منفي به اين مدارك دارند، شايد تا حدي هم محق باشند و تا حدي - البته- ضعف اطلاعات داشته باشند. محق‌ هستند، چون خيلي از مزايا و تكنولوژي‌هايي كه مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، شامل مدارك آموزش مجازي هم شده است. اما در بعضي جاها ضعف اطلاعاتي وجود دارد ولي ما نبايد استثناها يا خطاهاي جزئي را به كل كار تعميم دهيم. قطعا ما مراكز آموزش‌ مجازي معتبر در ايران و جهان داريم؛ اگرچه در اين حوزه شاهد فعاليت‌هاي آموزشي غيراستاندارد هم هستيم كه بايد در اين مورد دقت كرد تا مباحث با هم خلط نشوند. يعني نبايد به خاطر بروز برخي اشتباهات، كل يك حركت يا سيستم را زير سوال برد. تاكيد ما اين است كه آموزش مجازي سيستم‌هاي مختلف با هم متفاوت هستند.

منبع:

https://farhikhtegandaily.com/news/10191/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%9F/


 

خرید تلویزیون سونی مزایا و معایب

 

هنگامی که برای خرید تلویزیون می خواید اقدام کنید برند های مختلفی به شما پیشنهاد میشود که گاها باعث ایجاد سردرگمی می شوند.ما می خوایم در این مطلب تلویزیون سونی را به بحث بگذاریم و مزایا و معایب خرید تلویزیون سونی را برای شما بازگو کنیم تصمیم نهایی هم با خود شما خواهد بود که تلویزیون سونی بخرید یان نه؟

برای خرید اقساطی تلویزیون سونی به فروشگاه سونی شهراد مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

بهتره از مزایا شروع کنیم :

مزایای خرید تلویزیون سونی : اول اینه سونی یه برند ژاپنی هست.تولیدات این کشور یک سرو گردن از تولیدات کشورهایی مثل کره بالاتره.البته این نظر شخصی ما نیست این مورد طی سالیان به اثبات رسیده.شفافیت تصویر در تلویزیون های سونی به مراتب بالاتر هست که این برای خیلی ها مزیت و بعضی موارد هم عیب به حساب می آید که در پایین در قسمت معایب راجب بهش بحث می کنیم.مورد دیگری که اشاره بهش خالی از لطف نیست این است که سونی اختصاصی بر روی تولیدات صوتی و تصویری کار می کند و این تمرکز بیشتر قطعا روی خروجی های این شرکت تاثیر مثبتی دارد به طور مثال وقتی شرکت ال جی تلویزیونی به بازار عرضه می کند تعدادی از قطعات را از جاهای مختلف جمع اوری می کند و فقط کار مونتاژ رو انجام می دهد.

اما در مورد سونی این گونه نیست بلکه این شرکت صفر تا صد قطعات رو خودش تولید می نماید که همین مورد باعث شده تا قطعات بهتر در کنار همدیگر کار کنند و راندمان بهتری داشته باشند.همین هماهنگی بین اجزا باعث می شود که دستگاه طول عمر بالاتری داشته باشد.همچنین خرید تلویزیون سونی به افرادی که به ظرافت کالای خود اهمیت می دهند پیشنهاد می شود چرا که تلویزیون سونی دارای طراحی بسیار باریک و قیافه ای بسیار شیک تر به نسبت سایر برندها هست.

اما از معایب هم بگیم :

معایب تلویزیون سونی : در بالا اشاره کردیم که شفافیت تصویر تلویزیون سونی می تواند عیب هم به شمار برود و دلیل این مورد این هست که پنل های تلویزیون های سونی ips نیستند.ای پی اس ها ضد ضربه به حساب می ایند ولی در عوض کیفیت تصویر رو پاین می آورند.در این مورد سونی استحکام رو فدای کیفیت تصویر کرده و محافظت از دستگاه رو بر عهده خریدار گذاشته است.البته زیاد هم نازک نارنجی نیستند و از این بابت نگران نباشید.مخصوصا اگر در منزل بچه کوچکی نداشته باشید که نزدیک تلویزیون توپ بازی کند!

یکی دیگر از معایب قیمت تلویزیون سونی هست.قیمت تلویزیون سونی به نسبت سایر برندها کمی گرانتر است.یعنی هم شما می توانید با قیمت پاینتری هم رده مدل سونی رو خریداری نمایید.اما خوب سونی اثبات کرده است که ارزش هزینه بالاتر را دارد.در پایان هم این تصمیم با شماست که سونی بخرید یا نه.

منبع:

https://vrgl.ir/dZiot

 

۱۰ روش معجزه آسا برای برق انداختن وسایل چوبی!

تمیز کردن وسایل چوبی قبل از هر چیز توجه داشته باشید که مبلمان و وسایل چوبی منزل خود را از مقابل نور خورشید ، منابع گرما و رطوبت دور کنید. این عوامل به خشک شدن یا بید زدن و رنگ پریده شدن چوب منجر می شوند، پس مرحله اول پیش از برق انداختن وسایل چوبی نگهداری مناسب آن هاست.

 

برای نظافت منزل خود میتوانید کارگر نظافت چی آقا بگیرید.اطلاعات بیشتر

 

اولین گام گردگیری

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی گردگری آن‌ها اولین قدم است. از یک پارچه بدون پرز یا ماهوت پاک‌کن استفاده کرده و گرد و غبار نشسته بر روی سطوح چوبی را پاک کنید. فراموش نکنید که استفاده از پارچه‌های زبر سطح چوبی مورد نظر شما را خراش خواهد داد پس آن‌ها را فراموش کنید.

مشخص کردن نوع چوب در تمیز کردن وسایل چوبی

در مرحله ی بعدی تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی نوع چوب خود مشخص کنید و برای تمیز کردن آن روش مناسب را پیدا کنید به طور مثال چوب های گردو را هر روز دستمال نرم بکشید تا گرد و خاک نگیرند. اگر لکه های سفیدی روی چوب دیدید، با مقداری کمی خمیردندان آن ها را پاک کنید.

روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی

می توانید برای تمیز کردن وسایل چوبی، روغن خانگی درست کنید. برای تهیه این روغن، روغن بزرک و عصاره ی صمغ را به مقدار مساوی بجوشانید. مواد را با هم مخلوط کرده و با یک دستمال نرم، آن را به چوب بمالید و به سادگی برق انداختن وسایل چوبی تان را خودتان انجام دهید. این روغن یا هر روغن تجاری دیگری در بافت چوب نفوذ می کند و اگر سال ها استفاده کنید، اثاثیه ی چوبی تان همیشه تازه می مانند و درخشندگی طبیعی خود را نگه می دارند.

تمیزکردن وسایل چوبی رنگ شده

سر جارو برقی برس وصل کرده و چوب های رنگ شده را با آن تمیز کنید یا به جای آن با یک دستمال خشک سطح چوب را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه ها از وسایل چوبی

تمیز کردن لکه ها از وسایل چوبی

با یک اسفنج مرطوب لکه ها و اثر انگشت ها را از روی وسایل چوبی پاک کنید. اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی بیرون بریزد، چون اگر چوب خیس شود باد می کند یا لکه دار می شود.

تمیز کردن کاغذهای چسبیده به وسایل چوبی

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به وسایل چوبی شما آسیب وارد می کند. در چنین مواقعی می توانید از روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود.

تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده از محلول های مخصوص پولیش و یا پارافین استفاده کنید. پارافین، خراش های چوب را می پوشاند و فقط کافیست سالی ۲ بار این کار را انجام دهید. استفاده از محلول راحت تر از پارافین است اما باید بیشتر این کار را تکرار کنید، مثلاً سالی ۳ یا ۴ بار. از همه راحت تر، پولیش های اسپری است، اما چون حاوی سیلیکون است ممکن است سطح چوب را لغزنده کند و یا به صورت توده جمع شود.

نکات تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی

۱.برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی خاص مثل چوب های خیزران، بامبو و بید نیاز به رطوبت دارند تا شکننده و فرسوده نشوند. چند وقت یکبار به این چوب ها آب اسپری کنید تا حالت بگیرند. به غیر از نی بوریا که رطوبت زیاد باعث خراب شدنش می شود.

۲.هنگام پولیش کاری و برق انداختن وسایل چوبی دستکش پارچه ای دستتان کنید تا اثر انگشت باقی نماند.

۳.برای ساخت روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی دقت کنید که عصاره ی صمغ قابل اشتعال است و دود شدیدی تولید می کند پس در فضای باز و دور از آتش و سیگار استفاده کنید. همچنین هنگام مخلوط کردن روغن بزرک و عصاره ی صمغ از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا به پوست تان نخورد.

۴.برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.

۵.تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.

منبع:

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-71/554854-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7


 

عزت نفس چيست؟


ممكن است تعاريف متعددي از عزت نفس شنيده باشيد. اما متعدد بودن آن تعاري دليل بر اشتباه بودن آنها نيست. زيرا عقيده ي صاحبنظران بزرگ علم روانشناسي نيز بر آن است كه عزت نفس تعاريف مختلفي دارد كه معناي همه ي آنها يكي است. عزت نفس ريشه ي تمامي موفقيت ها و شكست هايي است كه در زندگي كسب مي كنيم.

براي خريد دوره عزت نفس فرشته ايران نژاد كليك كنيد

اگر بخواهيم عزت نفس را در يك جمله تعريف كنيم مي توانيم آن را اين چنين تعريف كنيم: “عزت نفس احساس و ديدگاهي است كه هر شخصي مبني بر ارزشمند بودن نسبت به خود دارد”. داشتن عزت نفس باعث مي شود شما در مواجهه با خود و زندگي اجتماعي خود واقعي‌تان باشيد. خودِ واقعي و ارزشمندي كه مي تواند به شما انگيزه دهد تا به جنگ با مشكلات بزرگ برويد و تا آخرين لحظات نيز باور داشته باشيد كه پيروز نهايي اين جنگ شما هستيد.

نقش عزت نفس در زندگي ما

يكي از مشكلات اصلي اي كه امروزه افراد زيادي به آن گرفتار هستند، باور نداشتن به خود و ارزشمند ندانستن خود است. وقتي حرف از “ارزشمند دانستن خود” به ميان ميايد، بدون شك كلمه عزت نفس به ذهنمان مي رسد. بزگترين سوالي كه ذهن بسياري از آم ها را به خود مشغول كرده اين است كه “عزت نفس چيست؟”.

اين سوال سوالي است كه ممكن است در زندگي بارها ذهن ما را به خود مشغول كرده است و ندانستن جواب آن باعث شده ما نتوانيم در زندگيمان احساس خوبي داشته باشيم و احساس ارزشمند بودن داشته باشيم. عزت نفس ويژگي اي است كه بهتر است هر انساني آن را در زندگي اش بهبود ببخشد. يكي از مسائلي كه درباره مفهوم عزت نفس وجود دارد اين است كه براي بسياري از مردم مفهوم عزت نفس با اعتماد به نفس يكي است و تمايزي بين اين دو مفهوم مهم قائل نمي شوند.

به طور خلاصه معني اعتماد به نفس يعني “من توانمندم” و عزت نفس يعني “من ارزشمندم”

براي اينكه مفهوم عزت نفس در زندگي را بهتر درك كنيد، فردي را تصوي كنيد كه در موقعيت هاي زيادي از زندگي اش براي خودش ذره اي ارزش قائل نمي شود و خودش را دوست ندارد. اين فرد در پيش خودش و در پيش افرادي كه با آنها نشست و برخواست دارد مدام از خودش بدگويي مي كند. ممكن است در همين لحظه كه اين مطلب را مي خوانيد ياد چند نفر از آدم هاي زندگيتان و يا حتي خودتان بيوفتيد. نيازي نيست نگران باشيد! دليل اين مشكل به عزت نفستان ير مي گردد و با مطالعه و تمرين و كمك گرفتن از مشاور روانشناس مي توانيد عزت نفس خودتان را بهبود ببخشيد.

جالب است بدانيد كه عزت نفس يا همان احساس ارزشمندي دروني انسان، از دوران كودكي انسان به وجود مي آيد كه اين احساس مي توانيد با گذشت زمان رشد كند و يا كاهش پيدا كند. براي مثال تصور كنيد ۸ الي ۱۰ ساله هستيد و اين سوالات در ذهن شما وجد دارد:

  • من خوشگلم يا زشتم؟
  • من باهوشم يا خنگم؟
  • بقيه منو دوست دارن يا ندارن؟

و هزاران سوال ديگري كه ممكن است يك بچه از خود بپرسد. طبيعتاً كودك با گرفتن پاسخ مثبت از گرفتن سوال هايي از اين قبيل، حس ارزمندي درونش تقويت مي شود و با گرفتن جواب هاي منفي، سرخورده مي شود و احساس مي كند خوب و ارزشمند نيست. عزت نفس يكي از ستون هاي اصلي زندگي شادِ توأم با لذت و خوشبختي است.

قدرت دروني

عزت نفس دقيقاً يك قدرت دروني مهم است كه بهتر است شما آن را تقويت كنيد. با بهبود اين قدرت در وجودتان، شما جرأت اين را پيدا مي كنيد كه به همان كسي كه مي خواهيد تبديل شويد. به همين علت است كه عزت نفس نقش بسيار مهمي در زندگي ما ايفا مي كند و از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. حال وضعيتي را تصور كنيد كه در آن شما خودتان را ارزشمند نمي دانيد.

همين كه ما احساس ارزشمندي نكنيم و جمله هايي نظير “من اونقدر ها هم خوب نيستم و يا من نميتونم  از پس مشكلاتم بر بيايم” اين حرف ها به مرور براي ما تبديل به باور مي شود و همه ي زندگي ما را تحت الشعاع قرار مي دهد. زماني كه در وجوتان احساس ارزشمندي نكنيد، به اين باور مي رسيد كه هرگز نمي توانيد به آرزو هاي خود برسيد.

عزت نفس پايين، انسان را در دام احساساتي نظير احساس بي ارزشي، غمگيني، خجالت و شرمندگي، احساس تنهايي و …مي اندازد و باعث مي شود شما به طور كل از زندگي نا اميد شويد. عزت نفس و اعتماد به نفس معناي يكساني ندارند، اما كامل كننده ي يكديگرند.

 

تاريخچه عزت نفس

خود ارزشمندي و عزت نفس اولين با توسط ويليام جيمز و در اواخر قرن ۱۹ ميلادي بيان شد. ويليام جميز اولين كسي بود كه مفهوم عزت نفس را به صورت علمي تشريح كرد. او اعتقاد داشت كه احساساتي كه انسان در مورد خودش دارد، از تعامل شخص با ديگران و آدم هاي اطرافش سرچشمه مي گيرد. درواقع عزت نفس يك ويژگي قابل تغيير  و قابل تقويت است كه انسان با مطالعه و كار و تلاش روي آن مي توان ميزان آن را ارتقا دهد و باعث ايحاد حس رضايتمندي بيششتري در زندگي اش شود.

اهميت عزت نفس به طور خلاصه

عزت نفس بخش عظيمي از زندگي رواني ما را تشكيل مي دهد. به طور كلي مهم ترين هدف روانشناسي در زندگي، افزايش ميزان رضايت  و آرامش در زندگي است كه عزت نفس يكي از ستون هاي اصلي اين حس رضايت و آرامش در زندگي است. ممكن است به دليلي كودكي غم انگيزمان عزت نفسمان را از دست داده باشيم و آن را در جايي ميان دوره هاي غم انگيز كودكي جا گذاشته باشيم. كمبود عزت نفس در زندگي باعث مي شود كه ما حتي در كنار موفقيت هايي كه بدست مياوريم،

باز هم خودمان را ارزشمند ندانيم و خودمان را لايق موفقيت هايي كه بدست آورديم نيز ندانيم. ريشه ي بسياري از احساس ناكامي هايي كه در زندگي تجربه مي كنيم به عزت نفس باز مي گردد. اما خبر خوب اين است كه دنيا براي كسي كه عزت نفس پاييني دارد تمام نشده و با مراجعه به يك مشاور متخصص در زمينه ي عزت نفس و همچنين تلاش و كوشش خوتان مي توانيد يك تغيير بزرگ در عزت نفس خود و در نتيجه تغيير بزرگي در زندگي تان ايجاد كنيد.

منبع:

https://virgool.io/@psychologymag/%D8%B9%D8%B2%D8%AA-%D9%86%D9%81%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-i4zewgdn6roy

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد