x تبلیغات
دانستنی ها

برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟

شما به دلایل مختلفی ممکن است مایل به خرید ملک در ترکیه باشید که البته مهم ترین آن ها، دریافت اقامت ترکیه و در پی آن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه است. همان طور که احتمالا می دانید بسته به شهر مورد نظر شما و حتی محله و منطقه ای که در آن به جستجوی ملک مورد علاقه خود هستید، قیمت خرید  خانه در ترکیه متفاوت خواهد بود.  از این روی بسته به این که تا چه اندازه بودجه برای خرید ملک مورد نظر خود انتخاب کرده باشید، می توانید در محله های مختلف شهرهایی چون استانبول، آنکارا، ازمیر و ... به خرید واحد مسکونی اقدام کنید.

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه تقریبا راحت تر از چیزی است که باید برای خرید خانه در ایران متحمل شوید. در حقیقت قیمت ملک در ترکیه در یک تناسب سازی با قیمت ملک در ایران، بسیار مناسب تر بوده و شما می توانید با پرداخت مبلغی کمتر از چیزی که باید در ایران برای خرید یک واحد آپارتمانی پرداخت کنید، در ترکیه واحد مسکونی مناسب خود را خریداری کنید.

به طور مثال امکان خرید آپارتمان در شهر استانبول با پرداخت مبلغی بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان را خواهید داشت. همین طور در شهرهای ارزان تر دیگر ترکیه و حتی حومه شهر استانبول نیز امکان خرید آپارتمان با قیمت های به مراتب کمتر از این وجود دارد.

چطور در ترکیه خانه ارزان قیمت بخریم؟

اگر تصمیم به خرید خانه ارزان قیمت در کشور ترکیه دارید، باید پیش از هر چیزی از خرید خانه های ویلایی صرف نظر کنید. این باعث می شود که به سمت خرید واحدهای آپارتمانی بروید که غالبا قیمت ارزان تری دارند.

همین طور اگر ملکی با سن بنای بالاتر انتخاب کنید، طبق همان فرمول همیشگی که در سراسر جهان برقرار است، قیمت در مقایسه با خرید یک ملک نوساز، به مراتب پایین تر خواهد بود.

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

اگر تصمیم به زندگی در یکی از بهترین شهرهای کشور ترکیه را دارید، استانبول احتمالا از نخستین گزینه های شما خواهد بود. البته هزینه های زندگی در شهری مانند استانبول نیز به مراتب بیشتر از هزینه هایی خواهد بود که در شهرهای ارزان تر می پردازید.

شما می توانید محیط زندگی جذاب و مدرنی را در شهرهایی چون آنتالیا و ازمیر نیز به دست آورده و تجربه کنید. شهر ساحلی آنتالیا، دارای جذابیت های فوق العاده ای بوده و اگر بتوانید یک کسب و کار توریستی در این شهر راه اندازی کنید، زندگی و کار برای شما در ترکیه، به شکل توأم پیش خواهد رفت.

شهر بدروم دارای آپارتمان های لوکس فوق العاده ای بوده و اگر مایل به زندگی در یک ویلای لوکس و تراز اول باشید، چنین فرصتی را در شهر بدروم خواهید داشت.

اگر هنوز به دنبال املاک ارزان قیمت تری می گردید، شهر وان نیز می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. هزینه خرید ملک در دیدیم، ارزان تر از بدروم، آنتالیا و ازمیر بوده و با خرید آپارتمان یا ویلا در این شهر، پرداخت هزینه های کمتری را تجربه خواهید کرد. به علاوه برای آن دسته از افرادی که مایل به خرید زمین و شروع به ساخت و ساز هستند، این شهر مقصد خوبی به شمار می آید. قیمت زمین در شهر وان ترکیه به نسبت سایر مناطق، نرخ ارزان تری داشته و شما می توانید برای سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز، موقعیت خوبی را در اینجا تجربه کنید. البته ساخت و ساز در ترکیه نیز تابع قوانین خاص خود بوده که باید حتما نسبت به آن ها شناخت کافی داشته باشید.

به سراغ یک منطقه گران قیمت در کشور ترکیه برویم؛ اگر به دنبال واحدهای ساختمانی لوکس با منظره عالی هستید، به خرید ملک در شهر آنکارا نیز فکر کنید. گزینه های شما در این منطقه آن قدرها متنوع نخواهند بود، اما می توانید اطمینان داشته باشید که آپارتمان هایی با متریال عالی و بی نظیر را خریداری خواهید کرد.

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/mm37831/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87%20%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%9F

 

برای اقامت در ترکیه چه شرایطی باید داشته باشیم؟

ترکیه یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت و اقامت است. این کشور علاوه بر اینکه از نظر فرهنگی و مذهبی به ایران شباهت دارد، از طبیعت و مناطق توریستی جذاب و بی نظیری نیز برخوردار است، که هر بیننده ای را مجذوب می کند. کشور ترکیه دروازه ورود به اروپا است و یکی از بیست کشور ثروتمند جهان است. افراد درصورت داشتن شرایط اقامت در ترکیه یا همان شهروندی کشور ترکیه، می توانند به راحتی و بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند. اگر به دنبال جدیدترین اطلاعات درباره شرایط و نحوه گرفتن اقامت در ترکیه هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  دلایل و انگیزه افراد برای مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه با جذب سالانه میلیون ها گردشگر، ششمین مقصد توریستی گردشگران در سطح جهان است. موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن بخشی از خاک این کشور در اروپا و بخشی دیگر در آسیا، آب و هوای متنوع و بی نظیر و امکانات متنوع برای جذب توریست، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد علاقه مندان به مهاجرت مبدل کرده است. اما برای مهاجرت با اقامت در ترکیه دلایل مهم تر نیز وجود دارد؛ از جمله:

  1. امکان سرمایه گذاری تجاری در ترکیه

از عوامل مهم مهاجرت به ترکیه به عنوان مقصدی برای مهاجران ایرانی، شرایط مساعد بازرگانی و سرمایه گذاری تجاری در این کشور است. بسیاری از کسب و کارهای ایرانی به دلیل درگیری با تحریم های جهانی دچار رکود شده اند، که با مهاجرت به ترکیه یا تاسیس شعبه در این کشور می توانند در ترکیه به راحتی معاملات خود را با سرتاسر جهان انجام دهند، و از خدمات بانکی ترکیه نیز استفاده کنند. جالب است بدانید، تکینکوگروپ در زمینه ارائه انواع خدمات اقامتی و مهاجرتی به ترکیه آماده ارائه مشاوره رایگان به علاقع مندان است.

 امکان ادامه تحصیل دانشجویان در ترکیه

دانشگاه های بین المللی و ممتاز این کشور یکی دیگر از دلایل مهاجرت به ترکیه هستند. بسیاری از دانشجویان برای تحصیل ترکیه را انتخاب می کنند تا بتوانند پس از گرفتن مدرک، اقامت دائمی ترکیه را بگیرند یا به کشورهای اروپایی و آمریکایی با مدرک تحصیلی معتبر مهاجرت کنند، و به پیشرفت و ارتقاء درسی و کاری برسند.

 ترکیه بدون ویزا!

یکی دیگر از عوامل مهاجرت به ترکیه از سوی ایرانیان، نزدیکی جغرافیایی ترکیه به ایران و عدم نیاز به صدور ویزا برای ایرانیان است، که این کشور را به یک گزینه ایده آل برای مهاجرت و اقامت تبدیل کرده است. البته برای اقامت بلندمدت و دائمی حتما باید سرمایه مناسب و قابل قبولی داشته باشید.

 ترکیه پل ورود به اروپا

کشور ترکیه دروازه ورود به اروپا است، و افراد درصورت داشتن Kimlik یا همان کارت اقامت کشور ترکیه می‌توانند به راحتی و بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند. البته فقط سفر، ونه اقامت طولانی مدت. زیرا کشورهای اروپایی برای نهاجرت شرایط خاص خود را دارند.

 آب و هوای بی نظیر ترکیه

کشور ترکیه دارای آب و هوای بسیار مساعد و معتدلی است و برای افرادی که یکی از دلایل مهاجرت از سرزمین خود را زندگی سالم تر در آب و هوای پاکیزه تر بیان می کنند، ترکیه می تواند مقصد ایده آلی برای مهاجرت باشد. سرزمینی تاریخی با خیابان هایی دوست داشتنی و سنگ فرش های دیدنی، کافه‌ها و بوی قهوه ترک که فضا را پر کرده و گل های صورتی که از دیوارها آویزان شده و طبیعت را در بافت شهری خود جای داده است. علاوه بر آب و هوای پاکیزه، باید گفت که کیفیت غذا نیز در ترکیه بسیار بالاست و هزینه خوراک نسبت به بسیاری از کشورهای جهان با این کیفیت عالی بالا نیست.

 شرایط اخد اقامت ترکیه

مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور با شرایط مختلفی امکان پذیر است و به دو روش اقامت کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. راه های گرفتن اقامت ترکیه نیز از نظر هزینه، مدت زمان و سرعت اخذ اقامت با هم متفاوت است. اقامت کوتاه مدت معمولا برای فعالیت های مختلفی چون کار، تحصیل و گردشگری صادر می شود، که برای گرفتن آن برای شرایط زیر را داشته باشید:

  • راه اندازی کسب و کار و برقراری ارتباطات تجاری
  • اقامت توریستی یا اقامت ترکیه با اجاره خانه
  • حضور در برنامه ها و کارگاه های آموزشی شرکت های محلی ترکیه
  • اقامت تحصیلی یا شرکت در برنامه های بین المللی آموزشی ترکیه
  • اخذ اقامت به منظور استفاده از برنامه های درمانی

اما شرایط برای دریافت اقامت دائمی کمی پیچیده تر است، در واقع برای گرفتن اقامت دائمی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • اقامت در ترکیه حداقل به مدت ۵ سال دائمی
  • عدم داشتن سوء پیشینه در سه سال گذشته
  • عدم دریافت کمک اجتماعی در سه سال گذشته
  • داشتن درآمد کافی و پایدار و توانایی اداره خود و خانواده
  • فرد تحت پوشش یک بیمه معتبر پزشکی باشد
  • عدم تهدید امنیت عمومی و پایبند بودن به قوانین و نظم عمومی

منبع:

https://eco.shafaqna.com/FA/273034/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%DA%86%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA/

سرمایه گذاری در ترکیه به چه صورت است؟

راه های فراوانی برای سرمایه گذاری در ترکیه موجود هستند که یکی از آن ها خرید ملک است. شما می توانید زمین خریداری کنید و به ساخت و ساز مشغول شوید و یا به ثبت شرکت در این کشور بپردازید. ترکیه شرایط را برای سرمایه گذاران نسبت به گذشته بسیار راحت تر کرده است و به همین دلیل نیز هست که تعداد سرمایه گذاران در این کشور افزایش قابل توجهی یافته است.

همانطور که می دانید، سالانه به تعداد مهاجران به کشور هایی که از نظر اقتصادی و شرایط کاری و تحصیلی مناسب هستند، افزوده می شود. از جمله این کشور های مقصد که پذیرای مهاجران از اقصی نقاط جهان است، می توان ترکیه را نام برد.

زندگی در ترکیه
زندگی در ترکیه

ترکیه به سبب رشد صعودی شرایط اقتصادی کشورش طی چند سال گذشته، توانسته نظر سرمایه گذاران و افراد زیادی را جهت خرید ملک در ترکیه و اقدام برای دریافت اقامت دائمی جلب کند. به این سبب از چند سال گذشته نام بردیم که در ایام قدیم تر، برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، به میلیون ها دلار سرمایه احتیاج بود، شما اکنون با حدود دویست و پنجاه هزار دلار آمریکا می توانید ملکی را در ترکیه خریداری کرده و اقامت دائم این کشور محبوب را دریافت کنید.

از جمله سوالاتی که برای بسیاری از افراد در رابطه با خرید ملک و خانه در ترکیه پیش می آید این است که کدام شهر را باید مد نظر قرار دهم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که همه چیز به بودجه شما، هدفتان از مهاجرت و شرایط مورد نظرتان بستگی دارد.

از جمله شهر های ترکیه که مقصد بسیاری از افراد است می توان به استانبول، آنکارا، ازمیر و ... اشاره کرد. همانطور که احتمالا می دانید استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که بسیار پیشرفته و سرشار از انواع برج ها و ملک های خیره کننده است. در این شهر می توان رستوران ها، مراکز خرید معتبر، بناهای دیدنی و فضاهایی مخصوص پیاده روی و گذراندن وقت را یافت و زندگی لذت بخشی را سپری کرد.

اولین دلایل مهاجرت افراد به ترکیه، می توان به نزدیک بودن فرهنگ مردمش به ایرانیان عزیز و همچنین همسایه بودن ایران و ترکیه اشاره کرد. از دیگر دلایل نیز می توان توانایی اخذ اقامت بلافاصله و یا 5 سال پس از خرید ملک در ترکیه اشاره کرد. با دریافت اقامت ترکیه، شما می توانید پاسپورت ترکیه را که مورد قبول بسیاری از کشور های توسعه یافته است را دریافت کنید و حتی بدون احتیاج به ویزا به 80 کشور سفر کنید.

منبع:

https://vrgl.ir/jTr37

 

هزینه های خرید ملک در ترکیه

قطعا شما هم وقتی می خواهید کاری را انجام دهید، تمامی جوانب را می سنجید. بیشتر افرادی که قصد دارند از طریق خرید ملک در ترکیه ، مهاجرت این کشور را دریافت کنند، ابتدا می خواهند از هزینه های آن مطلع شوند.

خبر خوب این که تعرفه خرید ملک در کشور ترکیه نسبت به ایران بسیار مناسبتر است. اما قبل از این که بخواهید هر اقدامی در زمینه خرید ملک در یک کشور بیگانه داشته باشید، می بایست تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا در پایان بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

در این راستا شرکت آسیا ملک سعی کرده تا شما را از تمامی هزینه هایی که باید برای خرید ملک در ترکیه بپردازید مطلع سازد. توصیه می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه و یا خرید ملک در این کشور دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های خرید ملک در ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید.

 

کشور ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ اقتصادی و تجاری روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد. از آن جایی که این کشور دارای موقعیت خیلی خوبی است، بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که بتوانند در این کشور ادامه تحصیل دهند. همینطورخیلی از سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور در حال توسعه میباشند.

به طور خلاصه یکی از دغدغه هایی که ممکن است بیشتر افراد با آن روبرو باشند، سرمایه گذاری کردن در موارد خاص است. انتخاب یک حوزه خاص برای سرمایه گذاری کار ساده ای نیست، مخصوصا اگر این موضوع در کشوری غیر ایران باشد. موضوع سرمایه گذاری در ترکیه وخرید ملک در این کشور و البته اقامت دائم در آن، یکی از موضوعات جنجالی هست که این روزها، فکر بسیاری را درگیر خود، کرده است. این سوالات و ابهامات ممکن است در زمان فکر کردن برای سرمایه گذاری در ترکیه، برای شما ایجاد شود.

مراحل خرید ملک در ترکیه

لازم به ذکر است که برای خرید ملک در ترکیه لازمنیست شاخ غول بشکنید. در این قسمت منظور از مراحل خرید این است که در طی مسیر می بایست نکاتی را رعایت کنید تا در وسط راه دچار چالش نشوید. برای خرید ملک در کشور ترکیه لازم است چهار مرحله را طی کنید که در ادامه این چهار مرحله را به طور خلاصه شرح داده ایم:

  1. قبل از هرگونه اقدام ابتدا می بایست یک بلیط هواپیما تهیه کرده و به کشور ترکیه سفر کنید. با انجام این عمل با تمامی شهرها، آداب و رسوم و قیمتخانه ها آشنا می شوید. شاید بعد از این که به کشور رفتید، از خرید خود پشیمان شوید. به طور خلاصه بررسی تمامی جنبه ها مهم ترین نکته می باشد.
  2. بعد از این که به این کشور سفر کردید؛ باید یک گزارش جهت ارزیابی مستغلات تهیه کنید. در این گزارش باید ارزش املاک در ترکیه به طور واضح مشخص باشد. لازم به ذکر است که این گزارش به دست نماینده رسمی دادگستری تهیه می گردد . مهر آن هم باید در پایان گزارش درج شود. جهت دریافت این گزارش می بایست 3 روز کاری صبر کنید. اما خوشبختانه با تهیه این گزارش شما مطلع می شوید که آیا ملکی که قصد خرید آن را دارید، به قیمت واقعی فروخته شده است یا خیر.
  3. بعد از این که تمامی مدارک شما جمع آوری شد، باید آن ها را به اداره تاپو تحویل دهید و هزینه ملک خریداری شده را به حساب مالک واریز کنید. فرایند انتقال سند فقط یک روز کاری طول می کشد و همچنین سند ملک در همان روز به نام شما زده می شود. به این نکته توجه کنید حتی اگر ملک را به صورت قسطی هم خریداری کنید، بازهم سند ملک به نام شما ثبت می شود.

    هزینه های خرید ملک در ترکیه

    فکر می کنم رسیده ایم به بخش هیجان انگیز مقاله!

    بسیاری از افراد فکر می کنند برای خرید ملک در خارج از کشور باید هزینه های زیادی پرداخت کنند، در واقعیت این طرز فکر اشتباه است. چرا که قیمت خانه های ترکیه از املاک داخل ایران ارزان تر می باشد. برای مثال: برای خرید یک خانه 40 الی 50 متری در یک منطقه متوسط، باید 200 هزار لیر هزینه کنید که این مبلغ در برابر املاک ایران بسیار ارزان می باشد.

    به این نکته توجه کنید که هزینه های خرید ملک فقط به خرید آن خلاصه نمی شود چرا که یک سری هزینه های جانبی وجود دارد که پرداخت آن وظیفه خریدار است. این هزینه ها به شرح زیر می باشند:

  4. هزینه انتقال سند که 2% آن بر عهده خریدار است.
  5. هزینه تهیه گزارش ارزیابی که حدود 1.700 لیر می باشد.
  6. هزینه مالیات سالانه املاک ( مبلغ دقیق این مورد بستگی به مکان قرار گیری ملک دارد)
  7. هزینه های بیمه که بر اساس متر مربع محاسبه می شوند.
  8. هزینه کمیسیون بنگاه
  9. اگر به زبان ترکی مسلط نباشید، می بایست یک مبلغی را هم برای دستمزد مترجم کنار بگذارید.

در این مقاله سعی کردیم تمامی هزینه های خرید ملک در ترکیه را برایتان به طور واضح شرح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات شما را افزایش دادهباشیم. از این که تا پایان ما را همراهی کرده اید، از شما سپاسگزاریم.

منبع:

https://www.alef.ir/news/4000707035.html

شماره تلفن های ضروری برای سفر به ترکیه؟

دسترسی و به خاطر سپردن شماره تلفن های ضروری ترکیه در زمان سفر و اقامت در این کشور می تواند در موارد مختلف بسیار مفید و لازم باشد. اگرچه ترکیه از نظر امنیت در سطح قابل قبولی قرار دارد اما دانستن شماره‌های ضروری مانند پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس در هنگام هر گونه خطر، سانحه و یا اتفاق می تواند به شما اطمینان دهد که دست ‌تنها نخواهید بود. شماره تلفن های ضروری در ترکیه برای افرادی که اقدام به اخذ اقامت ترکیه می نمایند و قصد دارند در این کشور زندگی کنند ضروری می باشد. از طرفی نمی توان انکار کرد که برای سفر به کشورهای مختلف داشتن لیستی از شماره‌های اضطراری کشور مقصد نیز لازم است. چرا که ممکن است در طول سفر به شماره‌های پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی، و راهنماهای آن کشور نیاز داشته باشید. با توجه به اینکه بیشتر این شماره ها 3 رقمی می باشند حفظ کردن آن ها به مرور زمان بسیار ساده خواهد بود. همچنین می توانید آنها در گوشی موبایل خود یادداشت کرده تا در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شماره های اضطراری ترکیه اینجا کلیک کنید.


شماره تلفن های ضروری ترکیه

شماره تلفن های ضروری ترکیه در تمام شهر های ترکیه یکسان می باشند و صرف نظر از اینکه در کدام شهر ترکیه هستید می توانید در صورت بروز هرگونه اتفاق یا سانحه با آنها تماس بگیرید.

پلیس

پلیس ترکیه : 155

پلیس راهنمایی و رانندگی: 154

پلیس ژاندارمری(مناطق خارج از حوزه استحفاظی پلیس منطقه مثل روستا ها): 156

پلیس شهرداری و رفع سد معبر: 153

شماره اضطراری قربانیان قاچاق انسان: 157

شماره تلفن  پلیس توریست ها در استانبول ترکیه : 2125274503

منبع:

https://eghamat98.com/%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

 

چگونه به ترکیه مهاجرت کنم؟

مهاجرت و گرفتن شهروندی ترکیه مراحل مربوط به خودش را داردکه ما در این مقاله مواردی را بیان کرده ایم برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید.

اقامت

طبق قانون، شما سه ماه حق اقامت بدون ویزا در ترکیه رو دارید. نحوه محاسبه به این صورت هست که در ۱۸۰ روز گذشته، اقامت شما نباید از ۹۰ روز تجاوز نکند. در صورتی که بیش از ۹۰ روز اقامت بدون ویزا داشته باشید به هنگام خروج از ترکیه به ازای هر روز اقامت غیر قانونی، مبلغی جریمه خواهید شد. شما مجبور به پرداخت جریمه نیستین. میتونین بدون پرداخت اون مبلغ هم کشور رو ترک کنید اما در صورتی که پرداخت نکنید، تا چند سال حق ورود دوباره به کشور ترکیه رو بهتون نمیدن. در صورتی که میخواین بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه بمونین باید برای «اجازه اقامت» اقدام کنید. خوشبختانه چند سالی هست که این قبیل کار ها بصورت آنلاین صورت میگیره. یعنی شما باید پیش از اتمام ۹۰ روز، با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت ترکیه، درخواست ملاقات بدین. قبل از اقدام از طریق وبسایت، باید برای یک سال، از شرکت های بیمه، خودتون رو بیمه کنید. چون در فرم های وبسایت، شماره بیمه نامه الزامی هست. فرم ها رو پر می کنید و در پایان نزدیکترین اداره مهاجرت رو انتخاب و زمان ملاقات رو تعیین می کنید. در روز تعیین شده به ملاقات میرید.

این فقط اجازه اقامت هست و شما با گرفتن اجازه اقامت تعهد میدین که بدون گرفتن اجازه کار، هیچگونه کاری اعم از پاره وقت و یا تمام وقت انجام ندین اما بسیاری از اتباع خارجی، فقط با داشتن اجازه اقامت، در ترکیه کار میکنن که البته غیر قانونی هست ولی مزایا و معایبی داره. مزایاش برای شما اینه که درگیر قوانین کار ترکیه نمیشید (برخی قوانین کار در پایین اشاره شده) هر موقع خواستین میتونین از کار خارج بشید. راحتتر میتونین کار پیدا کنین

اما معایبش هم کم نیست:

شما بیمه نمیشید

درصورتی که حق و حقوقتون رو ندن، نمیتونین شکایت کنید.

درصورتی که دولت بفهمه کار میکنید(بندرت این اتفاق میوفته) شما از کشور اخراج میشید.

به سبب برخی قوانین، شانس کار پیدا کردن بیشتر هست.

بسیاری از اتباع خارجی به سبب شانس بیشتر در پیدا کردن کار این نوع کار رو ترجیح میدن.

مهم

الان اقامت توریستی در ترکیه یکم سخت شده. این سختی هم در مراحل اداری هست هم در اخذ اقامت. برای اخذ اقامت از این پس شما باید از کشور خودتون عدم سو پیشینه بگیرید،به تایید کنسولگری ایران در ترکیه و امضای فرمانداری یکی از شهر ها برسونید.علاوه بر اون باید گواهی سلامت مبنی بر نداشتن بیماری واگیردار به تایید هیئت پزشکی هم از بیمارستان های دولتی بگیرید. بعضا موجودی حساب بانکی از ایران و یا ترکیه هم میخوان.

قوانین مهاجرتی ترکیه از چند ماه پیش تغییر کرده. روند کار و همچنین شانس اخذ اقامت سخت تر شده.

در کل ترکیه به کسانیکه ۸ سال اقامت توریستی مستمر و بی وقفه داشته باشن، اقامت بلند مدت(دایم) میده. و کسانی که پنج سال اجازه کار مستمر و بی وقفه داشته باشن، شهروندی اعطا میکنه.

اجازه کار

طبق قوانین کشور ترکیه، اجازه کار توسط شرکتی که قراره براش کار کنید، برای شما اخذ میشه. یعنی اجازه کار رو شخص نمیتونه برای خودش بگیره. حتما باید یک شرکت برای اجازه کار اقدام کنه. شرکت ها در صورتی میتونن اجازه کار برای شما بگیرن که:

سرمایه شرکت بیش از صد هزار لیر باشد.

به ازای هر تبعه خارجی پنج شهروند ترکیه ای کار کنن. یعنی اینکه اگر شما تنها تبعه خارجی شرکت باشین، باید حداقل پنج ترکیه ای اونجا کار کنن. و اینکه شرکت شما باید برای وزارت کار اثبات کنه که فردی مثل شما رو در ترکیه پیدا نکرده و یا اگر هم باشه خیلی کمه. (اغلب برای این مورد، زبان رو بهونه میکنن. برای مثال میگن ما به یک فارسی زبان نیاز داریم و در ترکیه فارسی زبان بسیار محدود هست. پس به این شخص نیاز داریم)

مهمترین قسمت، نحوه اقدام هست. در صورتی که شما در زمان اقدام شرکت برای اجازه کار، بیش از ۶ ماه اجازه اقامت دارید، میتونید از داخل خاک ترکیه اقدام کنید. اما درصورتی که کمتر از شش ماه اجازه اقامت دارید، باید از طریق کنسولگری های ترکیه در کشور محل اقامت خود اقدام کنید. یعنی شرکت، مدارک لازم رو به شما میده تا برید به مملکت خودتون و از اونجا و از طریق کنسولگری ترکیه شخصا اقدام کنید.

در صورتی که شما با اجازه کار در ترکیه کار میکنید:

شما بیمه هستید. این بیمه براتون سابقه کار حساب میشود.

بیمه سلامت عمومی هستید. یعنی همانند شهروندان ترکیه حق استفاده از کلیه خدمات سلامت رو به رایگان و یا با پرداخت مبالغ جزیی دارید. (هیچ تفاوتی میان بیمه سلامت شما و شهروندان ترکیه ای وجود ندارد.) تمامی قوانین کار اعم از حق طرح دعوی برای احقاق حقوق خود را همانند ترکیه ای ها دارید.

اگر متاهل هستید، خانواده شما هم بیمه میشوند.

درصورتی که کمتر از یک سال است که در آن شرکت کار می کنید، شما حق مرخصی ندارید! برای اینکه بتونید مرخصی بگیرید، باید یک سالتون در اون شرکت تموم بشه تا حق مرخصی داشته باشید. مدت مرخصی برای افرادی که بیش از یک سال و کمتر از پنج سال در یک شرکت کار کرده اند، ۱۴ روز در سال است. برای اینکه همکاریتون رو با شرکت قطع کنید، باید طبق مدت زمانی که کار کردیدو چند هفته بعد از استعفا، در اون شرکت به کارتون ادامه بدید(با حقوق). در غیر این صورت، شرکت میتونه از شما شکایت کنه و غرامت بگیره. همچنین در صورتی که شرکت اخراجتون کنه، باید بر حسب مدت زمانی که کار کردید، چند هفته باهاتون کار کنه و روزانه چند ساعت بهتون وقت بده (مرخصی با حقوق) تا کار پیدا کنید. در صورتی که شرکت این کار رو نکنه، شما میتونید شکایت کنید و غرامت بگیرید.

شرایط کار

در ترکیه حداقل حقوق در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۶۰۰ لیر هست. ولی برای استخدام اتباع خارجی، باید حداقل سه تا چهار برابر اون رو پرداخت کنن تا بتونن استخدامتون کنن. در ترکیه حقوق ها برای افراد متخصص بیشتر از افراد عادیست. همچنین اغلب شرکت ها از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر کار میکنند که از ساعت ۱۲ ظهر تا یک بعد از ظهر هم تایم ناهار هست. اغلب شرکت ها در آخر هفته، یعنی روز های شنبه و یک شنبه تعطیل هستن. البته بعضی شرکت ها هم روزهای شنبه، نصف روز کار میکنن. در ترکیه، اغلب شرکت ها هزینه ناهار رو با کارت های اعتباری هر ماه به شما پرداخت میکنن و بسیاری از شرکت ها در صورتی که سرویس رفت و آمد نداشته باشند، هزینه رفت و آمد رو بهتون میدن. البته این اطلاعات من فقط در مورد قرارداد های کاری حوزه آی تی هست و بنده در مورد سایر حوزه ها اطلاعی ندارم.

بانک ها

قبلا دو تا بانک بود که برای ایرانی ها حساب باز میکرد. یکیش بانک «ایش» و اونیکی هم «زراعت» که بنا به آخرین خبری که از ایرانی ها شنیدم، بانک «ایش» دیگه حساب باز نمیکنه. برای افتتاح حساب در بانک زراعت، باید قولنامه رسمی کرایه خانه که به تایید دفتر اسناد رسمی رسیده داشته باشین.

بروزرسانی:

هزینه های زندگی:

هزینه های زندگی در ترکیه مثل ایران بر اساس شهر ها و کیفیت زندگی کاملن متفاوته. هزینه های استانبول، گرانترین شهر ترکیه :

اتوبوس داخل شهر: ۲.۸ لیر تا ۴.۸ لیر بسته به مسافت و اتوبوس

مترو: ۲.۸ لیر تا ۳.۶ لیر

نان باگت ۱.۵ لیر

یک وعده چلو کباب ۱۵ لیر تا ۳۰ لیر

فقط سوپ: ۵ تا ۸ لیر

۲۰ لیر آب : ۱۰ لیر تا ۱۴ لیر

اجاره خانه تک نفری نقلی: ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر (بسته به منطقه)(پول پیش خانه در صورتی که مبله باشه دوبرابر اجاره، خالی باشه به اندازه یک اجاره هست)

آب برق گاز اینترنت(ماهانه): ۱۰۰ تا ۴۰۰ لیر (بسته به مصرف تابستان و زمستان گاز)

منبع:

https://virgool.io/@zamani.omid/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-r1lnupkprcht

سرمایه گذاری در کشور ترکیه از چه روشی امکان پذیر است

 

ترکیه کشوری زیبا در مرز اروپا و آسیا است که به دلیل دسترسی بی‌نظیر به این دو قاره و سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر دولت این کشور به یکی از اقتصادهای روبه رشد و بزرگ منطقه تبدیل شده است.

ثبت شرکت در کشور رو ‌به رشد ترکیه

ترکیه کشوری زیبا در مرز اروپا و آسیا است که به دلیل دسترسی بی‌نظیر به این دو قاره و سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر دولت این کشور به یکی از اقتصادهای روبه رشد و بزرگ منطقه تبدیل شده است. روش‌های سرمایه‌گذاری متنوعی در کشور ترکیه وجود دارند که محبوب‌ترین آن‌ها ثبت شرکت در این کشور است. ثبت شرکت در ترکیه به دلیل داشتن ویژگی‌های جذابی مانند امکان دریافت اقامت دائم و دریافت تسهیلات مناسب از دولت ترکیه در میان سرمایه‌گذاران ایرانی، یک روش مطلوب برای سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه است. جهت آشنایی با ثبت شرکت در کشور ترکیه و آشنایی با یک روش مطمئن برای این کار با ما همراه شوید.

 

 

 

برای سرمایه گذاری در ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید . اطلاعات بیشتر

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

امروزه ثبت شرکت در ترکیه به دلیل سرمایه‌گذاری‌های مناسب این کشور در بخش‌های مختلف اقتصاد و صنایع مزایای بسیاری دارد. یکی از این مزیت‌ها گسترش‌ کسب‌وکار به صورت بین‌المللی در یک کشور مناسب خارجی و امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده است. از دیگر مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اقتصادی روبه رشد

اقتصاد ترکیه از سال 2002 پیشرفتی مداوم در زمینه‌های مختلف داشته است. تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ صعودی شگفت‌انگیز، از 231 میلیارد دلار به 820 میلیارد دلار رسیده است. طبق آمار موسسه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، در سالیان اخیر ترکیه در میان برترین کشورهایی بوده است که توانسته‌اند اقتصاد خود را رشد دهند. امروزه سرمایه‌گذاری در ترکیه به عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا و آسیا شناخته می‌شود.

نیروی کار ماهر

بر اساس گزارشات موسسه‌های آمار در کشور ترکیه، حدود 29 میلیون نیرو جوان ماهر دارد که در زمینه‌های مختلف توانایی کار کردن دارند. حدود 200 دانشگاه در کشور ترکیه سالانه بالغ بر 600 هزار دانشجوی ماهر به جامعه معرفی می‌کنند. همچنین سالانه حدود 700 هزار دانشجو از مدارس و موسسات آموزشی دیگر فارغ‌التحصیل می‌شوند. این ویژگی به خوبی می‌توان باعث پیشرفت کسب‌وکار شما در کشور ترکیه شود.

فضای انعطاف‌پذیر سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه به دلیل سیاسیت‌های انعطاف‌پذیر دولت این کشور، از آن دسته کشورهایی است که شرایط سختی برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد نکرده است. این ویژگی سبب شده است تا حدود هر پنج روز یک بار، یک شرکت در ترکیه تاسیس شود.

نرخ مالیات کم

نرخ مالیات در کشور ترکیه به دلیل جذب سرمایه‌گذاران خارجی در چند سال اخیر کاهش یافته است. این نرخ از 33 درصد به 20 درصد برای سرمایه‌گذاران خارجی رسیده است. جالب است بدانید که در برخی از موارد سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از پرداخت مالیات در ترکیه معاف شوند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از برنامه‌های متعددی که برای کاهش هر چه بیشتر هزینه مالیات است نیز استفاده کنند.

ثبت شرکت در کشور ترکیه چه مقدار زمان لازم دارد

یکی از نکاتی که سرمایه‌گذاران پیش از اقدام به ثبت شرکت در ترکیه باید بدانند، زمان لازم برای تاسیس شرکت در این کشور است. هر چه زمان لازم برای تاسیس شرکت در کشورهای خارجی کم‌تر باشد، طبیعتا کار سرمایه‌گذاران آسان‌تر خواهد شد. این زمان در کشور ترکیه در مواقع معمول تا حداکثر سه روز است. در حالی که زمان لازم برای ثبت شرکت در کشورهایی مانند آلمان تا حدود 14 روز طول می‌کشد.

انواع شرکت‌ها در ترکیه

شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که سرمایه‌گذاران با توجه شرایط و اهداف خود باید یکی از آن‌ها را در کشور ترکیه انتخاب، و تاسیس کنند. به عنوان مثال اگر بیش از دو نفر هستید و قصد دارید در این کشور شرکت تاسیس کنید، می‌توانید از شرکت‌های سهامی استفاده کنید. در ادامه این بخش به بررسی شرایط انواع شرکت‌ها در کشور ترکیه می‌پردازیم:

شرکت سهامی مشترک: شرکت سهامی مشترک (Joint Stock Company) یکی از انواع شرکت در ترکیه است که برای تاسیس به حداقل سرمایه 50 هزار لیر نیاز دارد. سهام‌داران در این نوع شرکت‌ها به اندازه سهامی که دارند مسئولیت دارند. قابلیت فروش و انتقال سهام در شرکت‌های سهامی مشترک برای این افراد وجود دارد
شرکت با مسئولیت محدود: محبوب‌ترین نوع شرکت در کشور ترکیه، شرکت با مسئولیت محدود (Limited liability company) است. امکان تاسیس این نوع شرکت‌ها به صورت دولتی و خصوصی وجود دارد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه به حداقل سرمایه 10 هزار لیر نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید برای ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود به یک حسابدار دارای صلاحیت نیاز پیدا می‌کنید
شرکت جمعی: شرکت‌ جمعی (Collective Company) برای ثبت شرکت در دفاتر اسناد رسمی کشور ترکیه، نیازمند دو نفر هستند. تمامی شریکان در شرکت حقوق یکسان دارند و همچنین نیازی به سرمایه اولیه ندارند
شرکت همکاری محدود: شرکت همکاری محدود (Limited Partnership Company) در ترکیه به عنوان خصوصی و دولتی، امکان تاسیس دارند. در این شرکت‌ها باید یک نفر به عنوان سهام‌دار اصلی شناخته شود. سهام‌دار اصلی که باید فردی حقیقی باشد، در شرکت‌های همکاری محدود تمامی مسئولیت‌های شرکت را بر عهده دارند
شرکت مشارکتی: شرکت مشارکتی در ترکیه (Cooperatives) نیازمند حداقل هفت نفر برای تاسیس هستند. از این هفت نفر حداقل باید چهار نفر شهروند این کشور باشند. برای تاسیس این شرکت‌ها هر شریک باید یک تا 5.000 سهم داشته باشد

مراحل ثبت شرکت در ترکیه چیست

مراحل ثبت شرکت در ترکیه با توجه به نوع شرکتی که قصد دارید تاسیس کنید، متفاوت است. با این حال به طور کلی مراحل ثبت شرکت در این کشور یکسان است. اولین گام برای ثبت شرکت در ترکیه انتخاب نوع شرکتی است که قصد دارید در این کشور تاسیس کنید. در صورتی که می‌خواهید بهترین انتخاب را بر اساس شرایط خود اتخاذ کنید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای آرال گام استفاده کنید. باقی مراحل ثبت شرکت در این کشور به شرح زیر است:

انتخاب نامی خاص برای ثبت شرکت
مشخصی کردن نام و وظایف تمامی اعضا
تدوین اساسنامه شرکت برای ثبت در ترکیه
حدود یک‌ چهارم سرمایه لازم برای ثبت شرکت باید پرداخت شود
دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه
دریافت کارت بازرگانی در ترکیه
افتتاح حساب بانکی برای شرکت در بانک‌های ترکیه

 

منبع:

https://www.tala.ir/news/detail/110637/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

آموزش گرفتن گواهینامه ترکیه

یکی از مدارک مهم بعد از مهاجرت، گرفتن گواهینامه ترکیه می باشد. زیرا طبق قوانین کشور ترکیه، مهاجران فقط تا 6 ماه اجازه رانندگی با گواهینامه بین المللی خود را دارند و بعد از ان باید اقدام به دریافت گواهینامه ترکیه نمایند. در این مقاله به موارد مهم در دریافت گواهینامه ترک می پردازیم.

برای آگاهی از تمامی شرایط مهاجرت به ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

 

مزایای گرفتن گواهینامه ترک

گرفتن گواهینامه ترک مزایایی را برای شما به همراه دارد که موجب تسهیل امور می شود.

گواهینامه مانند کارت ملی یکی از مدارک شناسایی به شمار می رود و زمانی که شما ساکن کشور ترکیه هستید؛ این مدرک می تواند هویت شما را اثبات نماید. همچنین با گواهینامه ترک می توانید در سایت هایی مانند آمازون ثبت نام نمایید.

علاوه بر آن به دلیل تحریم هایی که ایران شده است، می توان با مدرکی غیر ایرانی تبادلات مالی با دنیا برقرار نمایید.

نحوه دریافت تبدیل گواهینامه ایرانی به گواهینامه ترک

برای گرفتن گواهینامه ترکیه باید اقدام به ترجمه گواهینامه رانندگی ایرانی خود نمایید. سپس با شماره 199 تماس بگیرید و یا از طریق سایت اداره نفوس اقدام به دریافت راندوو نمایید.

سپس در روز راندوو باید کیملیک و کپی رنگی از پشت کارت، اصل گواهینامه ایرانی و کپی از 2 سمت گواهینامه، ترجمه گواهینامه و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی را همراه داشته باشید.

سپس بعد از یک ماه تاییده اداره نفوس برای شما ارسال خواهد شد و بعد از آن باید با گرفتن گواهی سو پیشینه، گواهی سلامت، 5 قطعه عکس، اصل و کپی کیملیک و داشتن فیش واریز هزینه ها اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی ترک نمایید.

سپس در صورت عدم مشکل، نهایتاً طی 15 روز گواهینامه برای شما ارسال می شود.

انواع گواهینامه رانندگی در ترکیه

اگر گواهینامه ایرانی ندارید و می خواهید اقدام به گرفتن گواهینامه ترک کنید؛ باید ابتدا با قوانین و چگونگی دریافت گواهینامه ترک آشنا شوید.

حداقل سن برای آنکه بتوانید اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی نمایید؛ 18 سال می باشد.

ترکیه انواع مختلف گواهینامه دارد که اگر مایل به دریافت گواهینامه رانندگی موتور سیکلت هستید؛ باید گواهینامه A و M را دریافت نمایید. و اگر می خواهید برای ماشین های سواری اقدام به دریافت گواهینامه کنید، باید برای دریافت سری B گواهینامه اقدام کنید.

سپس باید در آزمون های عملی و تئوری شرکت نمایید. اما با توحه به فرآیند پیچیده و پر هزینه دریافت گواهینامه در ترکیه، پیشنهاد می کنیم در ایران اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی نمایید و سپس آن را تبدیل به گواهینامه ترک کنید.

هزینه تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکیه

برای گرفتن گواهینامه ترکیه باید هزینه هایی را پرداخت نمایید که در ادامه به صورت حدودی به آنها اشاره می کنیم.

در ابتدا باید اقدام به ترجمه گواهینامه نمایید که این هزینه بسیار متغیر است. سپس برای تست سلامت بابت تعیین گروه خونی و گزارش پزشکی حدود 70 لیر باید پرداخت نمایید.

برای اخذ گواهینامه ترکی نیاز به گزارش کمیته پزشکی نیز دارید که بابت آن نیز در بیمارستان های دولتی باید 200 لیر پرداخت نمایید. سپس در اداره مالیات نیز نیاز است تا  300 لیر پرداخت کنید.

البته این هزینه ها برای افرادی است که می خواهند گواهینامه ایرانی خود را تبدیل به گواهینامه ترک نمایند.

اعتبار گواهینامه ترکیه

گواهینامه رانندگی ترکیه 10 سال اعتبار داشته و بین 140 کشور ارزش بالایی دارد. به همین دلیل می توانید از گواهینامه ترک به عنوان کارت شناسایی برای افتتاح در سایت های خارجی استفاده کنید.

کلاس های دریافت گواهینامه ترک

برای گرفتن گواهینامه ترک در صورتی که گواهینامه رانندگی ایرانی ندارید؛ باید مراحل زیر را انجام دهید.

آزمون تئوری دریافت گواهینامه ترک

برای دریافت گواهینامه ترک باید 10 ساعت کلاس کمک های اولیه و به مدت 8 ساعت نیز کلاس آگاهی از ترافیک جاده ای را بگذرانید. طول این 2 کلاس یک ماه طول می کشد.

سپس 30ساعت کلاس تئوری، 6 ساعت فنی و 6 ساعت آموزش آداب راهنمایی و رانندگی را نیز باید طی نمایید.

این آزمون به زبان ترکی برگزار می شود اما مترجمی نیز همراه شما است که باید 70 درصد سوالات را به درستی پاسخ دهید تا بتوانید در این آزمون نمره قبولی را دریافت نمایید.

آزمون عملی دریافت گواهینامه ترک

بعد از کسب قبولی در آزمون تئوری دریافت گواهینامه ترک باید آزمون عملی آن را بدهید. اگر داوطلب دریافت گواهینامه ماشین های سواری هستید، باید 16 ساعت آموزش عملی را طی نمایید.

برای خواندن ادامه مطلب به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید.

https://tekincogroup.com/get-turkish-drivers-license/

آیا هزینه کوچینگ زیاد است؟

سازوکار هزینه کوچینگ چگونه است؟

در بسیاری از حوزه‌های خدمات حرفه‌ای، تعرفه یا قیمت یا هزینه آن خدمت تابع پارامترهای مختلفی است. اینکه:

برای رسیدن به درجه‌ای از حرفه‌ای بودن چه مسیری طی شده؟

برای رسیدن به این درجه چه زمانی صرف شده؟

هزینه آموزش‌های تخصصی برای این مسیر چقدر بوده؟

تجربه فرد ارائه کننده چقدر است؟

و.....

در نتیجه، این پارامترها هستند که هزینه دستیابی به موقعیت محاسبه می شود. بر اساس این محاسبه است که می‌توان بر روی خدمت مورد نظر نیز ارزش گذاری کرد.

آیا می دانید بیزینس کوچینگ چیست؟ برای دانستن این سوال به وب سایت آرش اسماعیلی مراجعه کنید.

کلیک کنید

فرض ما بر این است که ما با پدیده تقلب طرف نیستیم. اینکه فردی بدون داشتن صلاحیت‌های لازم خود را متخصص در کاری بداند بحثی است که در جای خود باید به آن پرداخته شود.

هزینه کوچینگ را چه کسی تعیین می‌کند؟

شاید پاسخ بسیاری از افراد، این باشد که معمولا فروشنده و ارائه کننده یک محصول یا خدمت باید تعرفه خود را اعلام کند. البته من هم با این گزاره موافقم. به همین دلیل خدمات گوچینگ خود را به شکل بسته خدمات کوچینگ طراحی و هزینه کوچینگ در هر بسته را به وضوح اعلام کردم.

اما برخی معتقدند که مشتریان یک کالا یا خدمت هستند که قیمت را تعیین می‌کنند. به عبارتی، این افراد معتقدند هر چیزی همان میزان ارزش مبادله‌ای دارد که که مشتری حاضر است برای آن پول پرداخت کند.

قصد ندارم این نگاه را به چالش بکشم ولی این رویکرد را در بسیاری از خدمات، معتبر نمی‌دانم. ضمن اینکه باید به تفاوت در نحوه ارائه یک خدمت، زمان، مکان، میزان اطلاع مشتری و نیاز مالی ارائه کننده و مشتری در زمان توافق یا انعقاد قرارداد نیز دقت کرد. فعلا، موضوع رقابت و ترفندهای بازاریابی را در این بحث نادیده گرفتم.

بنابراین عوامل زیادی در قیمت گذاری تأثیرگذار هستند و طرفین یک توافق یا قرارداد می‌توانند آن را تغییر دهند. همانگونه که عوامل مختلفی بر نحوه قیمت گذاری خدمات کوچینگ تأثیر می گذارد، مشتریان هم می‌توانند هزینه کوچینگ را بر اساس سطح تجربه و تخصص کوچ تعیین کنند.

رقابت تجربه با هزینه

بدیهی است متخصصان جوان یا بنیانگذاران شرکت‌های نوپا به دلیل اینکه هنوز سهمی از یک بازار ندارند، ممکن است خدمات خود را با نرخ کمتری ارائه کنند. این افراد یا موسسات احتمالاً انعطاف‌پذیری بیشتری هم در نحوه پرداخت نشان می‌دهند. حتی ممکن است با هوشمندی و استفاده از ابزارهای جدیدتر، انتظارات مشتریان خود را بهتر از سایرین در نظر بگیرند و قیمت گذاری خود را متناسب کنند.

در این شرایط، تجربه، سایر تخصص‌های کوچ، سوابق علمی و اجرایی، در دسترس بودن، پشتیبانی، گواهینامه‌های آموزشی و صلاحیت‌های تایید شده، می‌توانند به جلب اعتماد مخاطب کمک کنند.

هزینه کوچینگ با تجربه کوچ رابطه مستقیم دارد.

قبل از شروع فرایند کوچینگ به این سوالات پاسخ دهید:

برای شما که علاقه‌من به دریافت خدمات کوچینگ هستید، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام برنامه‌ریزی مالی خود در مورد آنها فکر کنید. مثلا”:

آیا الویت شما در حال حاضر، کسب تجربه است یا تسریع در رسیدن به اهداف؟

خودتان بدون استفاده از کوچ یا مشاور، چه مدت زمانی را حاضرید برای برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف خود هزینه کنید؟

توانایی، تجربه و تخصص شما در برنامه‌ریزی و پایش مسیر توسعه فردی و سازمانی چیست؟

آیا به اینکه هر متخصصی برای یادگیری و کسب تجربه، از عمر و پول خود هزینه کرده اعتقاد دارید؟

برای استفاده از دانش و تجربه دیگران چه ارزشی قائل هستید؟

چند درصد از سایر خدمات نرم‌افزاری که در حال حاضر استفاده می‌کنید، رایگان است؟

مجموع اعتبار مالی شما برای برنامه‌ریزی آینده خودتان چقدر است؟

چه کسی هزینه‌های آموزش و مشاوره شما را پرداخت می‌کند؟

آیا شما هم خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان ارائه می‌کنید؟

سایر دوستانتان که شرایط مشابه شما داشتند، برای خدمات مشابه چه هزینه‌هایی کرده‌اند؟

انتظارات شما از دریافت خدمات مشاوره، تسهیلگری، منتورینگ و کوچینگ چیست؟

و سوالات دیگری که در این مورد ممکن است مطرح شود.

منبع:

https://www.linkedin.com/pulse/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-asghar-fazel?trk=pulse-article_more-articles_related-content-card

اعتماد به نفس

 

خودباوری یا اعتماد به نفس یکی از شرایط روانی است که شخص در آن بخاطر تجربه‌های قبلی، به توانایی‌ها و استعدادهای خود در موفقیت انجام کارها به‌طور موفقیت‌آمیز اعتماد و باور دارد. خصوصیت دارا بودن اعتمادِ به خویشتن، نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت و موفقیت‌های یک فرد ایفا می‌کند.[۱] پژوهشگران دریافتند که برخلاف آنچه تصور می‌شود، اعتماد به نفس کودکان تا سن پنج سالگی به‌طور کامل شکل می‌گیرد. محققان آمریکایی می‌گویند کودکان زمانی که پنج ساله می‌شوند، از احساس اعتماد به نفسی برخوردار هستند که به لحاظ تکامل با بزرگسالان قابل مقایسه است. تاکنون گمان می‌رفت که کودکان تا پیش از رسیدن به سنی که به دبستان بروند، کم سن و سال هستند و نمی‌توانند احساس منفی یا مثبت نسبت به خود داشته باشند.

برای شرکت در دوره های اعتماد به نفس و آموزش مذاکره در کسب و کار می توانید به سایت فرشته ایران نژاد مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

رابطهٔ والدین سخت‌گیر و اعتماد به نفس اشخاص به خود

براساس اعلام روانشناسان، روش‌های سخت‌گیرانه والدین منجر به کاهش اعتماد به نفس در فرزندانشان می‌شود چرا که این امر باعث عدم قدرت تصمیم‌گیری فرد و در شرایط گوناگون او را به چالش می‌کشد.

 

اعتماد به نفس عامل اکتسابی است که از بدو تولد پایه‌های آن در ذهن هر یک از انسانها گذاشته و با مرور زمان این امر گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود. متأسفانه در بسیاری از خانواده‌های سنتی چون مهمترین مسئله برای والدین حرف‌شنوی و تسلیم بله بودن فرزندان می‌باشد، اغلب با ایجاد محدودیتهای غیرضروری و مشکل آفرین، مانع رشد اعتماد به نفس در کودکانشان شده که همین امر در بزرگسالی باعث عدم خودباوری و اتکای به نفس در ایشان می‌شود.

مربع اعتماد به نفس

در حقیقت اعتماد به نفس تقابلی است از این چهار پدیده:

 

باور

رفتار

احساس

عشق

اگرچه نقطه شروع اعتماد به نفس باورهای مثبت و پیش برنده است، هر یک از این سه، چون اضلاع یک مثلث بر دو ضلع دیگر اثر می‌گذارد. در واقع هر باور و طرز تفکر مثبت، رفتار مثبتی به دنبال می‌آوردو بروز این رفتار، احساس مثبت خاصی در شخص ایجاد می‌کند. این احساس مثبت آن باور اولیه را تقویت میکندو باورهای استوار، رفتارهای استوارتر و گسترده‌تری به دنبال دارند؛ که به نوبهٔ خود سبب به وجود آمدن احساسی خوب و عالی‌اند.

تکنیک‌های ساده برای افزایش اعتماد به نفس

با اعتماد رفتار کنید:سرتان را بالا نگه دارید، قوز نکنید و صاف بنشینید، کمی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا کمرتان صاف باشد و مستقیم به مخاطبتان نگاه کنید.

لباس مناسب بپوشید: زمانی که ظاهر مناسبی دارید احساس بهتری نیز خواهید داشت. اگر لباس و وسایلی انتخاب کنید که مناسب شما باشند، مطابق با شغل و سبک زندگی‌تان باشند و باعث شوند احساس خوبی داشته باشد، ناخودآگاه اعتماد به‌نفس‌تان افزایش می‌یابد.

با قاطعیت صحبت کنید: سخنرانان بزرگ با اطمینان و قاطعیت و با لحنی ثابت و ریتمیک حرف می‌زنند.

مثبت‌اندیش باشید: انرژی مثبت منجر به شکل‌گیری نتایج مثبت می‌شود، پس نیمهٔ پر لیوان را ببینید و ذهن‌تان را بر فعل توانستن متمرکز کنید

فعالیت کنید: بی‌تحرکی و انجام ندادن هیچ کاری، ترس و شک را افزایش می‌دهد و در مقابل فعالیت اعتماد و شجاعت را بیش‌تر می‌کند.

آماده باشید: آمادگی مانع عملکرد ضعیف می‌شود؛ آمادگی بیش‌تر باعث می‌شود نسبت به قابلیت‌ها و توانایی‌های خود اعتماد و اطمینان بیش‌تری داشته باشید.

خودتان را دوست داشته باشید و تصویری که از خود دارید را بهبود دهید. اگر قصد دارید در جمعی حاضر شوید یا فعالیت جدیدی را انجام دهید اما از انجام آن هراس دارید، می‌توانید از تکنیک‌های ان ال پی نیز استفاده کنید. تصویری که از خود دارید را ویرایش کنید بدین صورت که به یک رفتار در گذشته فکر کنید که به‌خوبی در آن مهارت داشتید. سپس این تصویر و حس خوب را به اکنون بیاورید و جایگزین تصویر فعلی کنید. خواهید دید ترس و اضطراب شما کاهش یافته و عملکرد بهتری خواهید داشت

برچسب نزدن. برای مثال از کلماتی نظیر خِپِل، خرس گنده و… استفاده نکنیم و به جای این کلمات از «من به تو افتخار می‌کنم»، «تو می‌توانی» و… استفاده کنیم.

ارتباط با افراد دارای اعتماد به نفس بالا: زمانی که به اشخاص خودپندار و با اعتماد به نفس بالا ارتباط برقرار کنید، از او الگو گرفته و خود اعتماد به نفس بالایی خواهید داشت.

ورزش کنید: ورزش کردن و داشتن تناسب اندام سبب اعتماد به نفس بالایی خواهد شد.

چند هدف را برای خود تعیین و مراحل دستیابی به آنها را نیز مشخص کنید. یادتان باشد که این اهداف نباید حتماً اهدافی بزرگ باشند. همیشه این ضرب‌المثل را در ذهن خود داشته باشید که: «سنگ بزرگ، نشانه نزدن است». این اهداف می‌توانند چیزهایی کوچک مانند پخت کیک یا برنامه‌ریزی برای گذارندن یک شب با دوستان باشند. فقط کافیست تعدادی از آنها را انجام دهید تا بتوانید موارد انجام داده شده را در لیست برنامه‌های خود تیک بزنید. تیک زدن این لیست باعث افزایش اعتماد به نفس شما با توجه به توانایی‌های‌تان شده و به شما در انجام کارهای‌تان کمک می‌کند.

منبع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D9%81%D8%B3

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد